koedooder/wild

• patrick

Afgelopen dagen naar de zesdaagse geweest, lekker genoten dat wel maar kunnen vera koedooder en kirsten wild niet een keertje een wedstrijd verliezen. tuurlijk ze zijn goed en ik gunt het ze van harte maar het is zo voorspelbaar en frusterend voor de andere meiden. overigens vind ik het wel leuk voor de vrouwen deze wedstrijden. ik hoop dat apeldoorn ook een vrouwen wedstrijd krijgt.

• HarrieH

Expres een wedstrijd verliezen is de dood van een sport.

Net als kopen / verkopen e.d.

Laat de rest harder fietsen of zorg er als organisatie voor dat niet de sterkste rensters in één ploeg zitten.

Het zou pas nep zijn als de de zege zouden schenken aan een ander team als ze zelf de besten zijn. Niet de fout van Wild / Cowkiller natuurlijk.

• Herogewier

Dat is het enige wat ik me ook afvroeg, waarom ze niet de teams meer verdelen. Maar express verliezen zou wel ietsje te veel van het goede zijn. Overigens mogen de andere dames het zichzelf ook aanrekenen, want als er wat weg rijden zouden ze wat vaker moeten zeggen, jullie zijn de besten, wij gaan niet rijden. Waar je nu ziet dat Koedoder en Wild in een zetel worden gebracht af en toe (ook weer niet hun schuld natuurlijk en als het moeten vligen ze ook direct zelf het gat in..).

• Bezoeker Six

Dat Vera Koedooder niets weggeeft tijdens de Amsterdamse zesdaagse is onbegrijpelijk.

Op de samenstelling van met name de koppels bij de dames is ook in het Velodrome veel kritiek te beluisteren.

"Het zou een leuke zesdaagse voor de dames zijn zonder Koedooder-Wild ' vertelde een begeleider van een dameskoppel

• Liefhebber

Bezoeker Six, kijk ff naar de vorige vrouwen 6-daagsen!

4-daagse Rotterdam 2008: Vos-Visser wonnen alle 4 keer de koppelkoers, gaven NIETS weg.

Hoe was het vorig jaar in Amsterdam 2008?? Marianne Vos won alle avonden op de individuele onderdelen, die gaf helemaal NIETS weg.

Armitstead-Greenfield wonnen VIJF keer de koppelkoers. Gaven NIETS weg.

Mensen die jaloers zijn zullen er altijd blijven, helaas….

Het werkt niet zoals bij de mannen. De vrouwen krijgen helemaal niets betaald, de mannen wel. De mannen rijden de hele avond veel onderdelen, de vrouwen maar TWEE keer. Bij de vrouwen is er teveel niveau-verschil, wereldtop versus nationale/regionale top. Dat ligt aan de organisatie, die horen te zorgen voor een aantal koppels van wereldtop uit het buitenland, die zijn er echt wel hoor!

En bij de mannen is het niveau trouwens ook niet hetzelfde hoor, Kip-Pieters staan op 28 ronden achterstand, mogen die zomaar een koppelkoers of onderdeel winnen? NEEN. En wie wonnen gisteren eigenlijk de koppelkoers bij de vrouwen? NIET Koedooder-Wild! Ik zou zeggen, geniet van de 6-daagse en denk ff na voordat je kritiek levert.

• wielrenster

Ik moet toch wel een beetje de laatste poster gelijk geven. Ik denk dat er gewoon sterkere koppels uitgenodigd moeten worden. Ik denk niet dat je koppels uit elkaar kunnen zetten als ze ‘blijkbaar’ niet betaald worden. Die mannen interesseert het ze geen biet met wie ze moeten koppelen, als ze maar geld krijgen…..

• patrick

ok ok ok . ik begrijp het. het was ook totaal geen kritiek naar de dames koedooder/wild. maar kijk een zesdaagse is een beetje (volgens velen helemaal) entertainment. vermaken van publiek en daar was /is geen spraken van als je van te voren weet wie er wint. het zijn steeds dezelfde wedstrijden en als je weet wie er wint is dat niet leuk. om me heen hoorde ik van : oh nou ik ga wat te drinken halen/rondje lopen want we weten toch wie er gaat winnen. en dat is niet goed in mijn ogen voor het dameswielrennen. bij de heren zie je in sommige wedstrijden dat de toppers zich in een vroeg stadium laten afvallen. het is in alle sporten niet leuk als je al weet wie er gaat winnen. wel voor de sporter zelf natuurlijk. in ‘echte’wedstrijden mogen ze van mij alles winnen hoor. en toen vos alles won was t in mijn ogen ook niet leuk VOOR IN EEN ZESDAAGSE wel te verstaan. de organisatoren hadden het wat slimmer moeten aanpakken.

• Hans

Degene die zeggen dat het nep is als je expres verliest, die kunnen beter niet naar de zesdaagse gaan. Met name bij de heren is alles, maar dan ook alles doorgestoken kaart. Dat geeft niet, want ik vind het desondanks prachtig om te kijken!

• HarrieH

Daarom ga ik ook niet.

Als de heren renners en organisatoren er iets aan willen veranderen (en dan ook uitvoeren) dan wil ik er nog wel eens over nadenken.

Als ik entertainment wil ga ik wel een keer vroeg naar bed.

Als ik sport wil kruip ik op mijn fiets (voor zover dit niet onder het vorige punt valt).

• Carolien van H

noem eens namen van koppels die zouden moeten komen?