Kanis het enige lichtpuntje?

• Joske

Kunnen we Willy het enige lichtpuntje noemen in China met haar bronzen medaille?

Hoe gaat de toekomst er uit zien?

Begin februari de eerste stappen van de nieuwe voorzitter Baancommissie Leo Pellen om een beeld te krijgen van wat “men” nodig acht om de verandering die de laatste 10 jaar teweeg is gebracht voort te zetten en welke middelen daar voor nodig zijn.

Hoe snel moet een beleidsplan klaar zijn en concreet worden om in Londen weer echt mee te spelen?

Van der Zwet, Pieters, Kip,Schmidt hebben aan het grote werk mogen ruiken.

Wat is er nodig om hen verder te brengen?

Wie kent de antwoorden?

• Baanrenner

Dat zal moeilijk worden.

De bondcoach heeft te lang vastgehouden aan een klein vertrouwd groepje.

De talenten die er de afgelopen jaren waren hebben inmiddels hun conclusie getrokken en zijn verloren voor de baansport.

Het is vanaf nul af beginnen, individuele talenten zullen altijd wel opstaan, maar om een knappe achtervolgingploeg en of sprintploeg op te bouwen gaat wel een aantal jaren overheen.

Van de huidige “nieuwe groep” zijn er weinig echte klasbakken, leuke ploeg voor in de middenmoot.

Neen, de coach heeft weinig talenten de kans gegeven om zich te ontwikkelen en daar moet de baansport in het algemeen nu voor op de blaren zitten.

Wat er nu naar Peking is, is meer een wanhoopsdaad om voor het gevoel nog wat aan opleiding te doen. Daarbij is het niveau niet echt uitzondelijk (beperkte deelnemening en nog in de middenmoot) Zij kunnen niet beter en van dit niveau zijn er nog wel een paar van. Het is lijkt meer op een familie uitje dan een gericht selecte beleid en/of voorbereiding op het WK.

Waarom zijn : Ligthart (oogappel van Pieters) Vermeulen, Vingerling, van Hage Koedooder en Wildt niet mee. Goede NK gereden en 6daagse van Rotterdam

Ik wens de KNWU en de toekomstige baancoach veel sterkte.

• gloeilamp

baantalenten zijn er zeker verloren gegaan

dat is zeker!!!!!!!!!!

Tip voor de nieuwe coach (of de oude als hij toch mag blijven)

Laten ze maar eens beginnen om met de talenten die ze hebben beter te communiceren .Of de talentcoaches ze nu wel of niet aardig ( mogen) vinden

Laat iemand weten waarom ze wel of niet voldoen ipv totaal geen communicatie

Het zijn over het algemeen jonge mensen die moet je opleiden en er het beste uithalen en niet negeren of onderuithalen omdat er liever gezien word dat er andere meegaan (of podium halen)

Niet 1 man de baas maar meer inspraak van onafhankelijke ( geen eigenbelang) mensen die er voor geleerd hebben of er in iig kijk op hebben hoe je met talenten omgaat.

Er zijn er heel wat die door het zogenaamde talentzoekende team niet de kans hebben gekregen zich te ontwikkelen.

• André

Over welke talenten hebben we het die ‘nu verloren zijn voor de wielersport’. Deze hadden (hebben) wellicht het talent om verder te komen in de baanwielersport. Is het niet zo dat bijna iedere ploegleider van een continentalteam of lse liever niet heeft dat ‘zijn’ coureur op de baan rijdt. Vinden ‘men’ (gezien de reacties vaak op dit forum) baanwielrennen geen wielrennen is maar een vermakelijk verblijf gedurende het najaar en de winter. Als de talenten werkelijk het talent zijn zoals de ‘kenners’ zeggen dan had de bondscoach hen een kans gegeven. Hebben zij de kans gehad dan hebben ze die niet gegrepen of zijn ze te licht bevonden en dan ligt het weer …aan de bondscoach. Gezien de gesprekken die ik in het verleden met de bondscoach heb gehad weet ik ook dat hij heeft moeten roeien met de riemen die hij had en baalde hij vaak als er ‘weer ergens géén mogelijkheden waren om met meer jongeren te werken of de groep naar een hoger nivo te brengen’. Peter Pieters heeft door zijn geweldig enthousiasme en het geluk dat er enkele toptalenten waren heel veel bereikt in de internationale baanwielersport. (werd ie niet ooit gekozen tot coach van het jaar?). Zoals Joske schreef, begin februari zal er onder leiding van Leo Peelen een bijeenkomst zijn. Voor hen die niet uitgenodigd zijn: stuur een mail met ZINNIGE opmerkingen aan het adres van Leo en niet anoniem zoals hier. Als je het goed hebt met de baanwielersport wordt je wellicht uitgenodigd voor deze bijeenkomst. Leo staat er open voor!

• Ottie

16 januari 2009 - Kirsten Wild en Regina Bruins trainen deze week in de Algarve met de andere vrouwen en de mannenploeg van Cervélo.

• Rotterdammer

Goed voorbeeld van het nut van Papendal is belofte Yondi Schmidt. Door een gericht trainingsprogramma van Peter Zijerveld, Thorvald Veneberg en vooral Jabik Jan Bastiaanse is Yondi toch weer teruggekeerd op de kilometer. Was hij vanaf gehaald door Pavel Buran. Deze training heeft ertoe geleid dat hij in drie maanden

enorm veel progressie heeft geboekt en een stuk sterker is geworden getuige zijn derde p.r in een maand.Nu inmiddels 1.04.204. Nog een klein ssukje en hij rijdt in de 1.03 hoog. Na twee verloren jaren in Alkmaar waar Pieters hem niet zag staan heeft hij nu de stap gemaakt en doet nu de broodnodige ervaring op in Peking. Yondi heeft zelf gezegt dat Papendal zijn redding is geweest met dagelijks trainers om hem heen. En vooral het tussen de oren gevoel dat eerder genoemde heren het bij hem hebben teruggebracht. Ook op mentaal vlak kan er nog veel vooruitgang geboekt worden bij hem, en dat gebeurde niet in ALKMAAR !!!!!!!!!

En dat voor al die mensen die zo dwepen met Pieters, die dacht oud te kunnen worden met Tim Teun en Theo maar nooit aandacht gaf aan wat er daar achter zat.

• Amsterdammer

Jeetje Rotterdammer,

Weer een hoop frustratie nu de kakkerlakken van Feyenoord weer punten heeft laten liggen? Yondi heeft het inderdaad goed laten zien, zijn progressie…31ste toch??Knap, hoor…!

De hele selectie kampt met grote problemen! Wat komt er immers nu? Waar staan we en wat biedt ons de toekomst? Met dank aan de KNWU, die verpest het allemaal voor ons baanliefhebbers!!!!

Het grote talent Yonid Schmidt getuigd toch zelf ook niet van enige aanhouderschap. De aanhouder wint, maar over hoeveel clubst heen heeft Yondi deze winnende progressie in de vorm van aanhouderschap over zichzelf af geroepen. De beste man switched ook van de een naar de andere club! Niet echt een aanhouder, niet echt een winnaar dus!

Waar ligt dit aan, als hij zo zelfverzekerd is in eigen kunnen, of moet ik zeggen onder het toeziend oog van PA Schmidt?? ..Het maakt het toch niet uit waar hij voor rijdt, Onder welke club, onder welke kleuren, onder welk bewind, hij zal het zelf moeten waarmaken..Nee, Volgens Pa is wijzen naar een ander makkelijker, zelf is zoonlief immers de beste en mag er niet om hem heen gelopen worden. Dat bewijst hij nu maar weer eens….31ste plek: Een kans die hij met beide handen heeft aangenomen: Goh paps, dat ligt toch vast weer aan zijn geweigerde toegang op Alkmaar (Misschien wel op wens van de master himself, die hem niet zijn eigen tijden naar beneden wenste te halen door aanwezigheid van der Yondi), aan de coach of aan Sja, zijn club? Wie weet waar hij volgend jaar weer gaat rijden en aan wie hij zijn tegenvallende progressie kan wijten… Rotterdammer, zeg het eens, je weet het immers beter?

Nu is het ook eindelijk aan Feyenoord zover om de coach te laten vertrekken, net zoals de KNWU om de enige kundige ook te laten vetrekken, Lang leve Yondi, dan maar, Neerlands enige hoop:..Want sjonge jonge, die maakt het waar nu hij in Papendaal de aandacht krijgt die hij verdiend: ahum…31ste ….need i say more…

Deze Amsterdammer is een beetje klaar met die visgebakken luchtkastelen die er om Yondi heen gebouwd worden. Hij is nu eindelijk door als 3e man, maar wat nu…? Wie kan er straks de schuld krijgen? Er blijven steeds minder mensen, steeds minder clubs over die het boetekleed voor deze jongen over kunnen nemen.

Het Neerlands baanwielrennen is naar de verdommenis geholpen, balen! Met dank aan Theo Bos, de KNWU en natuurlijk de ouders van het B-segment. Door klagen klagen klagen is het dan eindelijk zover…Alles naar de klote! Bedankt…

• alkmaarder

jeetje mina wat een wrok joh!

Je zou bijna denken dat Yondi over je kat heen heeft lopen zeiken ofzo, mocht dat de reden geweest zijn voor de klaagzang no hard feelings en even goede vrienden.

• liefhebber

Volgens mij heeft Amsterdammer een persoonlijk probleem met (familie) Schmidt.

31ste….met een pr, 8ste op de Kilometer…met een pr, maar dat terzijde.

Over welke clubs heb je het allemaal, volgens mij is hij (minstens) vanaf 2005 lid van Ahoy? Als je meer weet, hoor ik het graag.

Het is in ieder geval een feit dat, sinds hij in Papendal is, hij een enorme progressie heeft gemaakt tov de jaren Alkmaar, dat is toch geen probleem?

Deze aanpak werkt schijnbaar?

Ik krijg sterk de indruk dat je iets met Alkmaar van doen hebt en je je op je pik getrapt voelt? Als het anders is hoor ik dat ook graag.

Ik wens je in ieder geval een fijne, rustige avond maar ik betwijfel of je nog tot bedaren komt….

• Amsterdammer

Wellicht lijkt het nu alsof ik iets tegen de persoon Yondi heb, nee, dat is het niet..Ik wordt een beetje moe van dat gezwets van een Rotterdammer dat Alkmaar niet goed genoeg zou zijn geweest om sprinters op een hoger niveau te krijgen en dat alleen Apeldoorn tijd wil steken in de groep sprinters (Onder Tim, Teun en Theo), nou prima toch..Laat de sprinters lekker op Apeldoorn trainen en laat de rest zich ontwikkelen op de twee andere mooie banen in Nederland. Lopen zij elkaar niet in de weg ook~!

Waar ik eerder doodziek en negatief getriggerd over werd, is aan het einde van zijn lofzang over Yondi. Deze Rotterdamner eindigd met weer een klaaggezang over de huidige bondscoach. Dat heeft er niet eens wat mee te maken. Als de Rotterdammer een betere oplossing heeft voor het vertrek van een kundige en absoluut te respecteren persoon als Peter Pieters laat hem dat dan vertellen, dan kunnen wij een leuke discussie aangaan met elkaar.

Yondi is immers nu toch ook als 3e man door Pieters meegenomen, een plek die hij verdiend bij gebrek aan beter (Theo Bos), maar daarom absoluut terecht.

Maar waar de opmerking over Pieters en de baan van Alkmaar daarin meegenomen moeten worden: Rotterdam, verklaar je nader?