Goed nieuws uit Manchester

• peter

Arno van der Zwet 6e op de achtervolging. Willy Kanis7e op de sprint. Vera Koedoder in de finale scratch. Peter Schep in de finale puntenkoers. Yondi Schmidt in de finale keirin. Geen slecht begin deze eerste dag.

• Macha

1 Geraint Thomas (GBr) Great Britain 0:04:15.015

2 Dominique Cornu (Bel) Belgium 0:04:17.390

3 Vitaliy Shchedov (Ukr) Ukraine 0:04:21.669

4 David Muntaner Juaneda (Spa) Spain 0:04:24.689

5 Artur Ershov (Rus) Lokomotiv 0:04:25.171

6 Arno Van Der Zwet (Ned) Netherlands 0:04:25.779

7 Marco Coledan (Ita) Italy 0:04:27.026

8 Michael Faerk Christensen (Den) Denmark 0:04:27.695

9 Stefan Schäfer (Ger) Germany 0:04:29.994

10 Gediminas Bagdonas (Ltu) Lithuania 0:04:31.443

Wel tegenvallende tijden. 4.25 is natuurlijk heel netjes maar nog ver weg van de echte top. En zo geeft die 6e plek een vertekend beeld.

• Macha

Men's keirin final - 1st-6th 1 Chris Hoy (GBr) Team Sky + HD

2 Christos Volikakis (Gre) Greece

3 Maximilian Levy (Ger) Germany

4 Jason Niblett (Aus) Team Jayco

5 Yondi Schmidt (Ned) Netherlands

6 Francesco Ceci (Ita) Italy

Men's keirin final - 7th-12th 7 Jason Kenny (GBr) Great Britain

8 François Pervis (Fra) Cofidis

9 Shane Perkins (Aus) Australia

10 Andrii Vynokurov (Ukr) Ukraine

11 Qi Tang (Chn) People's Republic of China

12 Adrian Teklinski (Pol) Alks Stal Grudziaduz

'

Respect voor yondi

• HarrieH

Willy 7e = goed ?

Ik weet niet of er sprake is van blessures, trainingsachterstand o.i.d., maar door een 7e plaats ben ik toch niet echt positief verrast.

• peter

Ja ben ik met je eens, was eigenlijk verrast van de uitslag van Arno en nog meer die van Yondi en noemde alle goed maar de klassering van Willy valt inderdaad tegen.

• Apeldoortje

Goed nieuws voor Yondi en goede keuze om de keirin te rijden. Is al zo goed als zeker geplaatst voor WK kopenhagen. Ben benieuwd wat de tijdelijke ploeg op de teamsprint zondag doet. Roy van der Berg was hier afgelopen weken heel snel als starter.

• BigBen

Ook ik had meer verwacht/gehoopt. Maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat de verwaarlozing van het baanwielrennen door de KNWU nu al zijn “vruchten” afwerpt. Juist Willy heeft iemand nodig die haar het vertrouwen geeft goed bezig te zijn, een man zoals Peter Pieters was voor haar. Dat mist ze nu! Maar eigenlijk is er niets om ons nu al zorgen om te maken. Het seizoen is nog lang en de prijzen worden meestal pas aan het eind verdeeld. Willy Kanis kan enorm pieken op een bepaald evenement, dat deed ze ook al bij de BMX. En was Willy Kanis bijvoorbeeld in Beijing niet 1 van de weinige Nederlandse baanwielrenners die er stond toen ze er moest staan?!

• peter

Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar pakken de eerste medailles. met de tweede plaats op de team sprint. Teun Mulder helaas niet door in het sprinttoernooi

Zijn 10.474 bracht hem niet verder als de 20e plaats.

• BigBen

Peter, je bent nog sneller als de dames zelf. De finales Teamsprint moeten namelijk nog verreden worden. Ze kunnen dus zelfs nog eerste worden ;)

• peter

Ja stom van me, het was de qualificatie. Laten we hopen dat het dan zelfs goud wordt