Damesuurtje

• Joske

Nieuwelingen-meisjes-juniordames-Elitevrouwen

Omnisport Apeldoorn

Mochten er meiden en vrouwen zijn die apart een uur in baan willen hebben dan willen we daaraan meewerken, net als het veteranenuur.

Dat zou kunnen op donderdag van 18.00 - 19.00 uur om de veertien dagen.

Een trainings/fietsuur voor vrouwen vanaf 15 jaar.

Vooraf is inschrijving is verplicht.

De prijs is 13,50 euro per keer, dit inclusief fiets- en baanhuur, vergoeding voor trainer, EHBO-er en mecanicien en tenslotte de KNWU-licentie (tevens verzekering). Rensters met eigen fiets en licentie ontvangen een korting van 1,00 euro resp 3,00 euro.

In het bezit zijnde seizoenstrainingskaarten kunnen niet worden gebruikt.

U kunt alleen met pinpassen betalen, contante betaling is niet mogelijk.

Desgewenst kunt u ook een of meerdere middagen verzuimen. Het aantal rensters per keer is maximaal 35. Niet meer.

Minimaal dienen 20 rensters zich te melden om het project te kunnen opstarten.

Rensters boven de 55 jaar kunnen ook meedoen met de veteranen op het uur dat hiervoor is gepland van 17.00 - 18.00 uur.

Opgave als u belangstelling heeft, zonder dat dit definitief is, kan gedaan worden bij:

Onder vermelding van: Vrouwen in de baan!

• HarrieH

Iedereen mag van mijn natuurlijk zijn of haar eigen uurtje hebben, maar wat ik fijn zou vinden is dat de trainingsmogelijkheden voor “iedereen” wat ruimer zouden zijn.

Nu zit je af en toe met flinke drukte, zodat een reguliere trainingsavond wordt beperkt tot 1,5 uur.

Maandag populaires (leuk)

Dinsdag derny (ook leuk)

Woensdag vrij (1e deel beginners en gevorderde beginners, 2e deel gevorderden)

Donderdag onder begeleiding trainer (heeft moeders' haar vaste sportavond, dus voor mij helaas geen optie)

Blijft voor een vrije training alleen een erg drukke en in tweeën geknipte woensdag over.

Damesuurtje en veteranenuurtje maakt het voor de betreffende doelgroepen misschien aantrekkelijker om op de baan te gaan rijden en zo de animo voor de overige tijden op langere termijn ook verder te laten groeien.

Dat biedt voor de exploitatie misschien mogelijkheden om meer uren/dagen open te zijn.

Je kunt het uiteraard niet iedereen helemaal naar de zin maken.

Maar ipv versnippering zou ik persoonlijk liever een uitbreiding in algemene zin zien.

Bijv. 's avonds 17:00 - 19:00, vrijdags of in het weekend.

• henk

Het voordeel van de baan is toch juist dat iedereen tegelijk op zn eigen niveau kan trainen.

Ik zou niet teveel onderscheid maken, daarmee leg je een hoop beperkingen op aan jezelf en de sporters.

Als je voldoende algemene uren hebt wordt de drukte daar automatisch verspreid.

• Joske

Het probleem zit hem in het ongekend aantal deelnemers. Het is dus een luxeprobleem dat we moeten proberen te kanaliseren.

De groep veteranen haakte af toen er veel renners begonnen te komen.

Ook vanuit de dameshoek hebben we die geluiden opgevangen.

Vandaar dit onderscheid, voor degenen die daar behoefte aan hebben.

De dernytrainingen lijken dezelfde kant op te gaan nu er afgelopen dinsdag 84 man zich kwamen melden.

Wij gaan zeker praten over uitbreiding van uren, maar langer dan drie uur op een avond lijkt toch wat lastig: (nog)vroeger beginnen of (Nog) later eindigen lijken geen optie.

De vrijdag is een onzekere dag, maar het kan zijn dat we de maandag terughalen als trainingsavond en alleen nog de zondag als wedstrijddag gaan gebruiken.

• Becellight

Is het geen optie dan om te proberen de vrijdag eventueel populaires te gaan houden?

De vrijdag is een onzekere dag zeg je. Daaruit maak ik op dat het misschien de ene week wel kan en de andere niet. Dat is toch prima om dan populaires te houden? Dat hoeft toch ook niet elke week? als je de vrijdag tot je beschikking hebt kunnen er populaires of andere wedtstrijden gehouden worden. Is de vrijdag niet beschikbaar, dan niet.

Het zou jammer zijn als alleen de zondag als wedstrijddag gebruikt gaat worden want dan sluit je al een bepaalde groep renners uit om wedstrijden te gaan rijden op de baan.

• Detlef

Vrijdag populaires gaat niet aanslaan denk ik, de maandag is daar juist heel mooi voor… Wel zou mijn voorkeur uitgaan naar meer vrije training. Op Sloten rijden er altijd drie groepen boven elkaar in verschillend tempo en kun je zelf kijken waar je aanhaakt.

Een beetje renner laat zich, met alle respect voor de trainers, echt niet vertellen hoe hard hij trainen moet of op welke lijn hij rijden moet.

Ongetwijfeld komen er nu mensen met als argument vóór de gestructureerde trainingen dat het veel veiliger is, maar dan moet je ook geen afvalkoers organiseren tijdens een training. Wat daar af en toe voor toeren uitgehaald worden door de iets minder stuurvaste medemens…

Tot slot een vraag aan Joske: waarom is eerder beginnen geen optie? Langer dan 22.00u doorgaan lijkt me inderdaad niet zinvol, maar wanneer er vrijwilligers zijn die vanaf 16.00u of 17.00u beschikbaar zijn zou dat een ideaal tijdstip zijn. Zo smeer je de grote groep renners uit over een groter deel. Ook kun je dan afstappen van de vaste trainingstijden. Een ieder komt in de baan wanneer hij/zij dat wil en heeft dus het gevoel van meer vrijheid, terwijl in de praktijk iedereen ongeveer even lang op de baan is.

• Joske

En zo denken we allemaal goed mee.

Het zijn zeker suggesties waar we wat mee gaan doen.

• henk

Als ik de ijsbanen zie in de winter heb je ook genoeg mannen die van 9 tot half 11 nog rijden.

Maar in elk geval succes de baan is schtitterend heb ik onlangs mogen meemaken!

• Hein Ossendrijver

Tot aan het NK is het zeer wenselijk op maandag de populaires te houden. Ook al komen er niet zoveel deelnemers soms. Dit is een van de weinige mogelijkheden voor deelnemers aan het NK zich specifiek voor te bereiden.

Als dan de jury ook nog meewerkt en de ene week duuronderdelen afwisseld met de andere week sprintonderdelen is het helemaal ideaal. Dit goed op de kalenders aangeven, dan kunnen deelnemers zich goed voorbereiden en verzetten aanpassen enz.

Na het NK zou de maandagavond een trainingsavond kunnne worden omdat de meeste renners zich dan weer voorbereiden op het wegseizoen.

Hoop dat er na dit seizoen een goede evaluatie komt om voor volgend seizoen een nog betere indeling te kunnen maken van de beschikbare tijd.

Het ontbreken van koppelwedstrijden tot nu toe wordt ook door velen als een gemis ervaren. Dit zou om de week een mooi onderdeel zijn voor de sunday track day.