EK Gent

• Splinter

volgens mij is er niet onaardig gepresteerd tijdens EK in Gent.

Opvallend de 4e plaats van debutante Agnes Ronner in het sprintomnium. In de sprint (haar specialiteit) moest ze in de halve finale het onderspit delven tegen Krupeckaite (maar daar verliezen er meer van…..)en werd ze toch nog 3e door te winnen van Baranova. En dat terwijl ze geblesseerd was aan haar schouder. Zou ze de aansluiting hebben gekregen bij Kanis en Hijgenaar?

• Joske

Dat denk ik wel.

Ze zat met de trainingen al heel dicht in de buurt.

Maar één plaatsje minder dan Hijgenaar deed, vorig jaar!

• DeRosa

Volgens mij werd Yvonne Hijgenaar vorig jaar Europees Kampioen en niet 1 plaatsje beter dan Agnes Ronner dit jaar.

Maar Ronner deed het goed en met haar snelheid zit het zo te zien wel goed maar de aanzet moet krachtiger. Zo te zien was er weinig meer aan de hand met de schouder maar gemis aan training zal zeker wel invloed hebben gehad.

Jammer van de fout die ze maakte door haar onervarenheid bij de eliminatie wedstrijd, dat ze over de verkeerde schouder keek in de laatste bocht en dus niet zag dat de andere aan de sprint begonnen hier door kwam ze te laat op gang.

Komende wereldbeker wedstrijden zal blijken of ze de aansluiting gevonden heeft met Hijgenaar en Kanis maar dat ze veel progressie heeft geboekt is wel duidelijk en hopelijk kan ze veel leren tijdens de trainingen samen met Hijgenaar en Kanis. Wel is het ook zo dat we maar 1 echt nieuw talent hebben dus de spoeling is maar uiterst dun, er zijn wel meer meiden die willen sprinten maar een echt talent zijn is wat anders.

Ronner is een harde werkster tijdens de trainingen en daarin heeft ze in Hijgenaar een goed voorbeeld.

Natuurlijk moet ze mee naar de wereldbekers!!

• Joske

Ik heb begrepen dat Manchester al zeker is, mits de blessure niet opspeelt bij Agnes.

We hebben overigens nog een jong talent gespot op de baan.

Duurt nog even, maar er lijkt er toch zeker eentje aan te komen bij de

mannen en de meiden. Bij de mannen wellicht 2.

• DeRosa

Dat stemt mij oprecht heel vrolijk dat er ondanks alle negatieve zaken toch nog talenten doorkomen maar die laten zich ook door helemaal niets tegenhouden natuurlijk.

Ik had ook al vernomen dat Agnes naar Manchester gaat, zal voor haar echt heel goed zijn met waarschijnlijk de gehele wereld top erbij en hopelijk zijn de zenuwen van haar nu wat minder.

Neem toch ook aan dat Yondi Schmidt ook mee gaat?

• Joske

Weet ik niet zeker, heb hem van de week nog gesproken, vond hem wat onzeker. Wou ook niet rijden in Apeldoorn, maar was dehele dag aanwezig als begeleider van Michael Veen.

• Hans

Hugo Haak en Matthijs Buchli het nieuwe talent? die jongens rijden inderdaad aardig..

welke extra dame zou er nog bij kunnen komen? volgens mij tipt niemand aan het niveau van de drie dames die er nu zijn.

• Joske

Buchli mag je er van mij bij rekenen.

Neen, ik bedoel geen Haak. Er is een ander opmerkelijk talent bij de mannen.

Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Haak is lang, degene die ik heb gezien, klein, wat meer gedrongen, maar ook beresterk: Didier Caspers

Bij de dames wil ik de naam wel noemen: Joyce Lansbergen, lijkt een nieuwe sterke baanrenster te kunnen worden.

Komt uit de schaatswereld en reed gewoon goed in de wedstrijden die we afgelopen week van haar zagen.

• vanerik

Intussen nog 24 foto's van dit EK toegevoegd op http://www.cyclingmoments.com/races.php