Slippens Stam winnen zesdaagse

• liveticker adam

AMSTERDAM - Robert Slippens en Danny Stam hebben de Zesdaagse van Amsterdam 2008 op hun naam geschreven. Het koppel wist in de beslissende koppelkoers een ronde te pakken op Keisse en Bartko en wisten via de klassementssprints het koppel Zabel/Lampater te passeren. Met drie punten verschil mogen de ‘witte leeuwen’ de bloemen ophalen.

1. Slippens/Stam 280 pt

2. Zabel/Lampater 277 pt

volledige stand op www.zesdaagseamsterdam.nl!

• Buurman v.d.Klimgeit

Je ziet duidelijk dat de oude Zabel aan sprintkracht heeft ingeleverd.

Robert Slippens is sneller dan Zabel,

Ook het koppel Iljo Keisse -Robert Bartko moest op het beslissende moment passen.

Bettini is een aardige vriendelijke man, die zich samen met Joan Llaneras prima heeft kunnen voorbereiden op Zijn zesdaagse.

Alle gekheid op een stokje.Het was een leuke week. Prima sfeertje Organisatie tevreden.Publiek tevreden wat wil je nog meer voor relatief weining geld.Genoten heb ik van de Aussies in de UIV Cup.Havik-Markus misschien wel ons beste koppel. Roy Pieters -Ismael Kip stelde MIJ opnieuw teleur.

De Engelse dames vormden een sterk koppel.Chapeau voor het jonge koppel Amy Pietere- Lotte van Hoek, al was Marianne Vos deze week de beste dame die er rond reed maar Visser was niet in haar beste doen.

De Sprinters…Bos ontvouwt na de zesdaagse van Rotterdam zijn toekomstplannen en gaat andere wegen bewandelen denk ik.

• Proloog

Was de winst erg doorzichtig buurman? Misschien tot Rotterdam weer..

• Duizzie

Er moet een last van Robert zijn schouders zijn afgevallen, dat moet niet meer normaal zijn! Ik ben blij voor ze.

• Buurman v.d.Klimgeit

Je vroeg of het erg doorzichtig was,

Deze renners ( de top koppels) verstaan hun vak

Ik ga niet kijken om het spel te doorzien. Je moet kunnen fietsen en ze brengen toch mooie ‘sport’ en voor de liefhebber is het prachtig.

Niet de eeuwige discussie van wie deze keer etc

Het was voor de liefhebber een leuke week.

Zabel was in veel betere doen (misschien meer gemotiveerd) dan vorig jaar.

Schep-Mouris waren de beste van de rest Jammer dat Stam niet meer onder coach Pieters wil rijden.etc .

En…in de wandelgangen vang je weleens wat op.

Nu op naar Dortmund en de winnaars van Amsterdam staan aan de start van Zuidlaren en er bestaan nog meer plannen..hoorde ik

Allemaal prima toch voor wie van de zesdaagse houdt.

• Don Duizings

Waar hebben jullie het nu over?????? zeggen jullie dat de 6 doorgestoken kaart is????

• Stayer

Dat Slippens - Stam (het top zesdaagse koppel van Nederland met nu liefst 4 zesdaagsen op de agenda) in Amsterdam zouden winnen stond toch eigenlijk voor het vertrek al reeds voor 90% vast, tenzij men op een andere planeet woont !!

• Duizzie

Dus jullie zeggen dat dat gewoon afgesproken werk is? Nou ik geloof dat niet hoor! Warom verliezen ze vorig jaar dan? Op zo n lullige (maar wel spannende)manier? Waar baseren jullie deze verhalen op dan? Er wordt veel gezegd en geluld! Ik vind dat jullie met dit geroddel afbreuk doen aan de geweldige prestatie die de mannen geleverd hebben om deze 6 te winnen! Vooral respect voor Robert, na alles wat hij heeft meegemaakt, hij doet het wel ff he! en Zabel is misschien nu een dagje ouder, maar het is nog steeds Zabel he! en een ronde pakken op Keisse en Bartko doe je ook niet zomaar even 1, 2, 3! Dan ken je afspreken wat je wilt! Laat mij dan maar op die andere planeet wonen, voor mij hebben ze gewoon gewonnen, Klaar!

• Baanman

Dan kom ik ook van een andere planeet. Ik geloof echt niet dat alles van tevoren afgesproken werk is. Zie maar inderdaad wat er vorig jaar gebeurde.

Dan is er natuurlijk ook al bekent wie er in Zuid Laren en in Rotterdam gaan winnen?

Iedereen zijn eigen mening hoor maar ik geloof er niet in.

• Duizzie

Kijk eens naar die foto op bf-one naar het gtezicht van Robert nadat hij die sprint won van Zabel !!!! Die foto zegt al genoeg! De ontlading die daaruit spreekt! Zou hij dat ook hebben als het afgesproken was? En afspreken en extra een sprint op 2 cm verliezen is bijna niet te doen! Als je van hoe Robert erbij lag in Schaal Schoeters, je terug moet vechten naar dit niveau,de drive die je dan moet hebben! Die ken je volgens mij echt niet opbrengen als je toch weet dat het doorgestoken kaart is! Ok zeker ben ik niet naief en ken ik me er wat bij voortsellen zovan: jullie mogen die en dan laten ze Keisse in Gent winnen en Zabel in Duitsland ofzo, Of sponsors trekken de beurs, En “mindere” 6en blijven gewoon open en eerlijk Maargoed, toch denk ik niet dat dat nu het geval was! Ik bedoel: zo wil je toch ook niet winnen denk ik? Ook zou ik het niet leuk vinden als het al zo zou zijn! Hoe Robert terug is gekomen, daar heb ik echt respect voor en put ik zelf ook weer motivatie uit!