Accreditatie NK een lachertje

• Meganieker

De vaste begeleider van een renner is vaak een van de ouders, zeker ook als het om de junioren gaat.

Nu is het zo dat de ouders niet op het middenterrein mogen komen bij het NK in Apeldoorn om dat deze geen licentie hebben als verzorger of begeleider.

Het moet niet gekker gaan worden dat er 4 dagen lang renners zijn die er helemaal alleen voor staan en geen begeleider met een licentie kunnen krijgen en de ouder op de tribune moet plaats nemen.

Een zeer slechte en onverantwoorde manier van de sport promoten en ik denk dat de organisatie van het Velodrome toch maar eens na moet gaan denken hoe ze dit op willen gaan lossen want dit kan dus echt niet,

• Piet

Zoals al hier een aantal keren valt te lezen……

Je moet daarvoor bij de knwu zijn!

Apeldoorn heeft hier niet veel over te zeggen omdat de knwu hiervoor de regels opstelt, vooral na het zooitje vorig jaar in Alkmaar.

• Lex

Je bedoeld het Omnisport in Apeldoorn en niet het Velodrome in Amsterdam.

In Amsterdam gaat dit alles zeer gemoedelijk, jeugd staat niet alleen en komt het de sfeer ook ten goede.

• veluwekikker

is er eindelijk een mooie baan in het midden/oosten van het land , lopen de meeste alleen maar te zeuren. Wees blij dat er tenminste een dak op zit en dat je dus droog en lekker warm binnen kan zitten

• bedeve

Voor een ouder die voldoende verstand van zaken heeft en een eigen kind in de wedstrijden begeleid is hier geen probleem.

Die heeft een licentie !

• wel of niet

Inderdaad mooie baan lekker warm , veluwekikker, maar accreditatie blijft een lachertje, en de rest van de organisatie danst naar de pijpen van de knwu.

Geef is een eigen mening durf wat te zeggen tegen de knwu dat niet alles klopt, maar ja de helft van de “belangrijke ”mensen aldaar is in dienst van de knwu , en die willen het liefst alleen maar blauwe jasjes zien , de renners zijn een noodzakelijk kwaad

• HarrieH

Renners van 14+ kunnen best voor zichzelf zorgen.

Zo niet, dan wordt het tijd dat ze dat leren (buiten kampioenschappen om).

Is er een probleempje, dan zijn evt begeleiders op de tribune. Dat is niet zo heel ver weg.

Ik moet er niet aan denken om al die ouders en zgn persoonlijke begeleiders op het middenterrein tegen te komen.

Bovendien: op de tribune volg je de koers het best en ben je het snelst bij de horecagelegenheid.

Gelukkig wordt er nu eens afgerekend met zgn. eeuwenoude tradities/rechten. Nu maar hopen dat er eindelijk voet bij stuk gehouden wordt.

• Romeo

Apeldoorn sucks..!

Je lijkt er welkom, maar dan wel met alle deuren op slot.De nieuw aangelegde cv loeit, maar er is geen warmte.De zitplaatsen op de eerste rij zijn trouwens om op te staan. Ga je daar staan, dan zal de rest ook weer moeten staan om iets te kunnen zien. Logica zero!

Enne, deze regels van Apeldoorn zijn er ook voor de jeugd vanaf 8 jaar. Daarbij is een begeleiding cq opvang van 1 op 1 best gewenst…En die zijn er gewoonweg niet! De baan is rond, maar de nieuwe onzinnige strikte regels zijn het die mij daar draaierig maken.

• HenkS

Om deze wat doorgeschoten regels te motiveren gebruik men steeds het argument dat er bij het laatste baan NK teveel volk op het middenterrein was. Dat klopt, iedereen gaf de pasjes aan elkaar door. Het is echter simpel op te lossen, sta een renner slechts één begeleider toe.

Het systeem met een pasje met foto lijkt me afdoende om te voorkomen dat dit weer gebeurt.

Welke ouder (maakt niks uit of een renner 14,19 of ouder is) gaat nu een verzorgerlicentie aanvragen voor drie dagen in het jaar. Waarschijnlijk is de volgende actie om een verschil te maken tussen de verzorgers en mechaniekers. Een verzorger mag dan bij mechanisch defect niet meer helpen. Ploegleiders mogen alleen nog schreeuwen vanaf de kant, dat kan ook wel vanaf de tribune.

Kortom; het doel lijkt me goed, de manier waarop komt allemaal wat overspannen over.

Ik voorspel dat er renners met entourage op de tribune (omloop) gaan zitten en vlak voor de start over de balustrade de baan op komen. Dit lijkt de beste optie overigens.

• hoera

Ik kan bij de knwu geen verzorgers lic vinden wel een Soigneur s lic

Als dit op de weg en het veld ook door voeren kunnen de mensen met Soigneur s en mechaniekers lic ook eens goed hun werk doen

goede zaak knwu