Baankalender 2010-2011

• Joske

Voorlopige baankalender 2010-2011 Apeldoorn al bekend

Nieuw

2 Landelijke Jeugdtoernooien op 8 een 22 januari

1 LJT als duur- en snelheidstoernooi

1 LJT als sprinttoernooi

Specifieke wedstrijdtrainingen op donderdagavond:

19.00-20.30 duuronderdelen

20.30-22.00 sprintonderdelen

Superpopulaires

Opstapavond voor beginners apart

Blijven:

Nationale baandagen

Interlandontmoeting Junioren

NK amateurs

Clubkampioenschappen

Populaire wedstrijden

Clinics

Trainingen voor verenigingen

• Shevuno

Hoy Joske

Leg uit blijven 5 populaires en wat zijn super populaires gaan we dan door een brandende hoepel …

Hoe was nu de opkomst en wat waren de eyecathers in die 5 populaires.

Worden de populaires nu Super of komen de supers er bij …. welke datums want de planmaster ligt al klaar.

Datums en wie worden er verwacht aan de start je weet wel elite of vrouwen meer duidelijkheid is wel gewenst !

Ik hoor en zie het graag !

En kunnen de actuele datums en tijden en wie er mogen rijden op de website van Apeldoorn ????

• Joske

Zie voor de data

www.baanwielrennen-adelaar.org

Ja, we gaan door een brandende hoepel!

Dit is een voorlopig overzicht van de plannen.

De uitwerking gaan we aan beginnen.

Wie mogen er rijden?

Zoals gebruikelijk in Apeldoorn: alle categorieën.

• Martin Grefte

twee jeugdtoernooien…….. dat belooft wat voor die jongens en meiden….. En al duidelijk gestructureerd naar de twee bloedgroepen van het baanwielrennen…..

Ik ben benieuwd wat Alkmaar en Amsterdam daar voor de jeugd tegenoverstellen. (of aanvullen, want laten we er geen competitie van maken wie het meeste doet….. samen sta je sterker…..

Dus volg mijn idee….. begin november en begin december in Alkmaar en Sloten ook zo'n toernooi, Dan heb je samen met het NK voor Cat 6 & 7 (als dat nog doorgaat, want daar hoor ik ook geruchten over…) een mooie cyclus.

• Shevuno

In Alkmaar begon de victorie in 1573 !

Elke maandag staat Rob Kramer al 25 jaar klaar om de jeugd op te leiden voor veel plezier op een baanfiets. En elke eerste dinsdagavond van de maand kun je met de kleine belhamel terecht op de piste van Alkmaar om wedstrijden te rijden en dat ook al sinds 20 jaar dus voor de jeugd is er ruim aanbod in Alkmaar.

Martin ik denk dat je nog weinig op de hoogte bent van de mogelijkheden van baanwielrennen voor jeugd.

Dat neemt niemand je kwalijk want misschien wist je deze info nergens te vinden dus bij deze in Alkmaar doen ze veel aan de jeugd.

Alles gebeurt door Rob Kramer onder de hoed van wv.Alcmaria Victrix de club die ooit door twee miljoen lootjes te verkopen een wielerbaan liet bouwen. En nu nog kun je heerlijk fietsen op de piste van Alkmaar. OOK voor de jeugd.

Martin ik zou zeggen kom eens kijken of neem contact op met de baan in Alkmaar. ;)

• Joske

De baancommissie van De Adelaar heeft, zoals al eens eerder opgemerkt, geen enkele behoefte aan onderlinge competitie over wie of wat doet als wielerbaan in Nederland.

Wij baseren onze plannen op wat renners ons aangeven, wat we zelf willen, en datgene wat we aangereikt krijgen vanuit de KNWU.

Het is niets meer en niets minder dan een feitelijke opsomming. Als men dat competief wil bekijken is dat niet onze zaak, maar vandegene die dat zo wil zien.

Wij zijn er om de baansport te promoten en uit te breiden, kansen te bieden en gelegenheid te geven de wielersport op de baan zo breed mogelijk te beleven, anders waren we er helemaal niet aan begonnen.

Men vergeet wellicht dat Apeldoorn ook een jarenlange traditie (vanaf 1952) op de baan heeft gehad tot 1998 toen de oude baan werd afgebroken.

Omnisport is de 7e (!) wielerbaan die in Apeldoorn en omgeving is gebouwd geworden, en die banen werden nog veel eerder gebouwd.

Gelukkig kunnen we nog “teren” op de kennis van toen, hoewel er veel veranderd is op het gebied van regelgeving en mogelijkheden. De oude betonnen baan was natuurlijk niet geweldig, maar zorgde er wel voor dat deze nieuwe baan gebouwd werd. Dan heeft men elders altijd last van de “remmende voorsprong” zoals dat nu in Amsterdam en Alkmaar voelbaar is. Met name omdat de accomodaties dan logischerwijze niet meer gelijk zijn aan elkaar.

Als er straks, ooit, nog weer een baan gebouwd gaat worden: Alkmaar heeft plannen van 100 miljoen heb ik ergens gelezen, Sloten zou verplaatst worden ivm huizenbouw, heb ik ergens gelezen, dan heeft Apeldoorn daar weer last van en zo zal het altijd blijven.

Het is volstrekt niet van belang wat er gebeurt op het gebied van jeugdtraining in Apeldoorn door Silvia Embsink, of in Alkmaar door Rob Kramer of in Sloten door Erik Geserick. Het is van belang DAT het gebeurt en er mogelijkheden zijn voor de kinderen om met de sport kennis te maken. Dan zien we de competitie wel op de jeugdtoernooien, maar verder hoeft die competitie niet te gaan, zeker niet als organisator van de trainingen en wedstrijden.

Wij gaan er alles aan doen om de baansport te verbreden en de jongens en meisjes uit deze regio weer volop kansen te bieden, zoals dat ook het geval was in de tijd van Marcel Beumer -Leo Peelen-Servais Knaven-Leon van Bon-Marten Boerema-Jeremy Eilander-Jurgen Denekamp-Floris Klunder-Kenny van Hummel-Esther van Verseveld-Vincent Limburg-Aart van de Kruisweg-Henk van Beusekom-Jan de Graaf-André Holterman allemaal namen uit de jaren 70-80 van mannen en vrouwen uit het oosten die Nederlands Kampioen werden op de baan in Alkmaar. Nu de baan weer terug is in Apeldoorn zal, naar wij hopen het contingent baanrenners weer groeien en zal er weer meer competitie kunnen komen.

Dat is wel bevorderlijk, want het was voor Theo Bos, Teun Mulder en Agnes Ronner natuurlijk wel extra lastig om steeds naar Alkmaar te moeten vanaf de Veluwe.

Die balans zal zich kunnen herstellen en hoop ik dat na een paar jaar op de deelnemerslijsten meer renners dan nu het geval is, weer uit het oosten de competitie kunnen en willen aangaan.

• Martin Grefte

Shevuno,

Natuurlijk weet ik dat Alkmaar ook voor de jeugd veel doet. Net als overal zijn daar ook jeugdtrainingen. En net als in Apeldoorn zijn er populaires waar de jongsten ook aan mee kunnen doen. Maar om nu op dinsdagavond met een 10 jarige van Apeldoorn (waar ik woon) naar Alkmaar te gaan vind ik een beetje te veel van het goede. Net als dat op maandagavond bij de Apeldoornse populaires omgekeerd het geval is.

Vandaar een groot toernooi in het weekend zodat iedereen kan komen, waarin je gewoon in je eigen categorie rijdt en niet zoals vaak bij de populaires niet ziet, want daar rijden de categorieën gemengd. Vandaar dit lovenswaardig initiatief, dat wat mij betreft (en wat veel ouders die ik gesproken hebt van kinderen die in Alkmaar en Sloten rijden) bij de eerste editie een groot succes was.

Vandaar mijn opmerking (oproep) om iets vergelijkbaars ook in Alkmaar en Sloten te doen. Niet meer en niet minder. En vooral geen competitie tussen de banen…. maar juist elkaar aanvullen.