Omnisport gaat nog door, maar er zijn wel wijzigingen!

• Joske

Het baanwielrennen in Omnisport Apeldoorn gaat ook in april nog volop door.

Op maandagavond is nu de opstapavond en gevorderden, dinsdag blijft de dernytraining doorgaan, woensdagavond vervalt en donderdag gewoon voor licentiehouders vrije trainingen.

In de week van 20 t.m. 24 april zullen meer dan 180 schoolkinderen kennismaken met baanwielrennen in het kader van de Nationale Sportweek. Voortgezet onderwijs- en basisonderwijs zijn met 2500 leerlingen die week in het Omnisport bezig met 18 verschillende takken van sport, waaronder het baanwielrennen.

Deze maand ook nog clinics op de woensdagen voor scholen die er over denken het baanwielrennen structureel te gaan opnemen in hun bewegingsprogramma.

Let op de wijzigingen:

Deze staan allemaal op

www.baanwielrennen-adelaar.org

onder Kalender

• HarryZ

Omnisport apeldoorn mag dan een heel nieuwe baan zijn.. ik vind het in Amsterdam veel beter georganiseerd voor de liefhebber.

De regels in Amsterdam zijn veel soepeler en er zijn wat betere tijden voor vrije training. Daarnaast is die baan gewoon iedere dag open..

Omnisport mag dan erg mooi zijn, maar ze moeten de regeltjes eens een beetje versoepelen en tijden aanpassen zodat ze wat beter toegankelijk zijn

• Joske

Lekker in Amsterdam blijven fietsen.

Geen probleem.

• HarryZ

Het is zo jammer, dat er een derde baan wordt geopend, redelijk centraal in het land en dat er dan zo weinig mee gedaan wordt. Terwijl het zuiden en het noorden staan te springen om een baan, maar er geen hebben.

• Joske

Ik denk toch dat je je vergist:

in maart werden 1250 rugnummers uitgegeven.

In de maanden ervoor waren er 80 tot 150 man elke avond op de baan, per week dus zo'n 500 man, dus 2000 rugnummers in de maand.

Kan me niet voorstellen dat dat als weinig moet worden beschouwd.

Zelf er al eens wezen rijden?

• De spurter

Weinig mee gedaan wordt?

Volgens mij kun je er 4x per week terecht. Ik weet niet welke regeltjes jij last van hebt, maar de gerichte trainingen voor licentiehouders vind ik ideaal. Lekker wat afwisseling en alles wordt prima in banen geleid, geen idioten die dwars overal doorheen slingeren enzo…