Aigle opnieuw afgeblazen. Selectie op slot?

• Joske

Tot teleurstelling van de selectie gaat de derde geplande training in Aigle met Magné weer niet door.

Een behoorlijke streep door de rekening en nu is het toch allemaal de vraag:

wat gaat er nu gebeuren?

Beetje op eigen houtje trainen.

De plannen leken zo veelbelovend, maar voorlopig zijn de renners de dupe en is de verantwoordelijke man vandaag vertrokken naar: Aigle, om opnieuw in dienst te treden van de UCI.

Intussen staan de renners, ondanks het mooie weer, behoorlijk ik de kou.

• Joske

Elk nadeel heeft zijn voordeel

Friday, 31 July 2009 13:13

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Deze uitspraak klopt nu toch precies gezien mijn omstandigheden.

Het tweede trainingskamp naar Aigle gaat namelijk helaas ook niet door en zal verplaatst worden naar een voor mij nog onbekende datum.

Ik vind het erg jammer dat het weer niet doorgaat, want ik denk dat ik veel had kunnen leren bij Frédéric Magné.

Maar nu het voordeel: ik kan nu wel op zondag 9 augustus mee doen met het NK voor vrouwen-B in Achtmaal! Ik heb eigenlijk niet meer op de weg gefietst de afgelopen weken en ik hoop dan ook dat ik in 1 week mij nog enigszins kan voorbereiden op de wedstrijd.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik het toch voor elkaar krijg en me kan bemoeien met de zaken voor in het peloton!

Aldus de site van Agnes Ronner.

• DeRosa

De Franse sprintcoach moest wederom afzeggen om prive redenen en daar is alle begrip voor op te brengen.

Maar waarom is er geen alternatief gezocht en gevonden naar de eerste afzegging?????????

Het een en andere ruikt naar belangen verstengeling nu de verantwoordelijke wederom in dienst gaat van het UCI, is er op deze manier een positie gekocht??????

Zijn er al reacties van de sprinters en sprintsters?????? Ik heb gelezen dat Willy Kanis haar opwachting maakt tijdens een baanwedstrijd in Frankrijk met vele andere top sprinters en sprinsters, wat doet Yvonne Hijgenaar???? Gaat zij ook sprinten op dat toernooi of blijft ze trainen hier in Nederland, de sprintdames hebben het wel vaker bij geheel op eigen houtje moeten doen, neemt niet weg dat alles erg ongelukkig overkomt maar wens de baan sprinters en sprintsters veel succes met hun eigen opbouw naar een nieuw seizoen.

• Utrechter

Hoorde vandaag in Utrecht dat de hele sprinttraining in Aigle niet doorgaat. De sprinters Mulder, Veldt en Schmidt trainen voorlopig op Apeldoorn

• DeRosa

En waar trainen de meiden Hijgenaar en Kanis dan???

Dat die constructie met Aigle verrre van idieaal zou zijn was vele al lang duidelijk maar dat het zo dramatisch zou zijn, maar de sprinters en sprinsters hebben al langer zonder sprintcoach gewerkt en alleen in het Olympisch jaar was er een toegewezen.

Zeker de dames kunnen putten uit hun rijke ervaringen en ik zelf heb in die twee zeker nog alle vertrouwen dat het goed gaat komen als hun maar de medewerking van bonden en organisaties worden toegezegd. Ik hoop voor de jongeren die nu meetrainen met de nationale sprint ploeg zich een beetje aan Hijgenaar en Kanis kunnen optrekken.