World cup Melbourne

• DeRosa

Na een minieme afvaardiging in Manchester lijkt het in Melbourne nog gekker te gaan worden als mijn info vanaf internet juist is, 3 meiden die gaan strijden in het land der Aussies of gaan er nog meer mee???????

Hoop dat ik het helemaal verkeerd heb maar op z'n manier gaat het baanrennen en de sprint in het bijzonder langzaam maar gestaag de nek om gedraaid worden. Hopelijk laten Hijgenaar, Kanis en van Dijk zien dat de KNWU en hun coaches het compleet verkeerd hebben met dit enigsinds vreemd beleid.

Veel succes meiden!!!!!!!!!! met de trainigen en de wedkamp op 20 - 21 en 22 november.

Wellicht dat iemand op dit forum mij kan uitleggen wat ik niet begrijp van het baan beleid.

• renner

geld. wie kan dat betalen.

er is geen geld bij de bond.

• Zuid hollander

Wat de sprint betreft heb ik ook nogal wat op aan te merken. Ze ( Pieters) hebben

eerst er voor gezorgt dat de belofte sprinters niet meer met de top sprinters kunnen trainen. Waar in de landen om je heen halen ze de sprinters uit elkaar. Dat kan alleen in Nederland waar de belofte sprinters zonder specifike sprinttrainer

apart moeten trainen. Hoe belangrijk is het niet om mekaar sterker te maken en voor de jonge gasten wat op te steken van de oudere renners. Hoe belangrijk is het niet om zo nu en dan eens wat internationale ervaring op te doen. Alleen Teun Mulder ging naar Manchester, waarom mocht Yondi Schmidt niet mee om bijv de kilometer te rijden, zijn p.r. van het N.K. vorig jaar 1.05.895 had een plaats opgeleverd bij de eerste 10 en had hij ook de keirin kunnen rijden. werd toch tweede op de keirin in Barcelona enkele weken geleden.Hadden ze (lees Pieters ) ook iets terug kunnen doen voor de blunder van het E.K. waar hij 3 uur vante voren te horen kreeg dat hij niet mog starten. Hoorde bij de 6daagse in Amsterdam dat niemand van de KNWU, of coach of organisatie ook maar iets tegen die gast heeft gezegt over het voorval, geen excusus niets maar dan ook helemaal niets ?? over comminiceren gesproken. Wij in zuid-holland begrijpen helemaal niets van het beleid op de baan. Yondi hou vol en tot op de 6daagse van Rotterdam.

• DeRosa

Ben blij dat ik niet de enigste ben die zorgelijk is over het baan fietsen in Nederland.

Geld is zeker een factor toch niet zo groot dat het de oorzaak van alles is, heeft mijn inziens alles te maken met beleid en gebrek daaraan en wellicht ook rancune.

Dat de sprinters uiteen gehaald zijn is een dodelijke fout, kijk naar Willy Kanis die van het BMX overstapte naar de baan die niet alleen een concurent werd van Yvonne Hijgenaar maar die laatste heeft van Willy door samen te trainen een sprintster gemaakt die boven haar uit is gestegen zonder enig weerklank van Hijgenaar zelf. Opleiding in optima forma………………maar die twee meiden hebben vaak en veel zelf moeten uitzoeken en regelen. Ook geen wonder dat ze samen een van de grootste duo's zijn in het vrouwen team sprint.

Het parkeren van baan fietsers en fietsters op Papendal klinkt mooi en had dat ook kunnen zijn als ze maar met de regelmaat van de klok kunnen mee trainen en zeker mee strijden tijdens de wedstrijden.

Ik ga niet beweren dat de bondscoach het allemaal op zijn geweten moet krijgen maar na zoveel jaar is de magie uitgewerkt wat een normaal en logisch gegeven is, nu is de tijd om veranderingen in bestuur en leiding door te voeren om de aansluiting met de wereld top niet te verspelen want die is er nog degelijk wel wat de doemdenkers dan ook mogen beweren. Jammer wel dat beslissingen over contract verlengingen moeten plaats vinden midden in het seizoen wat natuurlijk ook de nodige onrust met zich mee brengt, ook weer een sterk stukje van het bestuur van de KNWU.

Nog een vraag aan de forum auteurs…………….wat is de normale wacht tijd voor antwoord op een vraag aan de KNWU, ik zelf wacht nu al bijna 2 maanden op een reactie op een voor hun eenvoudige vraag. Komt het antwoord pas als ik te oud ben om nog op de fiets te zitten??????????????????????

• Stayer

Een normale wachttijd voor antwoord op een vraag aan de KNWU ?

Ikzelf heb eens een vraag gesteld aande KNWU voor een Britse Dernygangmaker, en ikzelf wacht toch al een jaar of 3 op hun antwoord !!!!!!!!

Goed bezig…

• BigBen

Misschien ligt het schrijven niet alleen onder in de la maar dan ook nog eens van het verkeerde bureau en/of was de vraag zo dom dat antwoord niet nodig was. Als ik een heel normale vraag stel ga ik tenminste geen 3 jaar zitten wachten op antwoord, zonder verder actie te ondernemen. De bondscoach zal best wel zijn fouten hebben (16 miljoen Nederlanders weten het beter, het is net voetbal ;)) en ook bij de KNWU gaat genoeg mis (daar zijn het bobo's voor), weet ik. Maar of dan dit forum voor een oplossing zorgt als je heerlijk anoniem je gal spuugt vraag ik me af, sorry!

• DeRosa

Domme vragen bestaan niet wel domme antwoorden…………..laat dit maar weer eens gezegd zijn.

Is ook niet gemeld dat de coach alle blaam treft………… in tegendeel.

• Carolien

Hopelijk vinden jullie het niet vervelend dat ik onder dezelfde noemer ( World cup Melbourne) een vraag stel die net anders is dan 't onderwerp wat nu besproken wordt…

Kan iemand mij vertellen waar ik de totale uitslag kan vinden van de wedstrijden die gereden zijn?

Groetjes,

Carolien

• Javelin

Bedoel je deze ?

http://www.tissottiming.com/sports/cycling/track/classics2008_melbourne/index.htm