Ben blij dat ik niet de enigste ben die zorgelijk is over het baan fietsen in Nederland.
Geld is zeker een factor toch niet zo groot dat het de oorzaak van alles is, heeft mijn inziens alles te maken met beleid en gebrek daaraan en wellicht ook rancune.
Dat de sprinters uiteen gehaald zijn is een dodelijke fout, kijk naar Willy Kanis die van het BMX overstapte naar de baan die niet alleen een concurent werd van Yvonne Hijgenaar maar die laatste heeft van Willy door samen te trainen een sprintster gemaakt die boven haar uit is gestegen zonder enig weerklank van Hijgenaar zelf. Opleiding in optima forma………………maar die twee meiden hebben vaak en veel zelf moeten uitzoeken en regelen. Ook geen wonder dat ze samen een van de grootste duo's zijn in het vrouwen team sprint.
Het parkeren van baan fietsers en fietsters op Papendal klinkt mooi en had dat ook kunnen zijn als ze maar met de regelmaat van de klok kunnen mee trainen en zeker mee strijden tijdens de wedstrijden.
Ik ga niet beweren dat de bondscoach het allemaal op zijn geweten moet krijgen maar na zoveel jaar is de magie uitgewerkt wat een normaal en logisch gegeven is, nu is de tijd om veranderingen in bestuur en leiding door te voeren om de aansluiting met de wereld top niet te verspelen want die is er nog degelijk wel wat de doemdenkers dan ook mogen beweren. Jammer wel dat beslissingen over contract verlengingen moeten plaats vinden midden in het seizoen wat natuurlijk ook de nodige onrust met zich mee brengt, ook weer een sterk stukje van het bestuur van de KNWU.
Nog een vraag aan de forum auteurs…………….wat is de normale wacht tijd voor antwoord op een vraag aan de KNWU, ik zelf wacht nu al bijna 2 maanden op een reactie op een voor hun eenvoudige vraag. Komt het antwoord pas als ik te oud ben om nog op de fiets te zitten??????????????????????