Toekomst op de baan

• DeRosa

Hoe gaat de toekomst er eventueel uitzien voor de nederlandse baansport. Het “Engelse model” blijkt nu al een veel te hoog gegerepen streven……..als de grote van de afvaardiging te Minsk een voorbode moet zijn van de toekomst dan gaat het er moeilijk uitzien. Zij die nu in Minsk zijn doen zeker hun best maar het is juist de organisatie (KNWU) die het laat afweten……..wat komt er van de beloftes terecht dat er meer jeugd moet worden klaargestoomd voor 2012 in Londen?????

• Buurman v.d.Klimgeit

Een mening die ik deel vindt je op de site van www.bf-one.com

Hier een citaat:

De naam Engelse model stond ook voor ogen bij de beleidsmakers van de KNWU toen ze verleden jaar met de bezem door het trainers/coaches bestand gingen vegen. We moeten nu al reeds constateren dat de bezem desastreus zijn werk heeft gedaan. De coach op de baan b.v. moest meer communiceren, en wat zien we ? Weinig tot niets !

Het ploegje of wel baantrio naar het EK te Minsk mag de naam afvaardiging niet eens hebben. Met Bob Stöpler, Michael Vingerling en sprinter Yorick Bos is de ploeg volledig een mecanicien, coach Peter Zijderveld en een verzorgster kortom met deze goed bedoelde sporters en crew moeten we dus het Engelse model inhoud gaan geven in Minsk ?

Als we daar tegenover stellen hoe de Engelse baanequipe eruit ziet dan zijn de verschillen wel heel groot.(einde citaat)

Bij de KNWU leeft het idee: Veel beloven en weinig geven doet die baanrenners en baanliefhebbers in vreugde leven

• Carolien van H

Ik las ook het stuk van Evert van deze vrijdag op bf-one en dat snijd wel hout. Maar ja de knwu wil of kan blijkbaar nog niet naar engels model.

Daar heb ik me echter nog nooit door tegen laten houden. Ik kan het beleid van de knwu niet veranderen, wel kan ik zelf dingen onder nemen. Dat vond ik al een flink aantal jaren geleden toen ik constateerde dat er toch wel erg weinig wedstrijden voor vrouwen op de baan waren. En ook nu weer toen ik moest constateren dat er geen plek is voor ambitieuze baansprinters. Ik kreeg vragen van jongens en meiden die graag wilden sprinten op de baan en begeleid wilden worden. Ik kon ze nergens naar doorsturen dus ben ik zelf maar een project gestart.

Er wordt al enige tijd serieus getraind en nu hebben we ook een website www.baansprinters.nl en een aantal sponsoren (maar nog niet genoeg).

Renners en rensters met ambities die zich puur willen richten op het sprinten op de baan zijn van harte welkom om contact op te nemen via de website.

Meer info over het idee en het plan, met engels tintje, op de website: www.baansprinters.nl

Wij zijn nog erg opzoek naar iemand die aan de organisatorische kant betrokken wil raken; sponsorwerving, faciliteiten organiseren, wedstrijden regelen in binnen en buitenland e.d.

Interesse? Ambities? neem maar contact op via de site.

Groeten Carolien van Herrikhuyzen