Maas van Beek doet aanval op record Peter Post

• Henk

Maas van Beek doet aanval op record Peter Post

zondag 07 december 2008

Maas van Beek had het al direct na afloop van zijn geslaagde werelduurrecord van maar liefst 60.340km bij de Masters (40+)aangegeven het opnieuw te doen, maar hij legt de lat nu wel erg hoog door op 30 december het uurrecord van Peter Post (63.783km) te willen verbeteren.

“Peter Post was een rasechte baanrenner die het werelduurrecord achter de Derny maar liefst 9 jaar achter zijn naam had staan en als ik als “ouwe “Master in de buurt kan komen is het natuurlijk al een wereldprestatie maar gezien de rondetijden van de laatste 20 minuten in Apeldoorn waar ik rondjes fietste van 64 km per uur wil ik op 30 december om 18.00 uur ( na het NK koppelkoers in Apeldoorn) proberen er voor te gaan” zegt van Beek.

De bekende wielrenner Gerrit Mohlman uit Apeldoorn zal zijn gangmaker zijn en hem kennende zal hij er net zo fanantiek tegen aan gaan.

Volgens de altijd “wat tegendraadse wielrenner” zit het geheim van het hard te kunnen fietsen in het velen hardlopen, en een ietwat ander houding op de fiets in combinatie met cranks van 190mm en het zware verzet van 58x13 tanden.

Zou mooi zijn als hij dat haalde! Toch respect laat zien dat hij veel beter is dan Stam en Slippens toen der tijd…

• Gangmaker

Hij zou beter eens meedoen aan het NK derny.

En onder dezelfde omstandigheden als Post en Pronk komt hij niet verder dan 58 denk ik.

• henk

http://www.youtube.com/watch?v=VCQsLUlzmkk&feature=related

• Edwin

Het record van Peter Post is al in 1970 verbeterd, vijf (en geen negen) jaar nadat het gevestigd is. Een record aanvallen dat al verbeterd is, dat heeft weinig zin.

• pietje

respect voor Maas.

maar zich vergelijken met Peter Post dan is de botox in z,n hersenen geslagen

• Renner

Gaat hij dan ook met een “oude” fiets rijden dit keer?

• snellepietje

geen snel pak/ dicht achterwiel / normale zit op de fiets etc

• Stayer

met Deense helm (worstenhelm ?)

• Patron

Houden ze zich dan nu aan de geldende reglementen?

Anders is dit leuk voor Maas zelf, maar kan je er verder geen waarde aan hechten.

• bob

Meneer of mevrouw Van Ee, wilt u contact met mij opnemen? bobvenema @ yahoo.com