Trainen op dinsdag onmogelijk in oktober

• teckelle

Nu hebben we drie banen in NL, kan er in heel oktober op dinsdagavond bij geen van de drie NL'se banen vrij getraind worden…….:X:X

Amsterdam: hele maand dicht ivm 6-daagse

Apeldoorn: Derny races

Alkmaar: populaires & koppelomnium

Vind er eigenlijk wel overleg plaats tussen de banen?

• HarrieH

A'doorn zijn dinsdags geen dernyraces, maar vrije dernytrainingen.

Als je geen zin hebt om dan achter een derny te rijden, kun je ook geheel op eigen kracht rijden. Net zo gemakkelijk. Kost alleen EUR 1,- extra. Daarvoor mag je bij een derny aanhaken wanneer je maar wilt.

Prima toch ?

Verder zijn populaires natuurlijk de ultime baantraining.

Voor 3 banen lijken me deze situatie nog niet zo gek.

Je kunt het uiteraard nooit iedereen helemaal naar de zin maken.

Een eigen baan bouwen mag uiteraard ook. Kun je misschien nog wat andere fietsenthousiasten uit eigen omgeving blij maken.

• teckelle

Dag Harrie,

Bedankt voor de info. Ben het met je eens dat niet iedereen tevreden te houden is en het is verder ook geen drama. Derny rijden ben ik niet zo'n fan van ivm smog, waar blijft de electrische derny!! ;)

Maar weet iemand nu mss of er overleg over programmering plaastvindt tussen de banen?

• Joske

Ja, maasr niet omdat er “niet getraind zou kunnen worden”, maar dat is niet het geval.

Er kan wel getraind worden, maar niet op de manier waarop jou dat het beste uitkomt, dat is wat anders.

• DeRosa

Neem aan dat je deze topic begonnen bent om je teleurstelling kwijt te kunnen, en dat mag ook best hoor!

Ik ben net erg blij dat er veel georganiseerd wordt op de 3 mooie banen die ons land heeft en zoals gezegd kan je altijd wel trainen maar moet jij je dan effe ietwat aanpassen.

Voor het seizoen de banen op jouw tijden geheel afhuren en bespreken kan natuurlijk ook en dan ben je ook overal van af.

Er is genoeg overleg tussen de banen onderling om ze zo rendabel mogelijk te maken en goed bezet te houden en niet om uren in te plannen voor een enkeling.

• teckelle

@Joske: er staat ook vrij trainen op de dinsdagavond. Een vorm van training die voor een flink aantal ex-renners/liefhebbers met een fulltime baan zoals ik zeer geliefd is. Is het niet handig dat de banen ook over vrij trainen overleggen?

@DeRosa1: ben het ermee eens dat het goed is dat er veel wordt georganiseerd. Echter, ook het vrije trainen is belangrijk, zowel voor liefhebbers zoals mijzelf, als voor mensen die net (willen) beginnen.

@ DeRosa2: Enkeling? In mijn beleving is de dinsdag traditioneel de drukste vrije trainingsavond op Sloten, een minstens redelijke inkomstenbron dus. Daarnaast verlies je door dit in het begin van het baanseizoen te doen nu wellicht een aantal mensen voor de hele winter…..

• DeRosa

Ik heb nog niet veel anderen horen klagen en ook niet gelezen daarover dus neem ik aan dat het enkele zijn die zich niet kunnen schikken.

Hoe los jij het probleem nu op? Je laat de baanfiets toch niet links liggen nu want dat zou erg zonde zijn.

Veranderingen gaan altijd met veel strubbelingen gepaard maar na een tijdje schikt iedereen zich wel weer!

• teckelle

Ik laat mijn baanfiets nu voorlopig in de garage staan en ga hardlopen. Dinsdag is namelijk de enige avond dat ik zou kunnen.

Maar geen zorgen, in November maak ik een comeback;)

• Joske

In Apeldoorn is woensdag op dit moment de drukste dag: vorige week 123 man die zich hebben gemeld.

Vrije training is ook op donderdagavond vanaf 20.30 uur tot 10.00 uur

• HarrieH

Joske Schreef:

——————————————————-

> Vrije training is ook op donderdagavond vanaf 20.30 uur tot 10.00 uur

Heerlijk, zo'n nachtje doorfietsen ;-)