Limiettijden achtervolging NK

• keeske

Zie het als een heerlijke klaagzang richting knwu.

Het was cynisch in dit topic.

Er klopt geen drol van de knwu en logischerwijs kan jij daar

niks aan doen.

Neemt niet weg dat ze een keer moeten verfrissen bij de knwu.

Dit is pure bureaucratie.

Helemaal opnieuw beginnen, want het werkt zo niet:D

• Joske

Zoi hier en daar wat rondgevraagd.

De Rabotestdagen geldt voor junioren die in 2010 in de categorie rijden.

Om de kansen zoveel mogelijk vergelijkbaar te maken: tijden die gemaakt worden is gekozen voor een standaardbaanfiets, omdat niet iedereen de beschikking heeft over een tijdritbaanfiets.

Doel: zit er een nieuwe Tiemen Groen tussen?

Nieuwe renner met onverwachte mogelijkheden.

De limietdagen zijn voor junioren die na 1 oktober tot de cat. Beloften behoren en willen deelnemen aan het NK 2009 in Alkmaar.

Zij moeten voor 1 oktober de limiet ergens gehaald hebben en De Adelaar geeft die mogelijkheid op zondag 27 september na afloop van de Rabotestdag.

De limiettijd van de Junior Mannen geboren in 1991 op de achtervolging bij de junioren

(3 KM) is:3'42"00

Verwarring zou nu kunnen ontstaan door de opsplitsing van het NK.

Duuronderdelen in Alkmaar in oktober (junioren die na 1 okt. beloften worden)

NK Junioren in december in Apeldoorn.

Dit is de cat. junioren die aan de Rabotestdag deelnemen.

• correcties

mooie discussie, maar wat schieten de renners ermee op? het selectiebeleid is zo onduidelijk (bewust?) en lijkt te druipen van de vriendjes politiek.

om de limiettijd zo scherp te stellen op de achtervolging hoopt men het programma compact te houden?

waarom dan niet ook zo iets dergelijks voor het sprintprogramma, dat al jaren een slaapverwekkende vertoning is en mega veel tijd in beslag neemt, vind de gehanteerde argumenten in de categorie kul vallen.

van de invloed van Leo Peelen is tot op heden nog niet veel te merken, waarschijnlijk loopt hij tegen dezelfde huisjes aan die al jaren de dienst uitmaken

• Carolien van H

Ik heb na gevraagd bij de knwu wat de selectie criteria zijn voor de testdag want ik kan ze op de site niet vinden.

Er werd mij gezegd dat die niet bekend zijn. Dat er wordt gekeken naar tijden en naar de achtergrond en potentie. Waar exact naar wordt gekeken is niet bekend en zal ook niet bekend worden gemaakt werd mij gezegd, die criteria zijn alleen voor de coaches intern.

Nou denk ik dat je niet veel kunt met deze info want in het zelfde telefoon gesprek werd me verteld dat het voor renners tot 23 zou zijn en dat ze evt aan beide dagen mee mochten doen. De advertentie die een dag of 2 later verscheen was heel anders.

Kortom ik weet niet zo goed wie ik moet bellen of vragen en wat je dan aan dat antwoord hebt…

Ik heb niet uitgebreid gesurfd maat voor GB vind ik bijvoorbeeld dit:

http://new.britishcycling.org.uk/gbcyclingteam/article/Gbrst_gb-cyclingteam-GB-Team-Major-Events-Selection-Documents-0

en dit:

http://new.britishcycling.org.uk/gbcyclingteam/article/Gbrst_Great-Britain-Cycling-Team-Olympic-Programmes

Je zou nog ff verder kunnen snuffelen bij andere landen. Bij Australië heb ik ook wel eens wat gevonden. Wat daar op viel is dat ze zelfs de temperatuur meenamen in de gereden tijden zodat ze beter te vergelijken zijn.

O wacht hier heb ik wat: http://www.ausport.gov.au/participating/got_talent/news3/recruiting_now is echter niet wat ik eerder vond met die criteria en limieten voor het national trackteam, dat kan ik ff niet vinden.

• nuancering

Er lopen hier twee discussies door elkaar heen. De eerste discussie gaat over het plaatsen voor het NK. Uitgangspunt is de 16e danwel 8e plek van het NK van vorig jaar. Daar komt geen vriendjespolitiek bij kijken. Dat is gewoon tijden vergelijken. Om selectie voor de sprint nummers toe te passen zou kunnen maar levert niet veel op. Tijdens het tournooi zelf wordt immers gekwalificeerd. Alleen de beste 16 gaan door.

Wat de testdag betreft. Daar is het de opzet dat iedereen zoveel als mogelijk gelijke kansen heeft. Dus niet iemand met ligstuur en dichte wielen laten rijden tegen iemand op een huurfiets. De opzet van de testdag is talentherkenning. Dat is inderdaad meer dan tijden vergelijken. Dat is in het verleden ook gebeurd. Iemand die voor de 2e keer op een baanfiets zit als iemand die al twee jaar rijdt en toch dezelfde tijden rijdt is vermoedelijk meer getalenteerd. Daar moet je dus rekening mee houden.

Met vriendjespolitiek bij de testdagen kan ik me helemaal niets voorstellen. Vorig jaren werd een hele groep op basis van de testdagen uitgenodigd om de woensdagen op Apeldoorn te komen trainen. Na het NK werd deze groep weer aangevuld met talenten die tijdens het NK kwamen bovendrijven. Kortom een gang van zaken waar niet zo heel veel op valt af te dingen. Ik vond persoonlijk de lat tijdens de testdagen niet erg hoog liggen.

• Kübler

Hoeveel discussies er ook door elkaar gaan lopen …. het maakt niet zoveel uit. Volgens mijn informatie is het WK op de weg in het Zwitserse Mendrisio met een hele dag wielerplezier. Datum van delict 27 september in Mendrisio.

Wordt zowel door de Belg en de NOS live uitgezonden.

We zijn dan wel baanfans maar het lijkt mij dat een beetje wielerfreak aan de buis gekluisterd zit. Zou zo'n aanval op records nu niet op een andere dag kunnen worden georganiseerd????

Het is maar een idee (:D