Stayers'wedstrijd' in Alkmaar

• Zeeuwse zakenman

Ben zelf gisteravond niet in Alkmaar geweest, maar heb van enkele mensen die de“wedstrijd” hebben gezien vernomen dat het optreden van de mannen achter de zware motoren een regelrechte aanfluiting voor de baansport was. Er zaten, volgens betrouwbare bronnen slechts 100 mensen op de tribune en die werden nog voor de gek gehouden. Iedere deelnemer mocht even op kop rijden en Bruno Walrave mocht als dank voor zijn ongetwijfeld vele verdiensten op het erepodium plaats nemen.

Vraag ? Wie is een andere mening toegedaan en wat heeft het organiseren van zo'n komedie nog voor zin, als waar is wat mijn bronnen uit Noord-Holland mij wisten te melden. Zelfs meerdere niet nader te noemen oud wereldkampioenen stayeren uit de regio Alkmaar, die op de tribune zaten, voelden zich onbehaaglijk volgens mijn bronnen.

• Kübler

Hallo Zeeuwse Zakenman.

Je zal het te druk hebben gehad met zaken doen en niet naar Alkmaar hebben kunnen afreizen om met eigen ogen te zien dat op het goudbruin larikshout er mooie sport werd geboden.

Dat er pak weg 100 man en vrouw op de tribune zaten dat is waar. Maar dat is niet de schuld van de rijders of van de gangmakers. Ook de oudwereldkampioenen Piet de Wit en René Kos genoten van het programma zoals werd aangeboden. Hoge snelheid met veel wisselingen van de voorste man.

Het was indrukwekkend om naar te kijken en als je hart voor deze sport hebt dan kun waardering opbrengen dat kerels dat doen.

De winnaar Timo Scholz en zijn Berlijnse gangmaker inclusief de andere rijders kregen een staande ovatie van het 100 koppige publiek. Wij hebben meer azijnpissers op dit prikbord die hun gal willen spugen over de baansport en ook de stayerij aan de schandpaal willen nagelen.

Ik zou zeggen kom eens langs en spijker een reclamebord aan de boarding van het sportpaleis. Dat veel zakenmensen dat wel doen siert hen. Maar een zuinige Zeeuwse zakenman doet dat niet die komt hier stiekem met met een nickname zwaffelen tegen de Stayersport.

Ga je goed … afz: Rob Duin (die er wel was in Alkmaar)

• HenkS

Zeeuw uit Tilburg,

De volgende tip; Vooral thuis blijven en zeker niet meer posten hier.

Of desnoods wel komen en gefundeerde kritiek leveren.

• Javelin

Zeeuwse zakenman……………………..

Ik moest even nadenken waar ik die titel eerder was tegengekomen.

Is dit dezelfde “Zeeuwse zakenman” die de eminente “Klimgeit” tegen de schenen heeft geschopt ?

Genoten heb ik van een gesprek voor mij tussen een gefortuneerde fotograaf en een Zeeuwse zakenman. Echte kenners van het baanwielrennen, die iedereen in hun omgeving die maar horen wilde aanwijzingen gaven,, zelfs mij tot lering wilde zijn, maar daarbij vergaten met hun ‘wetenschap’ maar al te vaak de mist in te gaan.”

Is hij hier weer de mist ingegaan ?

Ik ben benieuwd naar de reaktie van de Klimgeit.

• ex weg renner

beste Rob

IK Was er ook niet maar heb je wel eens horen zeggen dat als je niks meer kan op de weg kan je altijd nog stayeren.Of deel je die mening nu niet meer .

vind het zelf ook net een groot bejaarde huis .die stayer ‘sport’.

Denk zelf dat het baan wielrennen in zijn geheel een op donder krijgt door dat er nu een hele grote baan ploeg bezig is, en als ze op de baan zijn met zijn allen,de rest naast de prijzen grijpt . straks nk 50 km is het een ploeg tegen de rest ook niet goed voor baan sport ,terwijl de knwu het nog steunt ook.lijkt net het marathon schaatsen in jaren 90 .Maar ook hier zal je wel weer een mening hebben die positief is voor het baan wielrennen.Ik denk dat het baan wielrennen ,hier niet beter van wordt..Maar ja waar begin je, ik weet ook wel alle inzet moet je waarderen maar of ze altijd goed zijn .

groetjes± bob uit alkmaar!!

• Kübler

ja Bob… welke Bob ???

Of hanteer je ook al een nickname ? Kom voor de dag ik wil weten met welke persoon ik van gedachte wissel. Kijk Bod even over mijn uitspraken van vroeger = heel lang geleden. Toen Klaas Slot een nog een groepje achter de ploffers acteerde op de betonnen piste van Alkmaar.

Maar luister Bob…. ik ben de mening toegedaan dat je een mening kunt inruilen voor een betere. En zo is het gebeurt.

Ik vind dat als je niets hebt met het ding stayeren dan moet je hier niet komen met je gezwaffel. Ik hou van van opbouwende kritiek geef aan hoe het wel moet met voorbeelden en steek je armen uit de mouwen. Gewoon het lichtend voorbeeld willen zijn voor de neuzelaars op dit forum.

Bob ik heb zelf in de tijd dat ik nog wel een ritje kon winnen achter de motor plaats genomen en ik kon er niets van ik hield niet van deze waaghalserij. Maar doordat ik had ervaren hoe moeilijk het was en is is mijn respect des te groter voor deze prachtige tak van de wielersport.

Bob ik hoop je volgende keer tegen te komen rond het ovaaltje en ga eens proberen de knop om te zetten en te leren genieten…

Goede raad is niet duur….

Gr. Rob Duin … uit Alkmaar (= geen nickname)

• Javelin

Beste Bob,

Niet alleen een mening kan veranderen. Ook hetgeen waarover gepraat wordt is aan verandering onderhevig.

Het is waar dat jaren geleden het de oudere renners waren, die achter de motor probeerden medailles en eer binnen te halen. Die tijd ligt achter ons.

Wat tegenwoordig in Alkmaar of elders achter de motor rondrijdt is vooral een groep jonge gasten, die (misschien tegen beter weten in) menen dat er een toekomst is weggelegd voor deze tak van sport met een roemrucht verleden.

Het zijn renners waarvoor (nog) geen plaats is in de zesdaagsen of in de grote internationale wedstrijden, hoewel ook hier al uitzonderingen op zijn.

Sommigen studeren nog, of hebben er in ieder geval een baan bij.

Zij kiezen ervoor om op een positieve manier met de sport bezig te zijn, in plaats van anoniem op een prikbord te gaan zitten jammeren “dat ze geen kans krijgen”.

Een ieder mag zich hier een mening over vormen, maar het geeft geen pas als ze vanuit de luie stoel uitgemaakt worden voor “bejaardentehuis”. Zeker niet als dat gebeurt door iemand die nog niet eens de energie kan opbrengen om in eigen woonplaats met eigen ogen te gaan kijken in het Sportpaleis.

Groeten, Javelin (die ervoor uit Rotterdam heen en weer rijdt en er dus wel was)

• jackie

Ik ben juist van mening dat er meer bewust spectakel gemaakt moet worden door de stayers. Als ik nu een wedstrijd kijk dan gaat degene op kop zo hard mogelijk en hoopt dat er niemand overheen komen kan, is weinig aan om te zien. Ik vind juist dat degene op kop gas terug moet draaien en de aanvallen moet pareren, is veel leuker om te zien en zo meer spectakel en meer publiek!