Pieters haalde award op

• Henk

Pieters haalde award op i.v.m. het goud van Marianne Vos. Wat heeft baangoeroe

Herman Schenk gehad. Als ik goed ben ingelicht heeft hij toch de meeste tijd in de baanopleiding van Vosje gestoken ?????????

• History

Wat is precies de strekking van deze opening? Ik begrijp het niet zo goed. Het is toch altijd zo dat de coach wordt gezien als uithangbord en verantwoordelijke voor de gehele staf en groep die achter een bepaalde sporter staan?!?

Waarom dan niet apart de gehele groep benoemen die voor Marianne Vos heeft klaar gestaan, maar dan weer 1 naam van de vele in de vorm van Herman Schenk.

Niets anders dan hulde hulde voor de mechaniekers, de loopjongens, de catering, paps en mams, oude club, nieuwe club, de wegenbouw, die het immers mogelijk heeft gemaakt om de wegen zo te asfalteren dat Vosje er zo goed op kon trainen, Pelleboer voor de juiste voorspellingen etc etc…

Dat kan men toch ook niet allemaal prijzen en benoemen. De award zal vast een symbool zijn voor deze gehele achterbaan die heeft zorggedragen aan het succes van Marianne Vos..

Klasse dat je die personen in het zonnetje hebt willen zetten… Zoals ik vaker in dit forum tracht te doen: hulde aan alle vrijwilligers die het Nederlandse (baan)Wielrennen een warm hart toedragen en door hun inzet en bereidwilligheid menig sporter op een hoger niveau weten te brengen. Dat zijn pas de toppers!!!

Of was dat niet de bedoeling?

• Henk

Hoorde in Alkmaar dat Schenk Marianne heeft gebracht door veel met haar te trainen, maar alle eer was er voor Pieters. Het zou Pieters sieren als hij de prijs had gedeeld met Schenk.

• DeRosa

Pieters was en is op het moment nog steeds bondscoach en dus al hij een prijs mag ontvangen is dat altijd ook voor al zijn medewerkers.

Als we nu ook al gaan debatten wie van het “team” de prijs mag gaan ophalen ipv van de eind verantwoordelijke dan is het eind wel zoek, en inderdaad dan moeten er ook prijzen komen voor de mechaniciens en de baan schoonmakers enz enz.

• History

Wederom…..en met alle anderen die een bijdrage hebben geleverd aan dit grote succes!

Denk dat Herman Schenk vast zelf heel veel voldoening heeft gehaald uit het succes van Marianne en dat dit hem blijvend motiveerd om andere sporters dezelfde trainingsmethodieken als van haar bij te brengen.

Zo ook een Rob Kramer dan, hij is toch de man die in Alkmaar de jeugd op de baan traint en hij staat dus feitelijk aan het begin van elke doorbraak cq titel??.. Moet hij geen award dan??? In feite dus een dikke vette JA, maar helaas is er maar 1 award, en wordt dat altijd aan de bondscoach en eindverantwoordelijke voor deze gehele groep samenwerkende en verantwoordelijke mensen uitgereikt. Neemt niet weg dat dit symbool staat en ik weet ook zeker dat de lach en bijbehorende tranen van Marianne Vos bij haar overwinning Herman Schenk meer waard zijn dan een deel van deze award. Bovenal is zijn naam nu even in positieve zin in dit forum genoemd, dus heeft hij zijn medewerking gebundelt onder de noemer award in schrift staan. Moet hij wel even een printje maken van deze door ons gevoerde discussie en boven zijn bed hangen.

Tot slot, een award aan een coach is niets anders dan het voetstuk onder het beeld dat samenwerkend orgaan heet en wat een of meerdere topsporters tot grote successen leidt. Dit samenwerkend orgaan is alles en iedereen om de sporter heen. En ja, zelfs de tegenwerkende personen verdienen hierin enige credits, want ook zij leveren een bijdrage in motivatie. Ik heb hiervoor al aangegeven dat je hierdoor altijd iemand tekort doet en je dit alleen op kan lossen door je waardering aan de coach, de eindverantwoordelijke in dit geheel, te uiten.

• Henk

Denk je nou echt dat een coach daarop zit te wachten?

Het moment dat een sporter preteerd daar gaat het om en het plezier tijdens de trainingen/ wedstrijden.

Daar kan geen enkele Award iets aan toevoegen

• Bert de Vries

"<.b> Zo ook een Rob Kramer dan, hij is toch de man die in Alkmaar de jeugd op de baan traint en hij staat dus feitelijk aan het begin van elke doorbraak cq titel??..

Daar dacht ik ook aan toen ik het topic las.

Want voor al degenen die zonder verstand van zaken met baanfietsen willen beginnen is Rob Kramer toch de eerste steun en toeverlaat.

Hij verdient een “Steun voor alle Starters” prijs.

En natuurlijk de award voor piste-evangelisten

en natuurlijk geeft Herman Schenk training en clinics.

Maar hoe je het ook wendt of keert; alles wat er gebeurt komt uiteindelijk terecht bij de bondscoach.

En dan vind ik dat juist nu Peter Pieters die award moet ontvangen !

Voor alles wat hij zelf en anderen heeft laten presteren !!

• History

Toch wel, het is de waardering voor wat hij en de zijnen met elkaar bereikt en gepresteerd hebben. Het is een houvast en kan een motivator zijn. Voor het gehele team en bijbehorende vrijwilligers en medewerkers op de achtergrond.

Zou het een coach niets doen, dan haalt hij hem ook niet zelf op, toch? Juist doordat hij hetzelf ophaalt brengt hij ode en respect aan de achterban die ook vertrouwen in hebben en hebben gehad.

• DeRosa

Iedereen vind het fijn om een schouderklopje en een compliment te krijgen, dus waarom zou een bondscoach of coach of wat voor een medewerker dan ook dat niet vinden.

Laten we blij zijn voor hun dat er een prijs is uitgereikt en laten we niet overal donkere wolken bij gaan verzinnen.