Baanwedstrijden en trainingen voor vrouwen van alle leeftijden.

• Carolien van H

Hallo Allemaal,

6 december is alweer de tweede Vrouwen en Meiden in de BaanWedstrijd van dit seizoen!

Er zal een SprintOmnium, een KoppelOmnium en een Achtervolging op het programma staan.

Bovendien is het de tweede wedstrijd uit de EDCO Golden League!!

Doe mee aan alle wedstrijden en win aan het eind van het seizoen een fantastisch setje wielen!

Het SprintOmnium zal bestaan uit een sprinttoernooi, 500m tijdrit en een keirin.

Het KoppelOmnium uit een puntenkoers, 400m koppeltijdrit en een koppelkoers jacht.

Daarnaast is er nog een aparte achtervolgingswedstrijd.

Ook bieden we deze wedstrijd weer de gelegenheid aan de helden van de aangepast wielrennen (LC, CP en tandems) om wedstrijdervaring op te doen.

Je rijdt óf het SprintOmnium óf het KoppelOmnium, de 3 onderdelen die je rijdt in het Omnium tellen mee voor de EDCO Golden League.

Wil je bijvoorbeeld alleen de achtervolging en bijvoorbeeld de puntenkoers rijden dan kan dat ook. Schrijf dat wel heel duidelijk op in het opmerkingen veld van het inschrijfformulier!

De week voor de wedstrijd wordt er natuurlijk getraind én uitleg gegeven.

De wedstrijdtraining is 29 november van 17.30 tot 19.30 op het Velodrome. Voor de wedstrijdtraining geldt het zelfde tarief als voor andere trainingen van Het Velodrome.

Deze wedstrijdtraining is gericht op de onderdelen van het SprintOmnium. Leden van het Team Sprinters Velodrome zullen aanwezig zijn om jullie de kneepjes van het Sprinten te leren en trainen!

Wil je trainen voor het KoppelkoersOmnium kom dan naar de Madisontraining van Het Velodrome op 29 november van 16.00 tot 17.30. Kijk voor meer informatie op http://www.velodrome.nl/baantr_madison.php

Aanmelden voor deze wedstrijd is verplicht en kan tot vrijdag 4 december 20.00 uur. Hierdoor kunnen we tijdig startlijsten maken en jullie op de wedstrijddag precies vertellen wat we gaan doen.

Aanmelden doe je via het formulier op de site: www.baanwedstrijd.nl/index.php/aanmelden/

Wij hopen jullie allemaal weer te mogen begroeten op de baan!

Hartelijke groeten,

De organisatie van Vrouwen en Meiden In De BaanWedstrijd

• DeRosa

Prima initiatief ! Ik hoop op erg veel deelneemsters met veel nieuw te ontdekken talenten……..succes met de organisatie.

• Carolien van H

DeRosa Bedankt!

Ik wil wel echter vermelden dat ik de tel inmiddels kwijt ben van het aantal keren dat we dit al gedaan hebben… ik denk een keer of 12-13x

kijk maar eens op www.baanwedstrijd voor de uitslagen van alle wedstrijden

• DeRosa

Ik weet het maar het blijft het aanprijzen waard, wat dit soort wedstrijden betreft zijn jullie waarschijnlijk niet de enigste maar toch wel uniek. Oprecht wens ik jullie erg veel aanmeldingen, de baansport is te mooi om het in de uitverkoop te zetten zoals sommige onder ons zouden willen en daadwerkelijk ook gedaan hebben.

Ik zelf kom uit Limburg en daar is door het gemis van een overdekte baan het animo en begrip voor deze sport minimaal. Een piste in het zuiden is een droom maar haast niet te realiseren door bestuurlijke gekronkel. Zelf rij ik soms een dag of twee achter elkaar in Apeldoorn of Alkmaar op de baan als liefhebber mijn rondjes, alleen al het zoevend geluid van de tubes op het hout kan mij bekoren.