Goed nieuws uit Manchester

• Gifkikker

Leuk onderdeel teamsprint… maar waar kunnen we de dames zien rijden met dit fenomeen teamsprint ?

Is totaal geen attractie …. volgens mij is dit onderdeel ten dode opgeschreven. Het omnium bied meer mogelijkheden en is ook een beetje te verkopen, maar jammer genoeg konden we de vrouwen Hijgenaar en Kanis in Gent tijdens het EK niet zien en gaf Simona Krucepkaite daar ook haar visite kaartje af . Dus ook hier in de eerste WB is Simona Krucepkaite waar het om draaid je kunt ook elke confrontatie ontlopen en dat zie ik teveel bij Hijgenaar en Kanis….

gr. Gifkikker.:D

• DeRosa

Willy 7de en Yvonne 14de, ik denk toch dat er wat gebrek aan zelfvertrouwen is door het gedoe rond de sprintploeg, ook in de qualificatie ronde waren sneller tijden te verwachten als beide meiden in goede doen zouden zijn. Gezien het gebrek aan alles in de begeleiding van de sprintploeg toch een uiterst goede prestaties.

• DeRosa

Gezwets want Pendleton was er ook niet op het EK en die rijd wel de planken los. Teamsprint komt ook voor op het WK en als de UCI zijn zin krijgt dan ook op de O.S.

Zelf vind ik de teamsprint een heel aantrekkelijk sprint onderdeel.

Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar gaan straks meteen naar Australie om waarschijnlijk eerst in Perth te gaan rijden en dan in Melbourne de 2de wereldbeker, de dames rijden altijd veel WB wedstrijden terwijl de andere er maar 1 of 2 rijden. Wie ontloopt nu eigenlijk wie?

Vorig jaar won Yvonne Hijgenaar het EK en toen werd het door vele afgedaan als een nietszeggende prestatie, het lijkt wel dat de sprintdames niets goed kunnen doen voor het Nederlands publiek maar gelukkig denkt het internationale publiek daar anders over.

• Jeroen

Ook goed nieuws! Agnes Ronner rijdt finale Keirin! (tu)

Deze dames rijden de finale van de Keirin:

10 MEARES Anna AUS

54 GUO Shuang CHN

212 KRUPECKAITE Simona LTU

250 RONNER Agnes NED

295 PENDLETON Victoria SKY

325 PANARINA Olga BLR

• Jeroen

en ze wordt 4e !!! Goed gedaan! (tu)

1 KRUPECKAITE Simona LTU

2 GUO Shuang CHN

3 MEARES Anna AUS

4 RONNER Agnes NED

5 PENDLETON Victoria SKY

6 PANARINA Olga BLR

Net de finale gezien op de BBC!

Prachtig commentaar vooral op het einde de zin “What a race!” (:P)

• Splinter

Kijk, dat is nu eens een leuk debuut. Nadat ze ons al verraste op het EK (hoewel de kenners nu wel weer zullen zeggen dat het geen verrassing was na 2 jaar goede resultaten op het NK) in de Keirin 4e worden…… chapeau (mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen…..hahaha)

Ga zo door Agnes!

• Splinter

In de nederlandse media lees je er niet veel over, maar dit stond op de engelse site van het Velodrome in Manchester;

“In the other Semi-Final, despite suffering with a leg injury Anna Meares beat impressive Dutch youngster Agnes Ronner and Victoria Pendleton to make the final.”

Het lijkt erop dat ze aan de overkant van de Noordzee een nieuw gevaar zien aankomen. Maar in Nederland hoor je er niets van…… Waar was je Wilfried de Jong?

• DeRosa

Klopt, en ook in de sprint hoor ik van mij Engelse contacten dat ze erg bang zijn voor Willy Kanis en dat ze dit keer niet echt goed gepresteerd heeft op de sprint heeft zijn oorzaken die we eigenlijk allemaal wel weten. Ze blijft wel een sprintster met enorme mogelijkheden, maar ook Agnes knabbelt aan het zelfvertrouwen van de Britten voor de O.S. in 2012 en er is enorme verbazing dat een fietsland als Nederland dit zomaar aan hun lot overlaat.

Yvonne Hijgenaar was niet goed op de sprint en in de keirin niet gelukkig met de loting maar ook zij is er om rekening mee te houden en zeker voor het Omnium dat mogelijk ook Olypisch gaat worden, de teamsprint samen met Willy Kanis is een genot om te zien en het kan nog sneller. Mocht het ooit nog wat gaan worden met de organisatie binnen de KNWU dan hebben we voor de sprint nummers 3 super atleten die heel wat kunnen.