rotterdam pech of........

• botje

wat een ellende zeg in rotterdam, zelf was ik donderdag aanwezig en zag ik al ‘rare’ dingen als (dingen die ik in rotterdam nooit zag) veel kapotte dernys, derny achterop renners tussen wedstrijd, valpartij vermeulen ( is het iets mentaals bij hem?), onoplettendheid van de wedstrijdleiding. en daarna ernstige valpartij op vrijdag en nu weer in de eerste koppelkoers met bos en morkov. ja het is aardig raak deze editie. mijn bescheiden mening is dat er deze keer 2 of 3 koppels te veel zijn.

• Herogewier

Koppels te veel zal het niet zijn, ze vallen ook met dernykoersen. Die Mouris zal d'r ondertussen wel helemaal goed zat van zijn. Nu voor vandaag helemaal uitgevallen…

• Urbanus

De herachie is zoek! Voorheen besliste de 2 sterkste koppels wat er zo ongeveer moest gebeuren, nu wil iedereen van voren rijden, dat geeft gevaarlijke situatie's.

• Adrie van Dam

@ Urbanus: In de 6daagses rijden ervaren koppels, de ongevallen zijn gewoon pure pech. Toeval? Mouris en Schep reden op dezelfde type banden en kregen beide een klapband. Uit de band van Mouris was zelfs het ventiel gesprongen hoorde ik zojuist van mensen die er dicht bij zijn. Dus met hierarchie heeft het niks te maken zeker nioet met Risi/ Stam in de koers

• ekimov

Heel simpel, het ligt in dit geval aan de banden.

• outsider

Op welk type band rijden ze dan?

• Sprinter

Of aan de baan misschien………(maar ik kan het mis hebben)

• klapband

Dat laatste is ook meer mijn idee.

Het is een tijdelijke baan met alle complicaties om er een passende baan van te maken, teeds weer opslaan en opnieuw in elkaar zetten. Daar wordt het allemaal niet beter van.

Tijdelijke banen zijn mooi, maar voor hoelang echt bruikbaar?

Daar is m.i. nog nooit onderzoek naar gedaan, of gedaan kunnen worden.