Goud voor Hijgenaar/Kanis

• DeRosa

Eindelijk weer goud voor het mooie sprint duo Yvonne Hijgenaar en Willy Kanis voor de teamsprint tijdens de wereldbeker in Melbourne. Hun eerste optreden dit seizoen als team en meteen raak, klasse !!!!!!!!

Hopelijk komen er morgen nog wat mooie resultaten bij.

Proficiat meiden!!!!!!!!!!!!!!!

• ilovelariks

Er deden 4 teams mee, waarvan 2 eigenlijk voor spek en bonen. Wow, wat een prestatie! Het onderdeel Teamsprint lijkt ten dode opgeschreven, nu steeds meer landen kiezen voor de ploegenachtervolging. Maar Nederland (gedwongen, omdat men geen 3e topdame heeft) blijft goede sier maken met goud op dit onderdeel. Jammer dat ze in Manchester de strijd met de wereldtop (Victoria Pendleton/Shanaze Reade!) uit de weg gingen, maar wie niet beter weet vindt het helemaal top!

• DeRosa

Azijn zeikers blijf je altijd wel houden. De teamsprint winnen van de Aussie dames was niet zomaar voorspelbaar. Neem aan dat het “ i love lariks” slaat op de bomen ergen in een of ander bosje.

De WB wedstrijden zijn allemaal als voorbereiding voor het WK en een voorbereidings wedstrijd winnen is altijd goed voor de motivatie maar gezien jouw reactie zal je wel liever willen verliezen……………..ach ieder zijn ding.

• Stoemper

Nou nou nou “ilovelariks” gezien je reactie lijkt het wel als of je helemaal niet weet waar je het over hebt. Overbodig maar voor jouw wel nodig is de vermelding dat de ploegen achtervolging 3000 meter is en de teamsprint 500 meter. Nu denk ik dat je het nog niet zal inzien dus zal ik ff uitleggen dat de 500 meter voor sprinsters en sprinters is en de 3000 meter over het algemeen voor endurance rijdsters en rijders.

Kanis en Hijgenaar hebben een mooie prestatie neer gezet en waarom ze er niet bij waren in Manchester zal wel de zelfde redenen hebben waarom het Engelse wereldkampioens duo er nu niet bij waren. Als je niet aanwezig bent dan kan je ook niet winnen.

Eindelijk weer eens een positieve resultaat van ons al een tijdje geplaagde baan team en dan heb je meteen weer non-supporters die weer negatief moeten gaan doen.

Met name Yvonne Hijgenaar die ook een vervelend O.S achter haar rug heeft en een moeilijk voorbereidend jaar heeft gehad begon haar seizoen al op het EK in Alkmaar. en voor dat je daar ook negatief over gaat doen moet je wel bedenken dat als rensters en renners zoals zij niet met zoveel passie met hun sport bezig zouden zijn en hopelijk blijven dan hadden we waarschijnlijk in ons land helemaal geen sprintsters meer op de tournooien. Opvallend is dat behalve bij de echte baan fanaten de nationale baanploeg meer waardering krijgt en aanzien heeft in het buitenland (GB - Australie - China en zelfs USA) dan in eigen land, jammer!!!!!

• renster

Inderdaad heeft hij er weinig verstand van als hij Kanis en Hijgenaar de ploegenachtervolging wil laten rijden. Die ontploffen na 2 ronden.

Ze kunnen toch een goed team op de baan brengen met Van Dijk, Vos, Koedoder of mss Amy Pieters. Voor Belgie deden er toch ook 2 junioren mee op het WK in Manchester.

• renster

pardon het waren 3 junioren, Daams,Arys en Dhoore,

Ze reden in Melbourne de ploegenachtervolging niet omdat Daams al vanaf december wedstrijden reed en nu even rust kreeg.

• DeRosa

Helemaal mee eens “renster”. Ik hoop al jaren dat er meer junioren of andere talenten meegaan naar de wereldbeker wedstrijden, goed voor hun progressie en voor de ervaring en zo houden we het baanrennen gaande in ons landje.

Vind trouwens wel weinig sprinters in de groep aankomende talenten en andere nog net niet elite rensters. Tussen Hijgenaar/Kanis en hun opvolgsters is een groot gat, helaas.

• ilovelariks

Nou nou stoemper, als jij de deelnemerslijst van Manchester en Melbourne naast elkaar had gelegd zou je het met mij eens zijn dat je de prestaties van The Beast (Kanis) gerust mag relativeren. Mevrouw Rosemond uit het Australische team maakte als oud-schaatster haar debuut en werd tweede! Verder heb ik nooit beweerd dat de ploegenachtervolging een sprintnummer is. Maar er zijn maar 2 vrouwen die alle aandacht krijgen (de sprintsters) en The Beauty (Hagenaar) heeft het al eens geprobeerd volgens mij, dus … En als je altijd loopt te zeiken over het tekort aan geld is het toch maf dat je als Nederlandse ploeg niet naar Manchester gaat maar wel naar Melbourne?! Waarom gingen ze? Omdat ze wisten dat in Melbourne de deelname beperkt zou zijn, de grootste concurrenten afwezig en de kans op succes dus groot!! 3x Goud was haar in Manchester NOOIT gelukt!!

• Stoemper

Waarom wel naar Melbourne en niet naar Manchester is aan de renners en rensters en niet door ons de beoordelen, kan wellicht ook wel iets met de trainings opbouw te maken hebben. Maar ook ik vind wel dat er meer talenten mee moeten naar de WB's en andere wedstrijden, zeker als de elites een wedstrijd laten schieten door redenen die alleen hun en hun coaches aangaat.

Hijgenaar heeft wel eens de achtervolging gedaan alleen maar om de andere meiden niet teleur te stellen anders hadden zij dat onderdeel ook niet kunnen rijden door gebrek aan deelneemsters. Als sprinster heeft ze veel moeten forceren om een redelijke 3000 meter in de benen te krijgen en dat doet afbruik aan haar sprint kracht, zeldzaam en uniek zijn diegene die de lange nummers en de korte nummers goed weten te beheersen. Door haar toen grote diversiteit van afstanden en ook nog wat wedstrijden op de weg voor de sponsor waren haar prestaties op de sprintnummers flink negatief beinvloed en dus weer reacties van volgers zoals jij die dan weer lekker kort door de bocht komen door te zeggen dat het allemaal maar niets voorsteld.

Ik blijf erbij dat de tijden die de dames daar gereden hebben voor hun in deze fase van voorbereiding op het WK goed zijn en Willy Kanis heeft via een radio interview zelf toegegeven dat ze verrast was van haar tijden op dit moment en dat er dan goude medailles aan vast zitten maakt het alleen mooier.

Misschien als ze veloren hadden dan was je wel tevreden geweest????

En ook degenererend de aanhef “The Beast” over Willy Kanis maar zo laat je wel blijken helemaal niets met het baan sprinten te hebben, kan ik accepteren want iedereen zijn heug maar reageer het niet af op de twee dames van het baansprinten die al jaren de Nederlandse eer trachten hoog te houden.

Was het maar zo dat de vrouwen baanrensters en zeker de sprinsters alle aandacht zouden krijgen dan waren er zeker ook meer talenten geweest die stonden te dringen. Voor zeker de sprinsters is het bijna purisme want inderdaad geld is er niet voor hun, de duur rijdsters kunnen gelukkig de laatste jaren wat bij verdienen in de zes-daagse. Sinds vorig jaar kunnen ook de sprinters her en der op een zes-daagse wat mee dingen als zijn die toernooien voor hun vaak maar 3 dagen, een van de grootste strijdster voor de dames sprint op deze evenementen is Hijgenaar zelf geweest ook om het sprinten van de dames wat meer onder de aandacht te krijgen al doet ze zelf vaak niet mee ivm met WB wedstrijden maar in Zuidlaren is ze wel present. Zo uit het vliegtuig vanuit Australie door naar Zuidlaren om daar de dames koppelkoers te rijden, als dat al geen prestatie op zich is?!?!?!?!

• BigBen

Stoemper, met alle respect maar probeer wel gewoon te lezen wat “I love lariks” e.a. schrijven (en te begrijpen wat er bedoelt wordt!). Door te beweren dat iemand die Willy Kanis “The Beast” noemt diegene niets met baanwielrennen heeft ga je veel te kort door de bocht (en niet alleen daar!). Willy Kanis is gewoon een mooie meid (als ze er wat aan doet) maar volgens mij wil “I love Lariks” alleen maar zeggen dat zij het vooral van haar brute kracht moet hebben (net als bij de BMX). En ook al zal er ergens in die turbodijen toch ook snelheid moeten zitten, toch denk ik dat hij/zij daar gelijk in heeft! Je kunt nog zo enthousiast zijn van het baanwielrennen en/of deze (mooie!) dames, op diverse punten moet ik denk ik “I love lariks” gelijk geven. En dan doel ik op het niet starten in Manchester, de beperkte deelname in Melbourne (wat Willy zelf ook bevestigt in De Stentor vandaag: “de deelname was beperkt, toch ben ik blij met mijn prestaties!”) en de geringe tegenstand voor wat betreft de teamsprint. En ja, dat de prestatie geleverd moet worden op de baan en niet onderweg van het vliegveld naar Zuidlaren was ook jou wel duidelijk ;)