Keirin voor Kanis

• soepie

Willy Kanis wint de WB keirin manche in Melbourne

• BigBen

Ze wint zowel de keirin als de tijdrit 500 mtr. en samen met Yvonne Hijgenaar ook nog de Teamsprint. Geen EK, geen WB Manchester, mevrouw had nog geen zin. Maar nu is ze toch maar mooi weer baanwielrenkoningin! Met dank aan Peter Pieters! Ook Yvonne Hijgenaar lijkt beter te presteren als afgelopen seizoen, waarvan akte. Misschien heeft de klik met Pavel Buran dan toch effect.

• DeRosa

Ik ben blij voor de dames dat hun start van het wereldbeker seizoen goed is verlopen al staat alles in het teken van het wereld kampioenschap. Ik hoop ook dat het voor Ellen van Dijk een positieve ervaring in haar nog jonge carriere is en geloof dat we haar nog vaak op het ere podium zullen zien staan in de nabije toekomst. Yvonne Hijgenaar dit jaar met zeer veel passie weer begonnen met het nieuwe seizoen, voor mij nog altijd een voorbeeld van doorzettings vermogen.

Willy Kanis heeft nog steeds honger en dan is het oppassen geblazen voor de andere meiden op de baan, nu alleen die duivelse engelse een keer verslaan.

De volgende WB is in december in Cali, weet iemand of “wij” daar ook naar toe gaan???????

• Henk

Sorry BIg Ben maar "het is met dank aan Pavel Buran die het laatste half jaar met de meiden bezig is geweest en daar nu ook bij hun aanwezig is. We hebben het hier over sprinsters en niet over duurrensters. Dus bij deze de terechte wijziging.

• ilovelariks

Ik denk dat BigBen toch gelijk heeft. Willy Kanis wordt niet voor niets altijd door Peter Pieters naar de start gebracht (als hij erbij is, nu dus niet) en Yvonne Hijgenaar door Pavel Buran. Yvonne bloeit weer op nu ze van Pavel Buran wél weer de aandacht krijgt die ze verdient. Dat bevestigen ook de mensen die regelmatig in Alkmaar komen, Kanis vertrouwt op Pieters en Hijgenaar klikt met Buran.

• soepie

Net wat foto's gezien. De keirin werdt overtuigend gewonnen door Kanis.

• renner

Tuinen we er weer met z'n allen in… Zet deze prestatie nou eens in perspectief, de echte wereldtop is niet aanwezig bij deze wereldbeker. Beetje hetzelfde verhaal als jarenlang het wereldbekerklassement voor landen winnen, en vervolgens op de echte toernooien als het WK en olympische spelen er niet aan te pas komen.

Echter, leuk voor Willy dat ze wint maar uiteindelijk gaat het erom dat je op evenementen wint waar alle toppers ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

• soepie

Een paar plaatjes van de goed presterende Nederlandse vrouwen in Melbourne zijn te vinden op www.wielerfoto.nl met dank aan www.womenscycling.net

• DeRosa

Het tournooi waar iedereen aanwezig zal willen zijn is het WK en daar dienen deze WB wedstrijden als voorbereiding voor. Ik weet niet wat voor een sporter jij bent als je al een sporter bent maar ieder winst in de voorbereiding sterkt het vertrouwen van de renner en in dit geval de rensters. De overwinningen op zich waren en zijn ook al prachtig en zeker de 500 TT hard bevochten even zo is de overwinning in de teamsprint finale tegen de Aussie dames, maar goed azijn .eikers blijf je altijd wel houden.

• DeRosa

Het is inderdaad dat Pavel Buran van positieve invloed is op de prestaties dit seizoen van Yvonne Hijgenaar vooral de aandacht die ze terechten verdiend nu wel krijgt doet haar vertrouwen groeien.