Limiettijden achtervolging NK

  • Joske

    Limietendag Junioren en Elite/beloften Junior-vrouwen en Elitevrouwen

    Om te mogen starten op het Nederlands Kampioenschap Achtervolging dienen limiettijden te worden gereden

    De baancommissie van AR & TV De Adelaar zal een limietendag organiseren op

    ZATERDAG 27 SEPTEMBER

    AANVANG 15.00 UUR

    Omnisport Apeldoorn

    Uit technische gids van het NK te ALKMAAR

    Voor de individuele achtervolging van het Nederlands Kampioenschap zijn limiettijden ingesteld. Om voor deelname aan het NK achtervolging in aanmerking te komen moet in de laatste 12 maanden voor het Nederlands Kampioenschap 2009-2010 tenminste binnen deze limiettijden gereden zijn.

    · De limiettijd voor de Mannen (4 km) is: 4’56”00 (=16e plaats 2008-2009)

    · De limiettijd van de Junior Mannen geboren in 1991 op de achtervolging bij de junioren (3 KM) is:3’42”00

    · De limiettijd voor de Vrouwen (3 km) is: 4’09”00 (=8e plaats 2008-2009)

    · De limiettijd van de Junior Vrouwen geboren in 1991 op de achtervolging bij de junioren (2 KM) is:2’46”00

    Inschrijven via:

    Baanwielrennen@adelaar.org

    o.v.v. achtervolging limiet NK + Naam + lic.nr + Categorie

    De renners die vrijgesteld zijn van het rijden van limiettijden staan op de website

    www.baanwielrennen-adelaar.org

    Renners met een amateurs A - B - C licdentie en Vrouwen met een B-licentie mogen niet deelnemen aan het NK.

    Voor de Amateurs A en B is een alternatief:

    15 november een Open Kampioenschap voor deze categorie op het Omnisport.

  • correcties

    @ Joske,

    in je bericht zitten wat foutjes, de limietdag is op zondag 27 september in Apeldoorn en op 26 september in Alkmaar. Dit zijn de Rabo testdagen.

    het geboortejaar van de junior man/vrouw is 1992 ipv 1991 ook 1e jrs junior m/v van 1993 kunnen deelnemen.

    vwb de limiettijden 3 min 42 bij de junior man is de 8e tijd van het afgelopen NK. Normaal wordt de 15e tijd van het voorbije NK gehanteerd als limiettijd omdat je zo geen deelnemers krijgt.

    bji de junior vr hetzelfde verhaal 2 min 46 zit tussen de 7e en 8e tijd in van het vorige NK.

    de vrijgestelde renners heb ik nergens kunnen vinden op de genoemde website dus als de namen met copy en paste gepost kunnen worden…….:)

  • Joske

    Oei, de datum is wel goed, de dag niet: moet zijn zondag 27 september.

    Het overige heb ik gekopieerd uit de technische gids van de KNWU die mij vandaag is toegezonden over dit Kampioenschap dat in Alkmaar wordt gehouden.

    Ik ga dat verder niet beoordelen, het is aan de KNWU omdat aan de organisatoren correct aan te leveren.

    Dat het aantal renners wordt beperkt is correct. Dat is ook de bedoeling van de KNWU.

    Deelname aan het NK wordt aangescherpt ivm het feit dat de kwalificaties te uitgebreid zouden worden

    Dat is beleid geworden, als ik het goed heb begrepen.

    Kijk ook maar naar de jeugd.

    Daar zullen maximaal 24 rennertjes aan mogen deelnemen.

    Die moeten door de banen geselecteerd worden. Hoe dat gaat gebeuren zal op 15 september worden besproken.

    Wij houden de limietdag aansluitend aan de Rabotestdagen.

    Junioren kunnen tijdens de testdagen hun limietrijden, maar je kunt dat ook doen als eliterenner en vrouwen na 15.00 uur als de testdag is afgelopen

    Junioren die niet aan de testdagen deelnemen en toch een limiet willen rijden kunnen dat ook na afloop van de testdag om 15.00 uur doen.

    Die combinatie is gemaakt in overleg met de Talentencoach en de KNWU.

    De vrijgestelde renners staan wel op onze site. Dat zijn de renners die op grond van hun NK klassering van 2008 zijn vrijgesteld.

    Als ze in een andere cat. gaan rijden moeten ze contact opnemen met de KNWU om te vragen of zij ook daarvoor worden vrijgesteld.

    (ik kan me voorstellen dat de NK dan is vrijgesteld, maar dat moeten ze maar even navragen)

    Wij doen niets anders dan gelegenheid bieden de limiet te rijden. Stellen de gemaakte tijden op schrift en dat gaat naar de Baancie van de unie.

    Meer niet.

  • keeske

    Die hele testdag is geen serieuze kans om een limiet te rijden.

    Je mag daar niet met een tt-stuur rijden, dus als de rabo testdag

    limiettijden als doeleinden heeft dan kun je het beter afschaffen,

    want zo slaat het nergens op.

  • Joske

    Keeske,

    Waar haal je die wijsheid vandaan?

    Staat niets van in de advertentie van de testdagen dat je niet met ttstuur mag rijden

    Ik ga het navragen

  • keeske

    Staat dat je niet met opzet stuurtje mag rijden.

    Heeft dit jaar zeker weten in een advertentie op knwu.nl gestaan, maar ja 2 weken geleden mocht

    je ook meedoen tot 23 jaar, maar nu zijn het ineens alleen maar junioren, dus misschien hebben ze de

    regelingen van tt stuur ook veranderd.

    Overigens is het al een paar jaar zo dat je neit met tt stuur op de testdag mag rijden.

    Die hele testdag slaat dan ook nergens op.

    Zo hebben ze op de 250m vliegend (ja 250, niet gewoon 200, maar 250) de tijdwaarneming op start/finish,

    vanaf het beton maar tot de blauwe lijn getrokken, waardoor je al heel laag in de baan moet doorkomen

    op start/finish waardoor je helemaal niet de ideale lijn kan rijden.

    En de 500m en achtervolging gaan niet vanuit een startmachine, maar gewoon door vasthouden.

    Het zijn die kleine dingetjes he… Een beetje des knwu's, die net niet houding

  • keeske

    www.knwu.nl

    het staat er nog steeds:

    “Het is niet toegestaan opzetsturen te gebruiken, dicht achterwiel is wel toegestaan”

  • Joske

    Ik heb de vraag al bij de Talentencoach neergelegd

  • keeske

    goed zo, die talent coach had er overigens zelf nog geen vraagtekens bij gezet?

    Joske, weet jij overigens voor die testdag of er dit jaar weer alleen naar het

    schermpje met tijden wordt gekeken, of wordt er ook naar achtergrond van renners

    gekeken?

    En kun jij erachter komen wat de criteria zijn om geselecteerd te kunnen worden?

  • Joske

    Je verwacht wel ineens veel van mij Keeske.

    Ik sta ook maar aan de buitenkant te kijken bij de testdagen. Dat is een KNWU aangelegenheid m.n. van de bondscoaches en niet van organisatoren.

    neemt niet weg, dat ik wel vind dat er duidelijkheid moet zijn.

    Je moet als renner weten waar je aan toe bent.

    De selectiecriteria ken ik niet.

    Niet van dit jaar en niet van voorgaande jaren. Of ik daar “achter kan komen” weet ik niet.

    Meestal vraag je dat gewoon, toch?

    Heb je dat al eens gedaan bij de betreffende mensen?

    Over de technische invulling van de dagen, tsja….

    Ik weet niet of er gelijke omstandigheden gecreëerd kunnen worden op beide banen, allebei werken met startmachines bv.

    Lijkt me wel logisch dat die gebruikt worden, want ze zijn op beide banen aanwezig.

    De reden van de 250 meter ken ik niet, maar het zal zeker zijn bedoeling hebben.

    Ik vind het prima dat je zo meedenkt, in het geheel, maar je moet het wel bij de juiste mensen neerleggen en dat ben ik niet.