Klimgeit op BF-One

• patrick

Jammer dat zo'n figuur een platvorm krijgt om zijn gal te kunnen spuwen waar een hoop mensen wel van hebben genoten. Klimgeit, blijf aub lekker in je villa bruinzicht zitten en wat mij betreft kom er maar niet meer vanaf.

• koen

Ik heb het even gelezen en sorry dat ik het moet zeggen maar ondanks het feit dat je er van kan genieten heeft hij m.i. wel een beetje gelijk, persoonlijk vind ik het altijd bijzonder lachwekkend dat renners uit een onmogelijke positie

plotseling weer geheel kansrijk zijn (en altijd achter de brederug van Joop Z.) Versta mij niet verkeerd er is niks mis met de zesdaagse en ik kan er ook van genieten maar en Cees Maas en c.s. maken er ook wel een leuke presentatie en vermakelijke presentatie van met (top) sport heeft het weinig van doen (Alhoewel je natuurlijk wel goed moet kunnen (baan) fietsen.

Uiteraard gaan wij uiteraard volgend jaar weer naar een zesdaagse :)

• Hans

Ik vind dat klimgeit iets te makkelijk spreekt over de zesdaagse. Natuurlijk is het voor een groot deel show, maar aan de andere kan heeft het zeker met topsport te maken. Dat het voor een groot deel doorgestoken kaart is maakt het grote deel van het publiek toch niet uit.

Ik snap niet dat klimgeit uberhaupt nog is blijven zitten tot het einde. Als je het niet leuk vindt, waarom kijk je er dan naar?

Zesdaagsen zijn een evenement waar hardrijden gekoppeld wordt aan spektakel. Gebleken is dat er best veel animo voor is.. Ongeveer 40.000 bezoekers!! Klimgeit, kom er gewoon niet meer en wees verstandig, nuanceer je uitspraken de volgende keer, want er zijn wel heel veel liefhebbers die het leuk vinden..

• Buurman v.d.Klimgeit

Jammer dat er op deze pagina zo weinig respect opgebracht kan worden voor de mening van iemand van zijn leeftijd. De “Klimgeit” ken ik persoonlijk heel goed. Het is een oud coureur met een erelijst waar je U tegen zegt.

Hij is van een hele andere generatie en heeft zelf nog aan talrijke zesdaagsen deelgenomen (vlak voor en na de Tweede Wereldoorlog).

Hij won in alle grote Ronden het bergklassement.

Misschien is hij niet met zijn tijd meegegaan. Ik hoop dat Baanwacht in de toekomst “De Klimgeit” en zijn vrienden o.a. De Arend en de Vlo in dat horeca etablissement “De Sportwereld” ( het lijkt wel een Brabants wielercafé ) nog meer ontboezemingen ontfutselt en ze voor ons, uiteraard met toestemming van dhr.Duin, aan het papier en aan de trouwe bezoekers van bf-one toevertrouwd.

Groetjes van Buurman van de “Klimgeit”.

• Baanman

Ik snap ook niet waarom de mensen blijven zitten die zeggen dat vooraf alles is afgesproken. Dat de Derny meer show is dan een echte wedstrijd daar zal ik niets tegen zeggen. Maar de koppelkoers weiger ik te geloven dat het allemaal afgesproken is. Bij de sprints was het zelfs nodig om te kijken bij de fotofinish wie er als eerste over de streep kwam.

Maar de criticasters zullen hier ook wel een mening over hebben en weten hoe het werkt, laat ik dan maar zeggen dat ik graag in de waan blijf dat het een wedstrijd is.

• jackie

Vergeet niet dat voor sommige onderdelen het af en toe beter is de mindere goden een onderdeel te laten winnen, zodat je je kunt sparen, derny, afvalkoers. De punten die je daar kunt halen (5) zijn mager. Het kost meer dan dat het opleverd!

• HarrieH

Gewoon een leuk stukje.

Verder denk in het mijne van het Zesdaagsegebeuren.

• wibo

Kijk als je een echte kenner bent moet je natuurlijk de boel doorzien en het alles tot een groot circus bombarderen.

Ik ben echter geen kenner. Derhalve volgt mijn mening die van Baanman en die van Jackie. Ieder moet zich uitkunnen spreken en ook Klimgeit. Het stukje zit vol satire zal ik maar zeggen. En indien hij het wel meent, kan ik weinig waardering voor hem opbregen.Ik ben er geweest en heb op de finale avond topsport gezien.

Alles kun je afkraken. Maar of dat terecht is?

Misschien is klimgeit wat verbitterd geraakt en mist hij de schijnwerpers. Een tip voor hem: volgend jaar lekker thuis blijven dan hoeft hij zich niet meer te ergeren. Of lekker naar het voetbal o nee daar is ook alles klote. Live sucks!

• Stoomboot

Schitterend stuk van de Klimgeit! Jammer dat een aantal mensen op dit forum de insteek van het verhaal niet snappen…

• Stayer

@Buurman van de “Klimgeit”

Is dat nu een grap of meen je dat echt ?

Je zegt dat de “Klimgeit” zelf een behoorlijk zesdaagse renner was en zelf nog aan talrijke zesdaagsen heeft deelgenomen vlak voor en na de Tweede Wereldoorlog.

We zijn nu 2009 en spreken dus van tussen de 64 en 69 jaar geleden (1940 - 1945)

In de veronderstelling dat de “Klimgeit” toen wel al reeds minimaal tussen de 20 a 22 jaar oud was zou hij nu tussen de 86 en 91 jaar oud moeten zijn.

En zo iemand is nog mee met de huidige moderne communicatie zoals het internet, schrijft artikels voor BF-One en leest artikels en bijdragen op dit Forum.

Ik ken mensen van 20, 30 en 40 jaar jonger zijn welke nog niet thuis zijn en meekunnen in deze snel wijzigende moderne communicatie mediums, tenzij het een zeer moderne kranige Senior is.

Maar ik zie bv.oud wielrenner en manager Jan Derksen welke nu 90 jaar oud is niet meer achter een computer zitten surfen of chatten.