Wat een baan!!!!!

  • DeRosa

    Heb vandaag de nieuwe baan in Apeldoorn mogen bekijken en ik was en ben nog steeds onder de indruk. In de verte ziet het er al fantastisch uit maar binnen is het echt kippevel werk. Het geluid van de tubes over het hout is ook geweldig.

    Proficiat Apeldoorn en bedankt voor deze prachtige bijdrage voor “onze” geweldige tak van de wielersport.

  • Henk

    Is hij nou steiler dan Alkmaar?

  • DeRosa

    Nee, volgens mij niet maar het lijkt wel door het licht dat anders is en de kleur van de baan. Heb wel gehoord dat hij nog wat glad is, zeker boven in.

  • HarrieH

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2918&i=1897&t=1897#reply_1897

  • Henk

    Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze weer zo een vlakke baan hebben gelegd als in Alkmaar.

    In Alkmaar waren ze namelijk gebonden aan de gedeeltelijke overkapping die er al was. In de technische gegevens staat dat Alkmaar 42 graden zou zijn. Maar als ik dat vergelijk met manchester die ook 42 graden is, merk ik toch een aanmerlijk verschil. Ik schat Alkmaar eerder op 37 graden ofzo.

    Terwijl de meeste banen steeds steiler zijn en de baanrenners zelfs voor de spelen uitweken naar Gent vroeg ik me af hoe het nou precies zit. Want lijkt me toch prettig als je voor de ploegenachtervolging de aflossing goed kan trainen.

  • DeRosa

    Kon het zo niet zien of deze baan steiler is dan in Alkmaar waar hij naar zeggen inderdaad 37 graden zou zijn.

    Steilere baan geeft ook meer aanvang snelheid bij sprints met vliegende start.

    Wat zijn eigenlijk de regels van de UCI voor het bouwen/ontwerpen van banen???

  • Stayer

    Op de meeste 250m banen is de hellingsgraad in de bochten is inderdaad tussen de 37° en 42° graden.

    Op de 250m baan VWEM in Gent = is deze hellinggraad 42° in de bochten.

  • Henk

    Ben toch wel heel benieuwd, hij zou in elk geval breder zijn zodat er wel een WK zou mogen worden georganiseerd in tegenstelling tot Alkmaar.

  • DeRosa

    Volgens mijn info waren daarover al aan het lobbyen.

  • henk

    2011 zou al zeker zijn.

    Dat zou echt een goede impuls zijn voor de Baansport. Met 3 permanente winterbanen 4zesdaagses, en een karrevracht aan talent moeten we toch in de breedte veel meer kunnen doen!

    Duitsland toch van oudsher een baanland moet het met minder stellen!