Wie tippen wij als kampioenen NK Omnium ?

• Shevuno

We gaat er met de trui en de medailles naar huis na afloop van dit nagel nieuwe kampioenschap op de baan ? Zowel bij de vrouwen als bij de mannen doen er outsiders mee en youngsters die voor verrassingen kunnen zorgen. Het is een kampioenschap met een grote toekomst zeker gezien dat deze Olympische dicipline erbij is gekomen (en een paar ingeleverd)

Dus laten we onze gedachten maar eens de vrije loop en met elkaar onze favorieten op dit forum naar voren te halen.

Veel succes ! (en tot een zondag in Alkmaar) aanvang 10.00 uur

• Liefhebber

Voor wat betreft de mannen is de grote favoriet denk ik Michael Vingerling met daarachter Tim Veldt, Sipke Zijlstra en Arno vd Zwet. Voor wat betreft de vrouwen zijn er denk ik meer kanshebbers : (willekeurige volgorde) Ellen van Dijk, Yvonne Hijgenaar, Amy Pieters en Vera Koedooder.

• ?

Zag net op bf-one Laura van de kamp staan.

Het is toch zondag, met landen ontmoeting in apeldoorn ging ze ook niet op zondag rijden.

(zal wel een druk fout zijn)

• DeRosa

Bij de mannen tip ik Tim Veldt.

Bij de vrouwen gaat het denk ik tussen Vera Koedooder en Agnes Ronner en Ellen van Dijk en misschien zelfs Yvonne Hijgenaar, de laatste gaat hier niet vol voor want ze is bezig met het trainings schema voor het WK waar zij hoogstwaarschijnlijk voor het laatst het omnium zal gaan rijden. Goed presteren op de teamsprint is haar prioriteit. Willy Kanis komt helemaal niet naar het NK omnium om de zelfde reden dat ze helemaal gaat voor het WK en daar past dit NK niet lekker in.

• Tsja.

Blijkbaar is Van der Kamp toch niet zo trouw aan god, en vooral ook niet aan haar (NL)teamgenoten

• g

Vraag haar zelf naar haar motivatie om a.s. zondag te starten, in plaats van op dit forum kansloos te lopen gissen…

Wat ik in de WM lees, komt op mij trouwens niet echt ongelovig over…

• nuancering

mannen Veldt, vingerling, patrick bos

junioren, Buchli, looij, caspers

vrouwen hijgenaar, Koedooder, pieters

vrouwen junioren, Wesdonk, markus, stegink ( er vanuit gaande dat van der Kamp niet start)

• Koots

Ik waag me niet aan voorspellingen maar en wel vanaf de start om 10.00 uur aanwezig in het Sportpaleis.

Laten we tijdens de pauze onder genot van een ? in het clubhuis maar eens even kijken hoe de verschillende voorspellingen er voor staan.

Tot morgen!

• amber

Mannen : vingerling sowieso een plekje op poduim

vrouwen: koedoder kanis en wild willekeurige volgorde

• DeRosa

Willy Kanis rijdt geheel niet mee, ze zou eerst alleen de sprint afstanden rijden maar ziet daar vanaf omdat het niet uitkomt met haar voorbereidingen voor het WK.

Bovendien heeft zij helemaal geen interesse in het omnium, niet hier en niet op het WK en ook niet op de spelen in 2012, Willy is een ras echte sprintster ! Ook Agnes Ronner en Yvonne Hijgenaar zitten midden in hun trainingsopbouw voor het WK en ik neem aan dat ze dat niet gaan verstoren door hier alles op alles te zetten, met alle respect voor het NK omnium maar het WK is toch net wat belangrijker. Denk eigenlijk dat er andere namen naar voren komen dan eigenlijk te verwachten is, maar alles is mogelijk natuurlijk…..kortom kom allemaal kijken morgen en je weet het!!

Kirsten Wild is nu bezig etappes te winnen in Qatar dus schier onmogelijk om morgen in Alkmaar te starten