Verzet koppel(omnium)

• Pino

Hallo allemaal,

Welk verzet wordt er het meest gebruikt tijdens een koppelomnium op Alkmaar (bv) ?

Wanneer je enkel een 48/49 tot beschikking hebt, welke combinatie kan je dan het beste steken?

Hoor het graag!

Bedankt!

• Mens

das het geheim van de smit ;)

• Pino

Van Dennis Smit?

• Mens

Nee, Jantje

• Pino

Fijn, ok, bedankt voor je inzet.

Iemand nog ‘echte’ tips?

• Mens

ja hier is een goede tip:

verzin een eigen nickname en wees eens wat vriendelijker tegen mensen, en klaag eens wat minder! misschien dat ze dan ook vriendelijk tegen jou doen!

• Pino

Schijnbaar komen niet alleen Pino's uit een ei.

Heb zojuist even terug gezocht, maar ik kan niet vinden waar ik niet aardig ben geweest!

• Mens

idd mijn excuses, ik zie nu dat dat idd die andere pino was! warom ook dezelfde naam pakken? wat een verwarring!

• Debby

Met enkel een 48 en 49 tot mijn beschikking zou ik toch maar die 49 voor doen en de 48 achter. Gaat op de baan net iets sneller dan andersom.

Maar serieus:

omnium bestaat per definitie uit meerdere onderdelen, waarvoor je niet per se steeds hetzelfde verzet hoeft te gebruiken.

Ik denk dat je uit moet gaan van een 15T achter met een 14T als zwaarder alternatief.

Het beste is uiteraard om een kleine collectie bladen en kransjes aan te leggen om wat te experimenteren en per evenement/baan/vormvandedag de juiste keuze te maken.

Welke categorie trouwens? Ook niet onbelangrijk.

• Pino

Zelf heb ik wel grotere bladen beschikbaar. En voor achter een 14, 15 en 16. Alleen heb ik mijn ketting ingekort en nu passen die grotere bladen niet meer. Vandaar…