EK baan omnium in Gent

• DeRosa

Is er al bekend wie er allemaal mee gaan doen van onze Nationale selectie op het EK baan Omnium te Gent?????

• Kübler

Goede morgen De Rosa

Kun je mij en de andere prikkers ook wat info geven m.b.t. dit evenement datums etc. ?

Daar voor mijn hartelijke dank. Ik zat bij de uci te kijken en bij de agenda van de baan in Gent en daar was over dit EK nog niets te vinden ??

groet Kübler. >:D<

• DeRosa

Gegroet,

Ik heb de info gevonden op belgiancycling.be/EKpiste Gent 2009 en dan via een link dorverwezen naar een pdf file.

Ook heb ik de data gevonden bij Agnes Ronner op haar site, dus zij gaat in ierdergeval daar aan mee doen.

Google EK Omnium 2009 te Gent geeft ook uitkomst.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.

groeten vanuit Maastricht

• nieuwsgierig

Maastricht en baanfan? Leg eens uit..

• DeRosa

Heb Zoetemelk daar zijn laatste 6-daagse zien rijden. Maar echt fan van de baan ben ik geworden doordat ik in 2003 in Los Angles was in de VS en daar ben gaan kijken naar de werldbeker wedstrijd waar Nedeland ook aanwezig was en toen er een voor mij toen nog onbekende Yvonne Hijgenaar rond vloog over de baan was mijn aandacht volledig op de baansport gericht. Ik heb door het geluk van mijn werk vele wereldbeker wedstrijden kunnen zien in de VS en Australie en vooral Hijgenaar en Bos trokken mijn aandacht door hun toch wel aparte stijl van rijden en ook omdat ze niet zo enorm gespierd waren en dus door hun gestalte opvielen. Helaas is Bos gestopt met de sprint maar Yvonne Hijgenaar blijft hopelijk tot en met de O.S. 2012 door gaan met deze mooie tak van de wielersport. Helaas was de herstart van de Maastrichtse 6-daagse geen succes door een rits aan oorzaken. Maar nog altijd ga ik als ik de mogelijkheid heb naar de wedstrijden toe en zo ook naar het EK en hopelijk ook naar weer wat wereldbeker wedstrijden. Het WK staat hoog op mijn verlanglijstje want ik denk dat het eens gaat gebeuren dat Willy Kanis de Engelsen echt veel pijn gaat doen, Hijgenaar zie ik een keer het goud winnen op de Omnium en samen hopelijk een keer het teamsprintgoud.

Zelf doe ik niet aan de baansport maar rij ik wel veel op de weg maar door fysieke klachten is het baanfietsen niet meer voor mij weg gelegd maar het kijken naar de sprintnummers geeft mij net zoveel plezier.

groeten vanuit Maastricht

• DeRosa

Mijn geheugen blijkt ook al wat gaten te vertonen want in 2003 was niet de wereldbeker in LA maar in Sydney in Australie en in 2005 heb ik hun gezien in LA.

• keeske

agnes ronner gaat in ieder geval

• nieuwsgierig

Bedankt coor de uitleg!

• Joske

Yvonne Hijgenaar gaat niet naar Gent, wel naar de WB in Manchester

• DeRosa

En ook naar het NK duur in Alkmaar waar ze op de start lijst staat voor de scratch.