eindstand Hasselt

• Joske

Kenny De Ketele en de Zwitser Bruno Risi hebben de Lotto Zesdaagse van Hasselt op hun naam geschreven.

“Over de toekomst van deze Lotto Zesdaagse Hasselt kan nu wel geen twijfel meer bestaan”, liet

gedelegeerd bestuurder Yvan Pittevils van de nationale loterij zondag voor een bomvolle piste in Hasselt weten. Hasselt heeft zich de voorbije dagen inderdaad op de kaart gezet als zesdaagse met toekomst en groeimogelijkheden.

"Tim Mertens heeft zijn rol meer dan goed vervuld, Steve Schets zit terug op het niveau van twee jaar terug en van Kenny De Ketele wisten we wat hij kon. Ook de jonge Australiërs zijn erg in mijn smaak gevallen net als trouwens Leon van Bon. Belangrijk is geweest dat we evenwicht in deze zesdaagse gekregen hebben met jonge gasten gekoppeld aan mannen met ervaring. Met het potentieel dat beschikbaar was, hebben we heel goed gewerkt

Leon, gefeliciteerd en bedankt voor het goede rijden!

• Debby

Het was een mooie Sporza-middag gisteren!

• Buurman v.d.Klimgeit

Nee maar, De Ketele wint Zesdaagse Hasselt

Kenny de Ketele heeft, hoe is het toch mogelijk, de Zesdaagse van Hasselt gewonnen.

Aldus luidt de kop op de site van het blad Wielerrevue. Hier druipt het sarcasme (cynisme) vanaf. Risi -De Ketele waren inderdaad de winnaars die de organisatie nodig had om het evenement van de ondergang te redden.

De winnaars stonden ook voor mij van te voren vast. De uitslagen zijn deze winter in de verreden zesdaagsen wel erg voorspelbaar.Als de toeschouwers maar genieten. Gezellig een avondje uit.

Als een blad als Wielerrevue het wedstrijd verloop en de voorspelbaarheid van het eindklassement in zesdaagsen wil becommentariëren dan heeft de redactie in haar blad daar toch de mogelijkheid voor.

Heb deze zesdaagse genoten van het koppel Leigh Howard- Glenn O'Shea.

Ze verdienden een podium plaats maar die werd hen nog niet gegund en zeker niet als je tijdens een wedstrijd het bekende vingertje opsteekt richting Bruno Risi.

• Koos

eens te meer een reden om het, nog te slecht voor de oudpapierbak, blad te negeren.

• Baanman

Een goede zet van BF-One om zo tegengas te geven. Ik had toch al niet zo'n hoge pet op van WR. Ik laat dit blad altijd links liggen.

• Hans

Wat is hier nou mis mee? dez reactie van WR is meer dan terecht. Ten eerste zet de organisatie de belgen al bij een sterke (zwitserse) koppelgenoot, daarnaast weet iedereen dat dit zo moest lopen.

Men moet oppassen dat de sport niet een lachertje wordt, want als een zesdaagse als deze zo wordt verreden, dan vind ik dat de sport niet heel serieus genomen moet worden.

Laat mij er wel bij zeggen dat ik wel kan genieten van de sport en dat ik ook zes avonden in rotterdam genoten heb en 2 in amsterdam en 2 in zuidlaren.

Ook in Nederland was het toch overduidelijk te zien dat erg veel doorgestoken kaart is. Ik heb er geen probleem mee en blijf gewoon kijken, maar ik begrijp de reactie van WR.

• REPLY

Helemaal met WR eens. Een onzin-sport als het Zesdaagse wielrennen, waar de uitslag al vast staat in 90% van de gevallen, dient alleen als vermaak voor de mensen. Het gaat niet om de sport zelf, maar om de show eromheen. Zo'n sport verdient geen aandacht. Gaan we dan ook een verslag doen van een toneelstuk over wielrennen? Het verschil is nihil….

• Jan

Kijken of Wieler Revue ook zo sportief en eerlijk is om dit tijdens de profcriteriums te doen. Een mooie titel als ‘Wat een verrassing: Contador wint in Chaam’. Ik denk het niet, want dan zijn ze uitgebonjourd. Slappe hap daar en makkelijk scoren over een kleine wielertak.

Amateurs…

Jan