Wat vinden jullie de mooiste 6daagse? Ik ben natuurlijk niet overal geweest maar Rotterdam is zeker in Nederland de mooiste.
Duinkerken is niet onaardig, maar de laatste twee dagen ga ik me er meestal vervelen.
Niet ver daarvandaan ligt Gent, een stad met veel sporen uit de middeleeuwen, waar je behoorlijk wat dagen kan doorbrengen zonder je te vervelen. Daar wordt een zesdaagse georganiseerd van 18 t/m 23 september 2008 in “'t Kuipke”. Op sportief gebied is dit zeker het hoogtepunt van het zesdaagsenseizoen.
Zonder andere zesdaagsen tekort te doen zou ik voor dit seizoen zonder twijfel kiezen voor Berlijn, 22 t/m 27 januari 2009.
Het is dan namelijk precies honderd jaar geleden dat er in Europa voor het eerst een zesdaagse werd georganiseerd. Niet toevallig,…………… in Berlijn.
In Berlijn ligt de sport op een hoog niveau, maar er is meer ruimte voor een omlijstingsprogramma. Er zijn enkele bands van Oostduitse oorsprong die geregeld het publiek in feeststemming brengen. Een koppelkoers op zaterdagavond is een onvergetelijke belevenis.
Daarnaast is Berlijn een zeer interessante stad. Ook overdag kom je de dagen er gemakkelijk door. Er is veel te zien en er wordt wel gezegd dat daar onder elke straattegel geschiedenis te vinden is.
Voor Nederlandse begrippen is eten er niet duur. Er is een overschot aan hotels, wat de prijzen billijk houdt. Zelfs de reis ernaar toe, per auto of per trein, is zeer de moeite waard.
Ook vliegen is heel goed mogelijk.
Maar wie er nog heen wil, zal snel moeten zijn. De beste plaatsen zijn al lang weg (die heb ik zelf). Het Velodrome aan de Landsberger Allee is erg groot, maar meer dan 15.000 kaarten per avond worden er niet verkocht.
Ik weet wel zeker dat de 6 daagse van Brabant te Tilburg de mooiste 6 daagse wordt.
Uniek in de wereld, een demontabele baan in een super grote tent.
In de Kermisstad van de Benelux.
Met kerverse wereldkampioenen de afsluiting van het zesdaagse/baanseizoen.
En met een blik van Boven van “De Kanonbal” Jan Pijnenburg.
Kom allen genieten van 30 maart t/m 4 april 2009
Ik zie jullie in Tilburg de stad die in 2009, 200 jaar stadrechten heeft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?