Ik las ook het stuk van Evert van deze vrijdag op bf-one en dat snijd wel hout. Maar ja de knwu wil of kan blijkbaar nog niet naar engels model.
Daar heb ik me echter nog nooit door tegen laten houden. Ik kan het beleid van de knwu niet veranderen, wel kan ik zelf dingen onder nemen. Dat vond ik al een flink aantal jaren geleden toen ik constateerde dat er toch wel erg weinig wedstrijden voor vrouwen op de baan waren. En ook nu weer toen ik moest constateren dat er geen plek is voor ambitieuze baansprinters. Ik kreeg vragen van jongens en meiden die graag wilden sprinten op de baan en begeleid wilden worden. Ik kon ze nergens naar doorsturen dus ben ik zelf maar een project gestart.
Er wordt al enige tijd serieus getraind en nu hebben we ook een website www.baansprinters.nl en een aantal sponsoren (maar nog niet genoeg).
Renners en rensters met ambities die zich puur willen richten op het sprinten op de baan zijn van harte welkom om contact op te nemen via de website.
Meer info over het idee en het plan, met engels tintje, op de website: www.baansprinters.nl
Wij zijn nog erg opzoek naar iemand die aan de organisatorische kant betrokken wil raken; sponsorwerving, faciliteiten organiseren, wedstrijden regelen in binnen en buitenland e.d.
Interesse? Ambities? neem maar contact op via de site.
Groeten Carolien van Herrikhuyzen