Madison te Beiing

• Buurman v.d.Klimgeit

De afsluitende madison tijdens de World Cup te Beiing werd gewonnen door het favoriete Australische koppel Leigh Howard - Glenn O'Shea. Het Nederlandse koppel Roy Pieters - Geert-Jan Jonkman eindigde met 0 pnt en 2 ronden achterstand op een teleurstellende 14e plaats.Twee koppels verlieten vroegtijdig de wedstrijd.

Wat zou het een aanwinst voor het zesdaagsenwereldje zijn als deze jongens in de wintermaanden hun kunnen aan de Westeuropese toeschouwers kwamen tonen al was het om te beginnen maar in een aantal zesdaagsen.

• Sandro

Als stayerfanaat ben ik gezien de allure die deze sport vroeger had (o.m. door een WK en door het gebruik van ZWARE STAYERMOTOREN) nog weleens aangewezen op info over stayertoppers van weleer.

Wie kan mij meer info verstrekken over de Zwitser Max Hurzeler. Ik weet dat hij 1x WK bij de profs is geweest. Was het een renner die op de weg geen potten kon breken? Heeft hij zich altijd toegelgd op het stayeren zoals dat wel meer door bepaalde renners werd gedaan?

Wie heeft hem weleens live gezien.

Alvast dank voor jullie reactie.

Groet,

Sandro

• Kübler

Sandro

Ga eens met Max mailen en boek een fiets vakantie kun je misschien lekker met hem babbelen.

Of je gaat naar de zesdaagse van Zurich want die organiseerd hij samen met Urs Freuler.

gr. Kübler.

http://www.bicycle-holidays.com/e107_plugins/content/content.php?content.15

http://www.sixdays-zuerich.ch/kontakt/index.php

• suporter

WAAROM?

Roy Pieters kwam niet eens door de kwalificatie scratch heen op het afgelopen NK. En tijdens de kwalificatie puntenkoers werd hij geholpen door z'n ploegmaten. Waarom zit hij in Peking? Er zijn er die beter zijn.

• Stayer

Max Hürzeler (geboren 4 juli 1954) reed wel voornamelijk ook de baan, voor hij o.a met het stayeren begon had hij ook al wel enkele malen deelgenomen aan de WK op de baan in de disiplines ploegenachtervolging en in de puntenkoers.

Foto 1984

[

Foto 1987

• Stayer

Max Hürzeler 1984

• Belg

Goede koers daarentegen van Tosh van der Sande, net 1 maand 18 geworden en toch op dit hoge niveau koers uitgedaan en samen met Nicky Cocquyt 12e geworden

• Reden

Misschien op basis van zijn winst samen met Ismael Kip in Rotterdam?

Mag ik door voor de wasmachine?

• koen

Heb ooit eens in Spanje (Mallorca) een fiets bij hem gehaaldReden schreef:

>

• Raoul

Max Hurzeler verhuurt fietsen in Peguera (Mallorca). Zijn fietsverhuurbedrijfje ligt net naast het hotel Beverly Playa en floreert goed.

Hij is een aimabel manen zeer gedienstig.

Ik heb er al 2 maal een hele goeie koersfiets gehuurd die de vakantie zonder problemen is doorgekomen.

M. Hurzeler spreekt vlot Frans, Engels, Spaans en natuurlijk zijn moedertaal Duits.

Ben zinnens om volgend jaar weer bij hem te gaan huren.

mvg