Ik heb gelezen dat Bruno Walrave in Alkmaar zijn laatste wedstrijd reed. Ik ben benieuwd hoe oud hij is en hoeveel jaar hij gangmaker is geweest. Wie weet dit?
Bruno Walrave is geboren op 22-02-1939 en word dus op 22 februari 70 jaar.
Ik dacht niet dat er een echte leeftijdsgrens is voor de gangmakers maar de meesten lijken wel te stoppen - als zij daarvoor nog niet gestopt zijn - rond hun 70ste, sommigen al reeds op hun 65ste.
Sommigen gaan nog langer door, ik herinner mij Gust Meuleman die is doorgegaan als gangmaker tot hij 78 jaar was.
Ook Bertus De Graaf heeft op de motor blijven gangmaken tot hij 76 jaar oud was.
Jan Jonker is ondertussen ook 75 jaar denk ik en nu pas gestopt als gangmaker op de zware motoren.
Gangmakers moeten voor hun vergunning jaarlijks ook een medische keuring ondergaan, en men moet toch wel over een goede conditie beschikken.
De motors moesten vroeger in gang worden gelopen of geduwd en bovendien hebben velen blijkbaar ook last van rugklachten. Rechtstaand op een motor - met weinig ruggesteun - is niet de meest confortabele positie en bovendien vangt men vooraan ook al de wind op.
Bruno Walrave heeft ook al jaren last van zijn rug en er was al enkele jaren sprake dat hij daarom het stayeren wou afbouwen en alleen zou verder te doen op de Derny, maar nu stopt dit monument er volledig mee.
Hier nog enkele foto's van Bruno Walrave met stayer Rene Kos (zelf een regematig bezoeker op dit forum en ook zelf gangmaker) uit 1980 en 1981.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?