Hoe was het vanmiddag in Apeldoorn

  • Liefhebbende vader

    Mijn impressie voor wie het weten wil:

    -Als liefhebber van het baanwielrennen vond ik de baan en accomodatie indrukwekkend. Gigantisch gewoon!

    Maar,

    -Als liefhebber van koffie vond ik deze erg duur (voor een kartonnen bekkertje).

    -Als liefhebber van de sport vond ik de afstand tussen publiek en baan soms onoverbruggelijk en de weg naar de tribunes gewoonweg chaotisch.

    -Als liefhebber van duidelijkheid vind ik de routeaanduidingen ronduit slecht of niet aanwezig. Erger nog, bij de weg die je tijdens je zoektocht bewandelde moest je er echt bij uitkijken niemand te hinderen of te botsen omdat er atletiekbeoefenaars er daar hun rondjes renden. Let wel, in de hal dus! De verschillende sporters en supporters botsen daar letterlijk en figuurlijk.

    - Als liefhebber van gastvrijheid en efficientie. Ook het fort Knox systeem om maar via 1 kant de tribune te bereiken, omdat alle overige deuren door middel van een pas systeem gesloten bleef, is hinderlijk te noemen. De weg is al zo lang en onduidelijk.

    -Als hoopvolle liefhebber keek ik uit naar Maas die daar succesvol zijn rondjes reed, maar waarbij het voor het publiek, ik dus ook, niet te zien was hoe hij reedt, waar hij stond. Kortom geen visueel of hoorbaar spanningselement. Alleen maar hoop… Hierbij werd ook nog eens een optreden gegeven door een bandje die heerlijke rustige funky nummers afspeelde, slow en relaxed, niet echt een opsteker voor Maas, maar ja, des te meer respect dat hij het toch gehaald heeft. (Speaker zelf kwam tijdens deze aanval ook niet boven dit bandje uit)

    - Als liefhebber van zitplaatsen. De tribune was heel erg stoffig, gewoonweg vies. Dit door het betonslijpsel wat nog volop aanwezig was. Schoenen, broeken, jassen en tassen, alles zat onder. bah!

    De keuze om de onderste rij van zitplaatsen te voorzien is een fiasco, zeker in de bocht, je moet minimaal 2.30 meter lang zijn om erover heen te kunnen kijken. Niet erg fraai dus als je daar in de toekomst een kaartje voor hebt aangekocht.

    Als vader/coach:

    Middenterrein erg onoverzichtelijk. Doordat je in een kuil zit lijkt de baan inmens groot en is het coachen langszij niet langer mogelijk. Ook hier een hoop last van de aktiviteiten van de Atletiekers tijdens de baanwedstrijden. Bukken voor verdwaalde kogels. Wel apart dat dit de eerste baan kan worden waar je als coach ook een valhelm op moet. Tijdens de baanwedstrijd zelf worden ook atletiek sprintwedstrijden gelopen, waarbij ook hier gebruik wordt gemaakt van een startpistool. Behalve de schrik, ook het idee dat de wedstrijd in de baan telkens wordt afgeschoten. Hinderlijk gewoon. Ook de binnen baan voor de atletiekers zorgt ervoor dat wij als ouders, coaches, conflict situaties krijgen met de hardlopers daar. Je staat altijd verkeerd. Ik, en de overige naast mij, kunnen ons niet focussen op de renners en de hardlopers die ook hun port beoefenen. Lastig en irritant dus.

    De goed bedachte wc's onder de trap van de baan waren die dag in gebruik genomen, maar door de afwezigheid van toiletpapier een ramp. Alles was vies en men had voor de redding maar gebruik gemaakt van de papieren doekjes om je handen mee af te drogen. Een spoedboodschap deed je rennen door het gebouw naar een geschikte plek met papier. Dit is echter maar een tijdelijk probleem en zal snel een plus krijgen!

    Hou het maar op nieuwigheid en afstemmen allemaal. Deze baan zal wellicht potentie kunnen hebben maar voor mij echt teveel minpunten die, als liefhebber en vader, wel doorslaggevend zijn om er drie keer extra over na te denken om nog eens naar Apeldoorn af te reizen. het zijn er echt teveel. Vooralsnog gaat mijn voorkeur zeker nog uit naar de banen in Amsterdam en Alkmaar. Minder luxuees, en minder kollosaal allebei, maar het huiselijke en dicht op de baan zijnde effect, met daarbij de betaalbaardere prijzen en de normale loopafstanden genieten meer mijn voorkeur.

    Conclusie: Apeldoorn is mooi, heel mooi, maar te onhandig en wellicht te groots opgezet. Apeldoorn staat bij mij in ieder geval nog even flink in de wacht!

  • Stayer

    Voor de geintresseerden staan op deze Link foto's van die oude Indian Stayermotor :

    http://picasaweb.google.com/szutkowski/StayerMotorenVanBenHuisman#

  • Herogewier

    Was het u ontgaan dat we daar gisteren een openingsdag hadden waar alle sporten zich gelijktijdig presenteren. Iets wat overigens normaal duis niet zal gebeueren tijdens activiteiten. Wel kan het tijdens trainingen wel gebeueren natuurlijk dat er dubbel is, maar mijn ervaring in de praktijk is dat het dan heel goed samen gaat.

    Ik weet niet waar u als coach hebt gestaan gisteren, maar de coaches hadden officieel geen eens het recht om op het middenterrein te verblijven omdat er zoveel sporters tegelijk waren. (volgende keer even de opgestuurde regels lezen :) )

    Door de verschillende stands was alles wellicht wat vol en hectisch, maar normaal is de weg naar de baan vrij makkelijk te vinden, als je het maar eenmaal weet. Ik heb op andere banen ook wel eens verschrikkelijk moeten zoeken, maar eens je het weet is het makkeljik, alles went :)

    De zitpaatsen viezigheid e.d. klopt wel denk ik, maar alles loopt uit en de opaning was al uitgesteld, maar we willen gewoon fietsen, dus als de baan klaar is gewoon rijden met die zooi :):) Sommige stoeltjes wellicht lastig, maar als je onder aan de baan zit klim je toch wel de lucht in als het spannend wordt. Op zich vond ik het wel meevallen en vind de stoeltjes flink wat meer ruimte hebben dan die in Amsterdam.

    Verder inderdaad erg veel schoonheidfoutjes en dergelijk, maar dat komt dus inderdaad dat de laatste dagen dingen nog gemaakt moesten worden. zelf een erg goede ervaring, waarbij de directeur himself voor paracetamol heeft gezorgd toen het even nodig was.

    Verder de baan is er voor de renners en de baan is fantasties, dus de rest gaat ook vast goed komen.

  • Joske

    Ja, een openingsdag met een totaal ander karakter dan in de afgelopen weken het geval is geweest.

    De trainingen en wedstrijden worden gehouden op tijdstippen dat een combinatie met atletiek, niet of nauwelijks voorkomt.

    Men hield zich niet aan de afspraak om niet op het middenterrein aanwezig te zijn als dat niet strikt nodig zou zijn.

    Toch weer dames met hoge hakken, overbodige fotografen die zich dan weer voordoen als helpers, want ik heb die niet als helpers actief gezien.

    Dat is irritant en lastig, om met de woorden hierboven te spreken. De ruimte was al beperkt, maar werd onnodig beperkt.

    Ook bij de trainingen van de jeugd, tot dusver gehouden, is dat regel.

    Er zijn mecaniciëns en trainers aanwezig. Zij begeleiden de renners tijdens de trainingen en dat werkt op de baan voortreffelijk.

    Als u wil trainen met uw kind en u wilt perse het middenterrein op, dan kunt u wellicht beter Alkmaar of Sloten kiezen om te gaan trainen.

    De tijdwaarneming is een punt.

    Iedereen heeft het zeer betreurd dat deze wel werkte, maar niet zichtbaar was voor het publiek op grote schermen.

    De complexiteit van atletiek in combinatie met wielrennen en het feit dat het gebouw nog maar net is opgeleverd, heeft tot vertraging geleid in het praktiseren van de tijdwaarneming.

    Het systeem is nu gedeeltelijk aangeschaft en zal ongetwijfeld verder worden aangelegd met de service erbij die men straks mag verwachten.

    Ook bij de atletiek moest na de oplevering de technische inrichting nog helemaal plaatsvinden. Polsstokspringkussens en afzetpunten en alles wat er verder bij komt kijken (heb ik geen verstand van) moeten eigenlijk nog komen.

    Ja, een gebouw van dergelijke omvang kost even tijd om te reinigen. men was er dag in dag uit mee bezig. Vervelend ook, maar bouwstof laat zich niet snel verjagen en blijft vaak dagenlang hangen.

    Dat dat als vervelend wordt ervaren is begrijpelijk.

  • NK

    Ik lees al met al weinig positiefs. Zie nu al op tegen het NK baan waar we dus alle gemoedelijkheid van de afgelopen jaren gaan missen??

  • Debby

    Het is maar wat je wilt lezen.

    Lees de topics van de afgelopen weken nog eens even terug. Ik hoor en lees vrijwel uitsluitend positieve verhalen. Ik heb absoluut geen belangen in Apeldoorn, Sloten is ws zelfs dichterbij.

    Ennuh, de eerste normale wedstrijd moet nog verreden worden, dus laten we het allemaal even rustig afwachten.

  • Carolien

    Het komt vast allemaal goed. Je kan het niet allemaal in 1x uit het niets goed doen. Ik denk dat het een heel mooi Kampioenschap wordt.