Wie gaat er allemaal naar Manchester

• DeRosa

Kan nergens vinden wie van de baan renners en rensters naar Manchester gaan voor de eerste world cup wedstrijden dat begint op 31 oktober a.s.

Wel is bekent dat Theo Bos niet mee gaat doen en dat terwijl Hoy er ook niet is, had Bos daar weer wat aan zijn zelf vertrouwen kunnen werken. Toch een teken dat het einde van zijn baan carriere nabij is of trek ik hier een beetje snel de conclusies????

• Werkandeweg

Marianne Vos, zo staat in het AD Sportwereld

• DeRosa

Klopt!! En als mijn info correct is dan gaan Yvonne Hijgenaar en Willy Kanis ook mee maar verder kom ik niet, neem toch aan dan er een sterke volwaardige ploeg aanwezig zal zijn.

• kweenie

….van Hage?….

• Frans Rutten

Theo Bos heeft recent (vooral in de zesdaagse van Amsterdam) toch weer goed gepresteerd. Relatief gesproken beter dan tijdens de OS. Maar wat me wel opviel: hij sprak wel erg realistisch over het sprinten op de weg. Kennelijk is dat idee niet zo ver weg meer van realisatie. Vooralsnog zal hij zich nog wel richten op de baan, want het volgende WK over 5 maanden gaat nog aan het wegseizoen vooraf van zeg maar normale wegwedstrijden, waarin sprinters een kans hebben.

Hij gaf aan ALS hij gaat wegsprinten, dit vooralsnog bij kleinere vlakke etappes zal zijn, want een ZABEL worden (meer inhoud) zit er voor hem niet in.

Zijn beslissing zal ongetwijfeld ook afhangen van de mate van succes.

Want anders kiest hij (al dan niet tijdelijk) waarschijnlijk voor een nieuwe uitdaging.

• DeRosa

Had ook al z'n idee zeker nu hij ook de start van de wereldbeker's aan zich voorbij laat gaan. Heb de laatste keren dat ik hem zag sprinten ook niet meer die bezieling gezien. Het is spijtig dat hij het niet allemaal goed kan plaatsen in zijn hooft want ik geloof zeker dat er nog veel vuurwerk in het lichaam zit.Het verbaast mij dat het geloof er ook niet meer is bij hem en sommige andere renners en rensters want een kleine 2 jaar geleden was alles nog goed en was hij nog wereldkampioen en een fenomeen op de baan overal op de wereld en nu hebben we 4 jaar de tijd om die Britten met hun fietsen en al terug te drijven zo de Theems in.Ik heb het al vaker gemeld maar een positieve uitzondering hierop is Yvonne Hijgenaar die wel weer met erg veel passie begonnen is aan een nieuw seizoen met als eerste doel wereldbeker punten en het wereldkampioenschap, wellicht dat hij wat meer met haar zou moeten trainen al is het maar op het mentale vlak.De absolute top is voor haar wat verderweg dan voor Theo Bos want de prestaties op de O.S en eerder het W.K. moeten wij en zeker hij accepteren maar niet zien als zijn kunnen want dat is vele malen meer en beter. Het is vrij normaal dat top atleten in hun carriere een verloren seizoen hebben, dat het nu net het Olympische seizoen moet zijn dat is gewoon simpelweg pech hebben…..meer niet.Op de weg zie ik geen toekomst voor hem behalve de criteriums.