Wielerbaan Omnisport Apeldoorn draait weer

• Joske

Vanaf donderdag 26 februari is de wielerbaan in recordtempo weer gereed gemaakt voor het baanwielrennen.

Men is weer welkom vanaf 19.00 uur.

zie www.baanwielrennen-adelaar.org

• Debby

Kijken of dat recordtempo volgende week ook nog kan. Zou wel mooi zijn met mijn huidige, belabberde conditie.

Joske: enig idee hoe lang de baan open blijft?

Eind maart, of evt langer ?

Zal met de evaluatie wel aan de orde geweest zijn. Hopelijk is er iets meer over te zeggen dan: “hangt af van de belangstelling”.

• baanrenner

niet alleen tot hoelang de baan open blijft, maar ook wanneer de baan weer open gaat dit najaar zou ik willen weten.

• Joske

Niet teveel vragen tegelijk. Dat kan ik haast niet aan.

We rijden in ieder geval in maart en zo goed als zeker ook in april.

Doch het ligt aan de renners:

Komen jullie dan is de baan open, desnoods eenmaal per week als er maar belangstelling is en dan in voldoende mate.

Het nieuwe seizoen zal wat ons betreft beginnen in september.

Er moet nog wel overleg worden gepleegd, maar dit is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ivm de zesdaagse en het Nk waardoor de vrije periode anders wel erg kort zou worden.

• Peter

Joske, Hoorde dat het Nk plaats vind in Augustus. Weet u de datum al

• Joske

Het NK voor komend jaar is onderwerp van gesprek geweest tijdens een bijeenkomst belegd door Leo Peelen.

Daar is gesproken over het mogelijk verzetten van het NK naar september om de aansluiting met de weg gemakkelijker te maken en niet midden in het zesdaagse circuite te belanden.

Daarnaast is gekeken naar het feit dat het aantal deelnemers wellicht ervoor zorgdraagt dat de zaak weer wordt opgesplitst:

“Kleine kampioenschappen en grote kampioenschappen”

Persoonlijk zou ik die beslissing betreuren. Het is mooi om alles bij elkaar te hebben. Dat zou wel kunnen door bv. 6 dagen alles te organiseren.

Het kostenaspect zal echter wel een behoorlijk gaan spelen in die constructie.

Beslissingen zijn er die avond niet genomen. Wel zal de commissie:

Danny Nelissen, Johan Boerema, Theo Smit en Leo Peelen als voorzitter een beslissing nemen wat ze met dit gesprek doen.

Overigens waren bij het gesprek alle banen vertegenwoordigd, nou ja alle…. Alkmaar, Sloten en Apeldoorn.

• Jummeltje

Het NK in Augustus of september zou echt een dramatische beslissing zijn.

Een beetje renner heeft zijn of haar jaarplanning al gemaakt voor komend jaar.

Zo ook ik. Het is bijna niet te doen om het NK 3 maanden te vervroegen.

Het kan wel maar dan pas voor het jaar daarop.

• HarrieH

Zelf zie ik het probleem niet zo met nog een 1/2 jaar te gaan.

Gelukkig zitten alle renners in hetzelfde schuitje.

Een renner die in de laatste week voor de Tour wordt opgeroepen, springt doorgaans een gat in de lucht van blijdschap. Planningen kun je van af wijken.

• Peter

Weet niet wie Jummeltje is maar zijn gehuil slaat nergens op. Voorstel om NK te vervroegen komt o.a van de top onder de baanrenners en heeft veel te maken met deelname aan de zesdaagsen.

• jummeltje

Een groot gedeelte van de top onder de baanrenners zijn

gewoon wegrenners dus die zullen heus niet pleiten voor

een NK aan het eind van de zomer die deels in hun wegseizoen valt.

Voor de goede orde ik vind net na kerst ook geen goed moment, maar

augustus september is naar mijn mening te vroeg.

Doe dan eind november ofzo.

Maar zo te horen is Peter een alleskunner die vooral

wil laten zien hoeveel verstand hij er wel niet van heeft.