Iljo Keisse

• Baanvolger

Geachte prikkers,

Kan iemand mij iets uitleggen hoe Iljo Keisse in de 6-daagse kan rijden als hij geschorst is vanwege het gebruik van

niet toegestane middelen.Uitspraak is vandaag 2 november 2009.

Eerst in Amsterdam, nu Grenoble

“Citaat Wielernieuws”

Iljo Keisse zal op 2 november te horen krijgen of hij geschorst gaat worden wegens dopinggebruik. De publieksfavoriet van het Belgische baanwielrennen krijgt dan van de Belgische wielerbond te horen of hij gestraft wordt voor het gebruik van de verboden middellen cathine en HCT tijdens de Zesdaagse van Gent vorig jaar.

Keisse wijt zijn positieve test aan het gebruik van een vervuild voedingssupplement en pleit onschuldig. Hij hoopt dit jaar alsnog deel te kunnen nemen aan de Zesdaagse van zijn thuisstad Gent, die op 24 november van start gaat. Vanavond staat Keisse samen met Kenny van Hummel aan de start van de Zesdaagse van Amsterdam.

• Splinter

Het staat er volgens mij al “Iljo Keisse zal op 2 november te horen krijgen of hij geschorst gaat worden wegens dopinggebruik”

Tot dat moment mag hij nog alles doen……. (en daarna misschien ook wel……)

Ook in huize Keisse zal de schoorsteen moeten roken…

• Splinter

nadere informatie uit “het nieuwsblad” van 20-10-2010

Allerzielen wordt D-day voor geëmotioneerde Iljo Keisse

Op 2 november vertelt de Disciplinaire Commissie aan Iljo Keisse of hem al dan niet een dopingovertreding wordt aangewreven.

Na afloop van de zitting - de zesde uit de rij - spoedde Iljo Keisse zich vanuit Vorst vierklauwens richting Amsterdam, waar hij anderhalf uur later al present moest zijn op de rennersvergadering voor de start van de zesdaagse. Hij wilde echter per se nog een emotioneel geladen slotwoord richten aan het Hof. ‘Ik sta al 330 dagen voor een open brug’, snikte hij. ‘In die tijd zag ik veel schepen passeren en telkens hoopte ik dat de brug daarna naar beneden zou komen. Meneer de voorzitter, ik zou u willen vragen om die brug toe te doen, zodat ik op een normale manier verder kan met mijn leven. Ik héb geen doping gebruikt en dat wil ik gerust nog duizend keer herhalen. Ik ben het beu dat altijd weer aan mij wordt getwijfeld.’

Het rapport van het college van deskundigen, dat op 8 juni aan het werk werd gezet, deed dat nochtans ook. Het achtte het ‘zeer onwaarschijnlijk’ dat het supplement ZMA van Aminolabs het verboden HCT zou bevatten. Sporen van HCT in de urine van Keisse na zijn overwinning in de Gentse Zesdaagse 2008 lagen aan de basis van de calvarietocht die begin december van vorig jaar begon. De advocaten van Keisse reageerden door het rapport kapitale rekenfouten aan te wrijven, waardoor de conclusie werd vertekend. ‘Het rapport beaamt dat een essentieel element ontbreekt omdat professor Delbeke tijdens de analyse weigerde om de concentratie van HCT in de urine na te gaan’, aldus meester Maeschalck. ‘Bovendien is het product onmogelijk te verkrijgen in België, houdt de densiteit van de urine geen steek en erkent het panel dat wij een wetenschappelijk en technisch waardevolle studie voorlegden.’

'In een strafrechtelijke procedure had dit geen vijf minuten geduurd', vulde zijn collega Van Steenbrugge aan. Hij haalde zwaar uit naar het milieu van de voedingssupplementen. ‘Het parket van Hasselt heeft net een opsporingsonderzoek afgesloten tegen deze producent, die foefelde met importdocumenten uit China en vuiligheid toevoegde. Meneer de voorzitter, vraag alstublieft info aan het parket.’

• Splinter

En daar is de uitspraak…… gewoon doorfietsen dus…..

De Belgische wielerbond KBWB heeft baanwielrenner Iljo Keisse vrijgesproken voor zijn positieve dopingplas tijdens de zesdaagse van Gent, eind vorig jaar. In november 2008 won Iljo Keisse met de Duitser Robert Bartko de Zesdaagse van Gent. Kort daarna testte de renner van Topsport Vlaanderen positief op cathine en HCT. Keisse is altijd blijven volhouden dat die producten afkomstig waren uit een voedingssupplement.