Dit lazen we in wielermagazine:
30 november 2009 - Egon van Kessel is volgens De Telegraaf in beeld om bondscoach te worden van de wielerbond van Iran. De oud-bondscoach van de KNWU zegt tegen de krant een contract ter ondertekening aangeboden te hebben gekregen, maar nog eisen heeft over het programma. Zo wil hij met de wegploeg van Iran meer in Europa gaan rijden. ,,Die boodschap heb ik nu bij de Iraanse federatie neergelegd. Gaan ze daarmee akkoord dan zet ik mijn handtekening onder het contract.
Egon van kessel wordt naar alle waarschijnlijkheid bondscoach en neemt baancoach Carolien van Herrikhuyzen mee.
De baantrainster is vorige week met Egon van Kessel meegeweest naar Iran om er te onderhandelen over een contract. Onlangs zette ze een sprintclub op in Amsterdam die door haar overgang naar Iran op losse schroeven staat. Desondanks lijkt het een logische keuze van van Herrikhuyzen, aangezien ze een baan in de wielersport steeds meer begint te ambieëren. In Iran kan ze wel doorgroeien als professioneel trainer, terwijl die mogelijkheid er in Nederland niet ligt.