zesdaagse in Apeldoorn ?

• silverback

Zesdaagse in Omnisportcentrum ! welke datum ?

• Ottie

30 december 2008 - De Zesdaagse van Apeldoorn vindt volgend jaar plaats van 17 tot en met 22 december. In 2009 wordt het de eerste keer dat het pas geopende Omnisport Apeldoorn een dergelijk baanevenement mag organiseren. Ook kreeg organisator Libéma te horen dat het NK baan ook de komende drie jaren weer in Apeldoorn zal worden gehouden.

• silverback

mooi, staat ingepland

• renner225

Is inderdaad mooi, maar er blijft zo wel steeds minder ruimte over om op de baan te trainen. Een paar dagen opbouwen, de zesdaagse, en dan na de kerst weer het NK baan. Verder zal in februari ook het NK atletiek gehouden worden. Het is positief dat dit soort evenementen georganiseerd worden, maar andere zijde is wel dat de ‘gewone’ recreant/amateur minder op de baan kan rijden.

• Joske

In het laatste van renner225 kan ik me goed vinden.

Ook ik stoor me aan het feit dat er wel heel gemakkelijk over dit feit wordt heengegaan.

Natuurlijk is het een goede zaak dat we evenementen binnen halen, aan de andere kant moeten we kijken of we de recreant-amateur niet tegemoet kunnen komen.

Te overwegen valt om op vrijdagavond in het komend seizoen ook te gaan fietsen om de tijd te compenseren die verloren wordt door opbouw evenementen.

Het NK atletiek maakt de baan niet gehaal onbruikbaar. We zullen bekijken wat de consequenties ervan zijn, maar dat er wellicht getraind kan worden (geen wedstrijden) is niet onmogelijk. Eerst even de praktijk van de inrichting afwachten.

De safetyzone zal versmallen, maar dat zien we in Zesdaagsen ook wel, dat er minder ruimte is dan gebruikelijk, zonder dat dat betekent dat er niet gereden kan worden.

• Debby

Mijn idee, maar ik wil (nog) niet zeuren.

Gelukkig denken de huurders van de baan er ook aan.

Anders maar overwegen om aan six of NK deel te nemen (wat ik toch eigenlijk niet van plan was). Uitwijken voor training naar Sloten is natuurlijk ook een optie, maar niet mijn favoriete.

• Arnold

Waarom niet overdag of ‘s morgens de mogelijkheid geven om trainen met de 6daagse, of ’s avonds met de NK's?

Lijkt me niet zo een probleem, tenzij natuurlijk de “deur” in de baan eruit ligt.

Het is natuurlijk de bedoeling dat er naast getraind kan worden ook wedstrijden worden georganiseerd, als je hier een goede balans in vindt kan dat prima naast elkaar bestaan.

• Debby

's ochtens of 's middags lijkt me natuurlijk ook aardig als alternatief, maar er moet natuurlijk ook nog gewerkt of gestudeerd worden. Leuk hoor, maar ik ga geen snipperdag nemen om een stukje op de baan te gaan rijden.

Hetzelfde zal ook gelden voor andere renners en vrijwilligers.

• André

ja hoor Harrie zeurt toch:

HarrieH (—.kpn.net)

Datum: 06-01-2009 11:03

Mijn idee, maar ik wil (nog) niet zeuren.

en binnen 2 1/2 uur:

Auteur: HarrieH (—.kpn.net)

Datum: 06-01-2009 13:30

's ochtens of 's middags lijkt me natuurlijk ook aardig als alternatief, maar er moet natuurlijk ook nog gewerkt of gestudeerd worden. Leuk hoor, maar ik ga geen snipperdag nemen om een stukje op de baan te gaan rijden.

Hetzelfde zal ook gelden voor andere renners en vrijwilligers

• henk

Nee tuurlijk het mooiste voor recreanten is als de baan 24 uur per dag tot hun beschikking staat.

Ik persoonlijk zie meer in de combinatie, wedstrijden en trainen. We moeten toch geen situatie creëren zoals bij het zwemmen dat de toppers om 6 uur smorgens in het water liggen. Omdat er zonodig een stel verveelde kinderen overdag moet schoolzwemmen.