Waarom stoppen ?

• Stayer

Persoonlijk vind ik Juan Llaneras en Paolo Bettini, en eventueel ook Erik Zabel nog te goed om nu reeds te stoppen met wielrennen.

Zij zouden nog zeker enkele jaren mooi geld kunnen vangen met het rijden van zesdaagsen.

Vooral Juan Llaneras is nog steeds een echte baantoprenner, en Paolo Bettini zou het gat kunnen opvullen na het stoppen van de enige Italiaan in het zesdaagse circuit Marco Villa.

• Peter

Ik ben het met je eens, waarom stoppen? Ik heb de afgelopen Zesdaagse met veel plezier naar hun gekeken. En als ik het publiek zag was ik niet de enigste. Dan blijft de vraag waarom stoppen. Daar weet ik eerlijk gezegd ook geen antwoord op. Ik denk dat ze het genoeg vinden en hun leven anders willen gaan invullen.

Maar nogmaals ik weet het niet.

• Timoner

Zeker Juan Llaneras welke individueel zeker nog één van de beste baanrenners van dit ogenblik is.

Vroeger eindigde een wegrenner welke op de baan kon rijden dikwijls zijn carriere met het rijden van zesdaagsen, maar met de huidige verloning in het wegwielrennen is deze motivatie er niet meer, verder eindigd het wegseizoen later en het begint reeds in Januari.

Maar geen van alleen zal het financieël nog nodig hebben, zodus ….