Voorjaarskompetitie Alkmaar

• Baanrenner

Voorjaarscompetitei Sportpaleis Alkmaar.

Wegens opmerkingen van de renners wordt vanaf dinsdag 9 maart als volgt gestart;

Categorieën; Dames/Nieuwelingen & Amateurs A,B:

25 Km; Start: 19.30 uur

Categorieën; Junioren, Elite/Belofte

50 km; Start 20.15 uur

Bij onvoldoende deelname bij aanvang van de voorjaarcompetitie behoudt Sportpaleis Alkmaar zich het recht voor de gehele voorjaarscompetitie te annuleren !!!

Vorige week was de deelname gering,dus laat ons niet in de steek

• Joske

Benieuwd hoe het vanavond is afgelopen in Alkmaar.

Apeldoorn heeft niet voor populaires gekozen, maar de gebruikelijke trainingen.

Vanavond dernytraining: 63 renners op de baan.

Wat was er in Amsterdam te doen?

Stelling: je moet iets niet organiseren als de renners het toch niet willen.

• Joske

8 stayers en 13 renners voor de voorjaarscompetitie.

Ik zou zeggen: doen!

• Shevuno

Joske gewoon doorgaan met training dat is goed want zo kweek je op de lange termijn baanrenners of zijn die 63 trainende en zwetende renners de 50 jaar al ruim gepasseerd want dan heb je een probleem !

Laat die Alkmaarders nou maar lekker wedstrijden organiseren want daar zijn ze goed in en ze geloven in de renners en ook deze dinsdag een mooi veld renners op de baan. Natuurlijk mogen het er altijd meer zijn maar de mannen en vrouwen die wel het nut van zo'n baanwedstrijd training inzien blijven komen.

En nog twee van deze wedstrijden en dan is het sloes met de wedstrijden alleen nog de topper op 23 April het NH weekend.

En dan gaan ze in Alkmaar gewoon door want ze hebben een prachtig project van de grond gekregen “De Poort tot Groei” een ambitieus project dat mag gezegd worden dat gesponsord wordt door de alom bekende Rabobank. Het gaat hier om jeugdige renners m/v van nwl. en jun. en ook beloften die de baan tot hun hoofddoel hebben gekozen.

Dit project gaat voorlopig drie jaar werken om dan te bezien of er nog verlenging aan vast gekoppeld kan worden.

Kortom in Alkmaar gaan ze lekker… en geloven in de toekomst !

gr. Shevuno

• Oud coureur

Speciaal voor Joske hier ook de uitslagen van de AmB, nwl. en vrouwen voor zijn statistieken heb je een telraam bij de hand, anders gewoon turven.

Ook deze kanjers reden het vuur uit hun sidi schoentjes ….

Kortom een leuk programma dat zeker navolging verdiend…

4 pl. nr. naam cat.

5 1 6 John Burger am. A/B

6 2 10 Jan Koper am. A/B

7 3 5 Sander Kooiman am. A/B

8 4 16 Richard Konijn am A/B

9 5 28 Roxane Kneteman vr.

10 6 15 Maas van Beek am. A/B

11 7 27 Ilona Meijering vr.

12 8 7 René Borst am. A/B

13 9 3 Carlo Kop am. A/B

14 10 31 Richard Jansen Nwl.

15 11 13 Hans Schelvis am. A/B

16 12 12 Martijn Kniest am. A/B

17 13 30 Tommy Kneppers Nwl.

18 14 9 Klaas van 't Veer am. A/B

19 15 8 Gert Sombroek am. A/B

20 16 26 Jouke Schelling Nwl.

21 17 11 Leo Burgering am. A/B

22 18 1 Jasper Dijkhuizen am. A/B

23 19 29 Jaan van Berkel Nwl.

24 20 4 Dick Hoekstra am. A/B

25 21 2 Wout Cevat am. A/B

26 22 14 Ramon Heistek am. A/B

• Een groot fan

Helaas doet Vera Koedooder niet mee dit jaar in de competitie! Was vorig jaar de grote smaakmaker in de Cat. B tussen de mannen amateurs, waarbij ze in de eerste 2 wedstrijden een keer won en een keer 2e werd voor o.a. John Burger en Richard Konijn en met meerdere(!) ronden voorsprong! Maar ook wel weer begrijpelijk dat ze nu voor het W.K. aan het trainen is in Apeldoorn. Go Veertje Go! Sowieso jammer dat de hele selectie niet mee kan doen trouwens….

• Joske

Zoals ik zei: doen en doorgaan!

En dat bedoel ik zonder ironie.

Het is juist goed dat het zo gaat zoals het gaat.

Wij hebben al last genoeg van de maand februari waarin alles stilligt door de NK atletiek.

In Apeldoorn is absoluut nog te weinig wedstrijdcultuur. Vasthouden dus daar in Alkmaar.

Volgend jaar zal dat, gelukkig, anders worden: dat maximaal 2 weken ivm de WK.

• bart

Joske

Ik zou zeggen stuur komende dinsdag eens een paar renners naar alkmaar

Zullen ze erg op prijs stellen in alkmaar.

Kunnen ze ook eens vol speed rijden , ga jij U een busje vol met renners naar alkmaar kunnen we ook eens ,kennis maken met joske , koffie is van het huis .

Tot volgende week zou ik zeggen .

bart

• Joske

In Alkmaar ben ik wel bekend, maar mss wat meer bij de oude garde (Erik Kaandorp) die er niet meer bij schijnt te zijn.

Maar de Kramers, Tedje Rood en echtgenote, Uwe Smit en anderen, het zijn bepaald geen onbekenden van mij.

Ik ben dinsdag aanstaande in België dus Alkmaar zit er voor mij niet in.

In de lijst van renners zie ik (helaas) te weinig oosterlingen die gaan, op Maas van Beek na.

Daar zal, en dat hoop ik van harte, de komende jaren verandering inkomen, zodat “Alkmaar” weer beeft bij het verschijnen van de oosterlingen zoals in de tijd van Jurgen Denekamp, Floris Klunder, Servais Knaven, Leon van Bon, Leo Peelen en Marcel Beumer, maar ook Theo Bos en Teun Mulder….

• Shevuno

Joske … Alkmaar beeft niet zo snel !

In 1573 hebben wij die Spanjolen moris geleerd en ze gingen met de staart tussen de benen huiswaarts (met een jaartje tussenpoos ) om in Leiden nog een jaar te kamperen maar toen was het echt op.

Dus oosterlingen zijn in Alkmaar van harte welkom en omgekeerd het zelfde heb ik gemerkt …. Een driebanen toernooi Joske dat zou voor het volgende seizoen toch tot de mogelijkheden moeten gaan behoren. Renners en publiek warm maken voor het naderende WK want naast de renners moet er ook een nieuw publiek worden aangeboord. De oude mopperen en blijven met een zak chips en bier in de stoel hangen … jong publiek zien te werven bij scholen etc…

Kortom we hebben nog een beetje tijd maar dan moet het wel gaan gebeuren, die banen liggen er niet voor niets !

gr. Shevuno :)-D