hoe en waar en wat

• anne

Hallo .

ik heb al een tijdje dat het wielrennen erg leuk tof vind om te zien.

het lijkt me heel tof om zelf te doen

ik kom zelf uit zwolle hebbe jullie enig idee of ergens in overijssel een baan is en wat je er voor nodig heb( moet je een eigen fiets aan schaffen )

nou ja als iemand me kan helpen aan wat info het zou tof zijn

gr anne sophie

• HarrieH

Een echte wielerbaan vind je in Apeldoorn.

Ovaal, met verhoogde bochten.

Daar rijd je op met een speciale baanfiets.

Wielrennen op de weg kan uiteraard overal.

KWC uit Kampen heeft een eigen wegparcours, waarop je kunt trainen en wedstrijden kunt rijden.

Ook wordt er af en toe gefietst op het wegcirduit van Flevonice (Dorhout-Mees bij Biddinghuizen).

Wielerverenigingen genoeg in de buurt:

Bijv.

Hanzerenners, Zwolle

Noordwesthoek, Hasselt (ook vrij veel meiden)

KWC, Kampen (met eigen circuit)

WV de IJsselstreek

Adelaar, Apeldoorn

Wil je het een keer proberen op de wielerbaan, dan kun je een keer naar Apeldoorn toe gaan.

Je betaalt entree, huur voor een fiets (als je er geen hebt) en een daglicentie (verzekering e.d.).

Je zorgt zelf voor je kleding, schoenen en pedalen.

• anne sophie

moet je daar speciaale kleding /schoenen /pedalen hebben ??

want om het te schaffen voor iets wat ik nog niet ken en dus nog niet weet of ik dat wat vind .. en zo rijk ben ik niet haha.

• Joske

Kijk onder

www.baanwielrennen-adelaar.org

• Debby

Gewone wielrenkleding incl. handschoentjes en helm.

Schoenen en pedalen als op racefiets of Mountainbike. Sowieso klikpedalen met passende schoenen of desnoods toeclips en riemen.

Heb je het niet: kijk dan wat je voor een keer kunt lenen.

Niet rijk: hoeft ook niet.

Maar bedenk wel dat wielrennen (ook op de baan) altijd vrij veel geld kost.

Wil je meer weten, een keer kijken of evt. meerijden (ik ga meestal vanuit Kampen via Zwolle naar Apeldoorn), mail dan maar even.

• Herogewier

Je kan eventueel met gewone gympen ook op de baanfiets proberen. Ze hebben er namelijk ook gewone toeclips pedalen. Dus je hoeft er niks voor aan te schaffen, er zijn zelfs eventueel helmen beschikbaar.

• Joske

Beste Herogewier, er zijn nu 30 helmen van de Rabobank binnen gekomen.

Alles dus weer gloedjenieuw.

Nog een aanwinst:

gesponsord werd een dvd speler alsmede een LCD 50 inch TV scherm, zodat we alle wedstrijden nog een keertje kunnen laten zien, opgenomen van Tv of clinicopnamen.

Kortom, de groei is er nog niet uit.

We zijn op zoek naar een sponsor voor een camerahelm, want dat is natuurlijk ook mooi om te gebruiken bij de clinics.

• Ottie

Misschien eens informeren bij SBS6, die bij het marathonschaatsen een ‘cameraschaatser’ soms mee laten rijden in het peloton met een camera op zijn hoofd, mischien te monteren op een helm? Succes!

• Herogewier

Ah, zie dat is goed nieuws, want het was met de oude helmen af en toe wel een gepruts. :) Maar dat gaf niet hoor, gaf wat extra spanning bij de kids :) Maar goede nieuwe helemen is zeker erg mooi weer. En dat van die camera's lijkt me ook leuk, moeten we ook maar bij de wedstrijden gaan doen ha ha Kunnen we beetje checken of ze niet onderdoor passeren.

• TON Eyndhoven

Met een fitte PETER SCHEP er bij op de ploegenachtervolging,had de eindtijd

niet 4.08 maar 4.04 geworden,en hadden we weer royaal bij de eerste 5

gezeten.Maar helaas de MOTOR was geblesseerd.

Dus met deze renners was een tijd van 4.08 zo slecht nog niet,vooral omdat de

laatste kilometer met 3 man is gereden.

Pieters kon helaas niet zijn sterkste ploeg op stellen,dat was hartstikke jammer

DE GROETEN TON