Ik begrijp uit je verhaal dat er veel emoties zijn omtrend de baan in Alkmaar, ik heb ook niet beweert dat de baan daar niet zou deugen maar de baan in Apeldoorn heeft Olympische afmetingen en dan lijkt het mij beter om daar kampioens wedstrijden op te rijden.
In een vorige post had ik ook gemeld dat Alkmaar vele kampioenen heeft gebracht maar er werd mij toen op gewezen dat Theo Bos begonnen is in Apeldoorn….op de oude baan dan wel….maar toch.
Ik denk niet dat de renners bij machten zijn om beslissingen van de KNWU tegen te houden, een van de meest gehoorde klacht is het niet luisteren en praten met de sporters over hun wensen.
De ego's waar ik het over had zijn die van de bond en die van de organisatoren (banen) en dat lijkt mij toch wel duidelijk zo.
Dat het voor jou beter uitkomt omdat je dichtbij de baan woont van Alkmaar is een persoonlijk voordeeltje en verder niets.
Voor mij maakt de reistijd weinig uit want ik moet vanuit Maastricht komen maar doe dat graag om deze mooie sport te kunnen bewonderen en het liefst op de beste baan (Olympisch) die Nederland heeft.
Dat het z'n zooitje is geworden bij de KNWU had ook niemand durven vermoeden en het had beter geweest als er een voltijds sprintercoach was bij gekomen maar dat is nu alleen nog maar achteraf. Pieters en Slippens zijn mannen van de duur en het was onder Pieters ook al duidelijk dat er een sprintercoach erbij zou moeten komen. Dit seizoen zal het niets meer gaan worden bij de bond maar ik hoop wel dat de zaakjes voor volgend seizoen wel weer voor elkaar zijn en duidelijk voor iedereen.
Dat de baan in Alkmaar sneller is valt nog te bezien maar dat de baan in Apeldoorn steiler is dat is zeker en dat is voor de sprinters en sprinsters van groot belang, zeker om op te trainen want de meeste “grote” banen hebben deze hellingshoek.
Het is goed dat we nu 3 mooie wielerbanen hebben maar laten we onze streek ego (transparant genoeg zo??) nou niet te veel laten gelden en de kampioenswedstrijden houden op de baan met Olympische afmetingen.
Volgens mij had Alkmaar zijn evenementen agenda ook al aardig goed vol, ook zonder het NK sprint.
Eh ja, het gaat altijd om de sporter en die sporter verdient ook de beste accomodatie….in essentie.
Maar je hebt gelijk als je steld dat er meer sporters (jongere en oudere) naar de banen moeten komen om deze mooie sport te beoefenen en het is jammer te lezen dat er een paar jeugidige talenten hebben afgehaakt.