Jeugddriedaagse en Jeugdtoernooien op de baan

• Joske

Aan de jeugdafdelingen, de nieuwelingen en nieuwelingen-meisjes

De baancommissie van de AR & TV De Adelaar organiseert

De Eerste Jeugddriedaagse op de Baan Omnisport Apeldoorn

Deelnemers:

Alle categorieën Jeugd, Nieuwelingen en Nieuwelingen-Meisjes

(KNWU-licentiehouders)

Vrijdag 22 okt. t.m. zondag 24 okt.

Aanvang vrijdag 22 oktober

16.00-17.00 uur inschrijven

18.00 uur fietsen aanmeten

19.00 – 20.00 uur – Baantrainingen

20.00 – 21.00 uur – Eerste wedstrijden

Zaterdag 23 oktober

10.00-13.00 UUR Deelname aan de nationale dernydag

15.00 – 17.00 uur baantrainingen

19.00 – 21.00 uur wedstrijden

Zondag 24 oktober

10.00-14.00 uur wedstrijden

14.00-14.15 uur huldigingen en afsluiting

Deelnamekosten

Deelname 15,00 euro per renner.

Overnachtingsmogelijkheden

Terrein De Adelaar met Camper of Caravan – 10,00 euro per caravan

Stayokay Apeldoorn

Fietshuur

10,00 euro voor drie dagen

Inschrijven kan via:

Baanwielrennen@adelaar.org

o.v.v. naam - licentienr.-categorie – deelname Jeugddriedaagse – huurfiets nodig ja/nee – maat:

Maakt gebruik van overnachtingsmogelijkheid op het Adelaar terrein ja/nee.

Inschrijvingen dienen voor 15 september 2010 binnen te zijn.

De baancommissie van de AR & TV De Adelaar organiseert

Landelijk Baantoernooien

Omnisport Apeldoorn

Deelnemers:

(KNWU-licentiehouders)

Zaterdag 8 januari 2010

Duuronderdelen

Zaterdag 22 januari

Sprintonderdelen

Lokatie: Omnisport Apeldoorn

Deelnemers:

(KNWU-licentiehouders)

Zie ook “Jeugdbaanwielrennen” voor meer info

Programma:

Alle categorieën dienen beide dagen om 9.15 uur aanwezig te zijn.

De wedstrijden vangen aan om 10.00 uur.

Enige ervaring is vereist.

Inschrijven kan via:

Baanwielrennen@adelaar.org

o.v.v. naam - licentienr.-categorie – deelname LANDELIJK JEUGDTOERNOOI – huurfiets nodig ja/nee – maat:

Inschrijvingen dienen voor 15 december 2010 binnen te zijn.

Zie voor nadere bijzonderheden:

www.baanwielrennen-adelaar.org

Voor meer informatie:

AR&TV De Adelaar

baanwielrennen@adelaar.org

• Sprinter

Wat een leuk initiatief, om toch een meerdaagse door te laten gaan in Apeldoorn (zie andere berichten over zesdaagse Apeldoorn).

Sowieso lees ik net de plannen van De Adelaar. Die zijn meer van plan geloof ik dan Libema als beheerder/initiatiefnemer. Vertel eens Joske…. hoe zit dat nu. Wie organiseert wat in het Omnisport? Is de Adelaar de drijvende kracht en geeft Libema niet thuis omdat het te duur is? Kunnen dan alleen vrijwilligersorganisaties (met dito kosten) deze zaken organiseren? Ik vind het geweldig wat jullie doen. Zeker het feit dat de jeugd bijna overal in betrokken wordt (zie bv de ploegenachtervolgingswedstrijden) spreekt mij wel aan. Daar zullen we het dan toch van moeten hebben in de toekomst, en het lijkt erop als ik beter naar het programma van de Adelaar kijk, dat zij flink inzetten op de jeugd. Alle lof!

Ik mis alleen de jeugdtraining voor de oudere jeugd en de nieuwelingen. Dat was toch altijd op woensdag, maar blijkbaar vallen die nu weg. Dat is dan weer een gemiste kans. Misschien moeten jullie daar nog eens naar kijken in Apeldoorn. Je hebt nog de tijd tot september.

Maar verder….. ziet er zeer goed uit…..

p.s. gaan bij de superpopulaires profs meedoen?

• Joske

De trainingen blijven in principe hetzelfde als vorig jaar, met dit verschik dat de opstapavond verhuist naar de vrijdag verder blijft alles in hetzelfde.

Dus ook de oudere jeugd kan gewoon trainen.

Dit is een verkorte versie van het geheel.

Het is heel eenvoudig:

De Adelaar organiseert vrijwel alles, behalve de Zesdaagse en de Wereldkampioenschappen. Daarin is de vereniging betrokken als onderdeel van de organisatie. Dat was vorig jaar nog wat beperkt, maar we hopen dat dat meer kan worden.

Het is van de kant van De Adelaar en de kant van Libema, even wennen geweest aan elkaar, maar dat gaat allengs beter. Wij zijn natuurlijk maar een vrijwilligersorganisatie, hebben geen geld om grote zaken te organiseren of altijd zaken aan te pakken waar grote financiële risico's inzitten.

Wat we wel leveren is hart voor de zaak en dat is soms meer waard dan geld.

Als het programma dat we proberen te realiseren goed aanslaat, zijn we daar wel blij mee.

Het hangt voor een deel ook van de renners af. Spreekt het hen ook aan en zijn ze er op de momenten dat we ze verwachten?

Dat hopen we van wel. Het zit zodanig in elkaar dat alle categorieën ruim aan bod komen, maar het is wel zaak dat ze er zijn.

Zoals eerder gezegd, wij willen bouwen aan een toekomst voor het baanwielrennen in Apeldoorn. Dat begint niet meer bij de profs en elite, die rijden al op de baan of niet.

De categorieën daaronder, daar moeten we het de eerste jaren van hebben, zodat zij straks de baanrenners zijn geworden die we graag zien.

Ook bij de Nederlandse Kampioenschappen zullen we meer betrokken raken dan in het verleden. Daar moet wel bij vermeld worden dat Libema wel de financiële risico's wil dragen en dat pleit echt in hun voordeel.

Er zullen weinig bedrijven zijn die, ook bij de Zesdaagse en de WK, zulke risico's ten behoev van de baansport zouden willen nemen.

• Herogewier

Geweldig weer Joske. d'r staat er hier al weer eentje te springen bij het idee van de driedaagse :) Die gaat dus zeker weer aanwezig zijn. Maar geen jeugd meer bij de clubkampioenschappen op de baan ? is dat al definitief, of als we met genoeg jeugd gaan komen nog wel een optie?

• Joske

Als er genoeg jeugd komt, is het een optie.

Er moet wel wat competitie zijn, want 2 renners kosten net zoveel tijd als 15 renners.

Bovendien komt de jeugd al aardig aan haar trekken met een driedaagse en 2 jeugdtoernooien.

Maar nogmaals: als er genoeg jeugd komt, is het een optie.

• Sprinter

Ik zie op de baankalender van de Adelaar dat de jeugdtrainingen nu op donderdagavond zijn…. Goede zaak. Ik vond het geen goede zet van de Adelaar om de jeugd gelijk met de opstappers in de baan te hebben. Het blijkt dat er toch wijze mannen in de commissie zitten die zien dat je de jongens/meisjes moet uitdagen om samen met de “groten” te trainen op de donderdag. Ik zie dat die nu helemaal gereserveerd is voor wedstrijdrenners uit alle categorieen. Prima gedaan Adelaar… Zo stimuleer je de wedstrijdsport. En met de vrijdag erbij is de baan nu elke avond beschikbaar om te rijden. Nu niet meer zeuren dus dat je niet kunt fietsen. Het wordt een mooi jaar daar in Apeldoorn, met als kersje op de taart het WK in maart.

• DeRosa

Het gaat goed daar in Apeldoorn……succes !!!!