bf-one / baanwielrennen

• Analist

Als ik de stukjes lees op de site van bf-one, moet ik helaas constateren dat de redactie alle realiteit uit het oog heeft verloren.

De immer positieve stukjes lijken meer op het tegen beter in omhoog schrijven van de coureurs en bondcoach, dan een realistische weergave van de soms beschamende resultaten in de diverse diciplines.

De individuele nummers zijn al jaar en dag geen probleem binnen het baanwielrennen, want daar zorgen de talenten zelf wel voor, maar je kan toch niet positief blijven over de telkens weer tegenvallende resultaten van de ploegenachtervolging, eigenljk het visite kaartje van de bondscoach.

De keuze van Ligthart en Stroetinga, die duidelijk voor de weg hebben gekozen hadden helemaal niets te zoeken op het WK.

En dan de keuze van zoonlief Roy, die al weken anoniem rondrijdt op het Almaarse larikshout met 4 trainingskampen in Spanje in de benen en nu heel veel ervaring opdoet op het WK(of was het een verzorgde vakantie op kosten van de KNWU)

Dit soort keuzes maakt het inderdaad wel makkelijk voor de KNWU op het contract van de coach niet te verlengen en een frisse wind door de baanselectie te laten waaien.

Voor de toekomst hoop ik dat bf-one ook wat kritischer wil zijn in zijn berichtgeving, dat zou de site alleen nog maar vten goede komen.

• Kübler

Hallo beste Annalist

Ik ga er van uit dat de positieven overleven en dat is ook zo'n beetje mijn levens filosofie. Voor de rest is het voor wat betreft de keuze van renners aan de coach, in dit geval Peter Pieters. Ik lees wel door uw betoog heen dat U de fam Pieters nogal kritisch volgt. Roy is op basis van prestaties deelnemer aan dit WK en daar gaat niet alleen PP over, ook de KNWU heeft hier de nodige zeggenschap in.

U heeft het wel over Roy maar over de prestatie van dochterlief Amy hoor ik niets helemaal niets ?? Deze jonge vrouw is een ruwe diamant die kan gaan blinken tot u en ik er zere ogen van gaan krijgen ….let maar op.

En ook Willy Kanis en Hijgenaar maken nog steeds progressie en beide vrouwen zijn lovend in hun bewoordingen over PP. Jaren hebben de dames Hijgenaar en Kanis geloofd in succes en nu mogen wij dat meemaken, dat is de visie van de coach en altijd hoop blijven houden.

De achtervolgingsploeg had van mij ook wereldkampioen mogen woorden maar zo ver zijn we nog niet. Aan deze ploeg met nog veel gebeuren maar Londen is nog ver.

En als U wat duidelijker wilt zijn over DE frisse wind ??? Vertel u nou eens wie die frisse wind gaat worden want u hebt er kijk op ? Wie gaat het beter doen gelijk aan het Engelse model (dat staat de knwu voor ogen) welke coach maakt van het voorhanden zijnde materiaal een wereldteam ? Ik wacht uw reactie af en laat baanwielrennend Nederland maar mee genieten dus op dit prikbord. Kritiek geven is oh zo makkelijk maar vertel maar hoe en met wie het beter kan gaan woorden …

Met de hartelijke groeten van Rob Duin

• doorn

Kanis en hijgenaar, niks dan lof, keigoed ,waren er lieten hun beste kant zien

en gaan nog steeds vooruit.

Roy op basis van prestaties??? Nederlands kampioen op 50 km geholpen door 14 ploegmaten??Scheid toch uit.En verder grote mond en presteert niks nakkes nada.Vingerling had daar beter tot zijn recht gekomen.Die vecht tot het laatst en mag niet mee die heeft betere prestaties neergezet op de baan afgelopen jaren dan Roy ooit!

Niet vreemd dat iemand dat opvalt

Amy kan nog wat leren en is zeker een talent terecht dat hij haar meeneemt.

Koppelkoers,waren de heren denk ik zo moe van het aantrekken van hun pak dat ze aan geen sprint hebben meegedaan.Punten koers en scratch om te huilen beschamend.Triest, zeker voor de nederlandse kijkers op eurosport en eventueel meegereisde supporters.Als ze dan voor de weg kiezen laat ze dan en neem iemand mee die nog wat wil en kan leren.Dit slaat nergens op.

Maar ja de beste stuurlui staan aan wal toch?

• Stefan

Beste Doorn en Analist,

Ik ben de oom van Roy en Amy en de zwager van Peter. Ik proef een hoop jaloezie in deze opmerkingen en bevindingen van jullie beiden. Het is echt jammer dat jullie niet inzien dat deze volledige familie het baanwielrennen in Nederland een warm hart toedraagt, stuk voor stuk! Het is jammer dat jullie niet in willen zien dat juist hun vader het niveau heeft gebracht en het helaas niet langer mag handhaven. (verbaast mij niets als dit mede een gevolg is van kwaaddenkers als jullie!) Ik zou graag met jullie een op een eens in gesprek willen gaan hoe jullie het anders hadden willen zien. Hoe jullie, als beste stuurlui aan wal, het beter hadden gedaan. Lijkt mij een leuke discussie die jullie wat mij betreft op basis van negatievieit op de voorhand al van mij gaan verliezen. Slappe onzinnig geuite uitspraken en ongemotiveerde kift, dat is wat ik sowieso bij jullie proef. !Jammer!

Deze selectie is jong er is een behoorlijke basis door Peter achtergelaten voor de volgende coach. Ik ben benieuwd of die wellicht ook voor Roy en Amy zal gaan kiezen, doet hij dat…zijn jullie dan monddood of vinden jullie weer iets nieuws te klagen en te zieken?

Spreek mij maar eens aan om hier over te praten, ik ben zelf ook vaak in en om de baan te vinden. Lijkt mij leuk!

Stefan

• Helaas pindakaas

Ik ben het eens met doorn!

WE (Nederland) hebben 3 wereldtitels ingeleverd en daar slechts een viertal andere, 3 bronzen, 1 zilveren, medaille voor teruggehaald. Ik vind dit een (zeer) matig resultaat.

Onlangs is hier op dit prikbord een interview met peter pieters getoond. Hieruit sprak geen enkele moitivatie meer uit van de bondscoach. Op deze manier kan je toch geen jongens meer motiveren?

Dan die verschrikkelijke puntenkoers. Als een ongemotiveerde, middelmatige renner reed ligthart in de rondte. Kom nou, iedere renner in koers heb ik minimaal 1x op kop zien rijden. Was het niet om weg te geraken, dan was het wel om een puntensprint mee te doen. Ligthart was de enige die niets, maar dan ook niets verricht heeft. Waarom durven we dan niet te zeggen dat het een KANSLOZE prestatie was?

Koppelkoers+ Scratch: Stroetinga had duidelijk geen ‘baanbenen’.. Je kan een renner ook niet zomaar van de weg afrukken en op de baan zetten. Het is een andere sport! Kijk ook maar naar cavendish, ook hij kon geen potten breken.

Dit is niet erg, maar neem dan een andere renner mee. Iemand die wél veel op de baan gereden heeft en wél goed voorbereid is.

Achtervolging: Zowel op de ploegen- als de individuele achtervolging heeft Nederland niet top gepresteerd. Als je alleen al ziet dat het PR van Levi Heijmans ver boven het WR ligt, dan weet je al dat hij niet mee gaat doen voor de prijzen. Ik vind wel dat hij boven zichzelf moet uitstijgen op zo'n toernooi en dus een PR moet rijden. De ploegenachtervolging was geen geoliede machine en bovendien was de kwaliteit van de ploeg te matig. Zo eerlijk moet je zijn. Hiermee doe je niet mee voor de prijzen.

Sprint: We moeten maar tevreden zijn met een bronzen medaille van Teun Mulder. De sprintploeg is ontmanteld. Durf dit vooral toe te geven. Durf te zeggen dat Yondi Schmidt niet goed genoeg is. Nederland is geen topsprint-land. Nederland is veldvulling en kan bij een uitschieter van Teun Mulder een medaille pakken. Dat is dus ook gebeurd. Daarnaast vind ik dat Tim Veldt moet stoppen met sprinten. De man levert goed werk op het omnium en is duidelijk al een stuk sprintsnelheid kwijt. Laat hem zich richten op 1 ding en neem een echte sprinter mee. Niet een duurrenner in opleiding.

Omnium: Top! Tim Veldt heeft hierop goed gepresteerd met een bronzen medaille.

Dames: De dames hebben redelijk gepresteerd. Al hebben we bij de dames de meeste gouden medailles verloren. Ellen van Dijk heeft gegokt maar verloren, willy kanis leverde topwerk. Zij is een leuke sprintster die op dit moment alles eruit gehaald heeft. Dat de ploegenachtervolging geen medaille pakt komt vooral door amy pieters denk ik. Ik vond haar de zwakste schakel, maar beter is helaas niet voorhanden. Helaas wil Kirsten Wild liever op de weg rijden dan op de baan. Als Wild mee wil doen, is er natuurlijk nooit een plek voor Pieters.

Ik moet wel zeggen. Pieters is inderdaad een ruwe diamant, die nog heel erg veel kan bereiken. Wat dat betreft is het dus goed dat zij meereed in Pruzkow

Roy Pieters: Doorrn, hier heb je helemaal gelijk in. Pieters is ondanks trainingskampen en 50 km's niet in vorm en verdiende absoluut geen selectie. Michael Vingerling had echt hoger op het lijstje moeten staan. Ik denk dat vaders invloed hier duidelijk zichtbaar was.

Al met al, een zeer matig WK. Veel titels verloren.

Peter Pieters heeft de laatste jaren veel goed werk verricht, maar af en toe is het zeker tijd voor iets nieuws. Je kan bij voorbaat niet zeggen of een nieuwe coach beter of slechter gaat functioneren. Wel kan je zeggen dat het beleid van Pieters uitgewerkt was. Hij mag afgerekend worden op de Spelen en op dit WK. Pieters heeft op deze toernooien niemand meer boven zichzelf uit doen stijgen. Exit Pieters, misschien krijgt hij een mooie bondsfunctie in een ander land. Hij heeft het in ieder geval verdiend en in het verleden bewezen dat hij ook goed werk kan leveren!

• forumleezer

Alle lof voor Peter Pieters met het op de kaart zetten van de baansport in Nederland, mede dankzij Leontien van Moorsel en Theo Bos. De laatste twee jaar was de motivatie verdwenen en liep het qua organisatie uit de hand. Het wordt echt tijd voor een nieuwe frisse wind.

• Ralph

Ik weet echt alle ins en outs niet maar ondanks persoonlijke problemen tussen de coach en diverse renners vind ik dat je er als coach naar moet streven dat de beste renners aan het WK deelnemen. Het staat dan voor mij ook als een paal boven water dat bijvoorbeeld een Danny Stam wel hoge ogen had kunnen gooien op de koppelkoers.

Maar goed ik ben van de renner Danny Stam dan ook wel zeer gecharmeerd.

• Herogewier

Maar over het algemeen zie je dat jongens die uit het zesdaagse circuit komen nu toch echt wel leeggereden zijn en op zo'n wk niets meer klaar spelen. Dus dat je voor die jongens niet kiest is eigenlijk wel logisch. Kijk naar zo'n Marvulli, die kan een keertje nog doortrekken, maar met de wedstrijd doet hi helemaal niet mee. De afstanden zijn denk ik voor deze gasten oo te kort, hun inhoud van al die dagen baan kunnen ze hier niet gebruiken, dus je hebt andere renners nodig. Wat gezegd wordt over b.v. Stroetinga is ook waar, zo van de weg af werkt ook niet altijd, maar in vorm had hij zeker wat gekund. Maar die lijkt zowieso de laatste weken een beetje op te zijn.

• TON Eyndhoven

Juist de Ploegachtervolging,met een tijd van 4.08 was KLASSE,vooral omdat ze de

laatste kilometer met ze-n drieen gereden hebben

Met een fitte PETER SCHEP er bij,hadden ze met een tijd van 4.04 royaal bij de

eerste 5 gereden. Dus levy-arno-sipke en gert- jan KLASSE

Tenslotte PETER PIETERS BEDANKT VOOR ALLES

DE GROETEN TON