Zesdaagse Brabant krijgt vervolg

• Zesdaagse van Brabant

Toen op 23 maart jl. het college van Tilburg € 100.000 beschikbaar stelde was al wel duidelijk dat er een tweede editie van de Zesdaagse van Brabant zou komen

Vandaag werd het volgende medegedeeld.

De Zesdaagse van Brabant zal een tweede editie krijgen van 14 tot en met 19 maart 2011 in de Irene Wust IJshal in Tilburg. Het evenement werd in april 2009 voor de eerste keer succesvol georganiseerd vanwege het 200 jarig bestaan van de stad Tilburg. Dit gebeurde in een immense unieke roze tent. De editie van 2011 zal in de nieuwe IJshal plaatsvinden.

De Zesdaagse van Brabant wordt een aantal dagen voor het WK Baanwielrennen gehouden, dat in 2011 in Apeldoorn plaatsvindt, ( WK van 23 t/m 27 maart) en is derhalve een goede voorbereiding voor landen en renners. Vele toppers uit het baanwielrennen worden dan ook verwacht in Tilburg. De demontabele wielerbaan die in de IJshal wordt geplaatst zal een lengte hebben van 200 meter.

De Stichting Zesdaagse van Brabant is verheugd over de medewerking en investering die de Gemeente Tilburg aan het wielerevenement verleend. ‘Er is gedurende een lange tijd gezocht naar een werkzaam model maar met de steun van de Gemeente Tilburg en de lopende gesprekken met overige sponsors hebben we er het volste vertrouwen in dat we de wielerzesdaagse in haar tweede editie verder kunnen uitbouwen tot een geslaagd, uniek en jaarlijks terugkerend evenement’; aldus voorzitter van het stichtingbestuur John Kooij. De Gemeente Tilburg heeft een optie om het evenement ook voor de periode 2012 tot en met 2014 onderdak te blijven verlenen.

• DeRosa

DIT IS SUPER GOED NIEUWS

• Beheerder Baanwielrennen

Heel mooi, het staat al in mijn agenda.

Ik verwacht een sterk deelnemersveld

• Henk van der Drift

Goed nieuws voor Brabant en alle liefhebbers van de zesdaagse.

Denk wel dat er toch ook renners zijn zijn juist in deze week rust nemen met oog op her W.K.

in plaats van 6 dagen tussen 1 en 2 uur in bed te liggen

• Henks

Goed nieuws! Al denk ik dat er geen enkele WK ganger mee zal(mogen) doen. Op het WK wordt met wezenlijk andere (zwaardere) verzetten gereden.

• Levi

Ik denk dat er geen enkele renner die het wk rijdt hier zal starten. Het programma is veel te laat en z'n programma rij je niet voor een (belangrijk , eigen land) Wereld kampioenschap.

Ze gaan hiermee echt achter het net vissen.

• DeRosa

Er zujn ook een hele hoop baanrenners die niet naar het WK gaan of mogen of kunnen.