zijn er al uitslagen bekend van de testdag?
alvast bedankt
Deelnemers testdag baan 5 oktober 2008 Indiv achtervolging Klassement
250m vl 500m st min sec Klassement
Erick Tol 14,63 36,38 3 41 417,92
Melvin Boskamp 14,24 34,85 3 51 420,99
Michiel Spannemaker 14,31 35,67 3 52 424,87
Ralph Gelens 14,39 35,52 3 53 425,9
Barry Markus 15,21 36,2 3 47 426,86
Matthijs Buchli 14,11 35,41 3 56 426,89
Peter Koning 15,44 38,83 3 38 427,13
Hugo Haak 14,51 35,8 3 54 428,46
Danny Stam 15,28 37,23 3 47 430,37
Didier Caspers 15,12 38,58 3 45 431,46
Dennis Looij 14,56 35,85 3 57 431,91
Richard Lamens 14,95 36,32 3 54 432,66
Mitch Pluijmaekers 15,17 37,07 3 51 433,23
Jesper de Hoog 15,12 36,97 3 52 433,63
Jeroen Hoekstra 14,69 37,37 3 55 435,25
Hidde de Vries 15,07 35,97 3 58 436,33
Bart Harmsen 15,27 37,33 3 54 437,61
Daan Olivier 15,73 39,07 3 47 438,59
Justin Schless 15,41 36,82 3 59 441,92
Jeroen Elekan 14,47 36,44 4 6 442,14
Gils Duyndam 15,31 39,02 3 54 442,92
Bob van der Tholen 15,51 38,72 3 54 443,22
Peter Merx 15,87 38,78 3 55 446,56
Michiel Bekker 15,72 37,47 4 2 448,73
Robbert Bouma 16,27 41,21 3 51 452,25
Cees van 't Geloof 15,34 38,1 4 6 452,34
Mark Welle 15,92 38,03 4 3 452,61
Timo Fransen 15,75 40,35 3 58 453,55
David van Eerd 15,87 38,69 4 4 455,29
Maurits Busse 15,11 36,59 4 15 455,43
Mitchel Boet 16,67 39,18 3 59 456,56
Aart Spooren 15,51 38,34 4 9 457,08
Lennard Vegter 15,47 38,12 4 13 460,18
Joost Mouris 15,98 40,78 4 4 462,22
Conrad Habets 16,07 39,47 4 11 465,83
Twan Castelijns 16,99 40,79 4 5 469,31
Kevin Snijder 16,61 41,12 4 8 471,02
Geert van der Wijst 16,73 39,03 4 19 476,47
Jarno Janssen 17,21 40,51 4 40 504,79
Richard Westerhof 19,27 45,85 4 43 536,17
Rick Overwijk 14,42 36,18 195,06
Ivan Versteeg ziek 16,18 97,08
De redenatie van meganieker klopt niet. Als het slecht weer is is de luchtdruk inderdaad lager. Maar dat is juist gunstig voor de tijden! Hoe lager de luchtdruk hoe minder luchtweerstand (minder luchtdruk=minder luchtdeeltjes waar je tegen aan botst) en om snel te kunnen rijden is de grootste weerstand die overwonnen moet worden de luchtweerstand.
Waarom reed Leontien bv het werelduurrecord in mexico op die grote hoogte? Niet omdat er zo lekker veel zuurstof is maar omdat de lucht daar ijler is, de luchtdruk is daar lager en dus ook de luchtweerstand. Het voordeel van de lagerweerstand weegt zelfs op tegen het lagere zuurstof gehalte!
Uit het schaatsen kennen velen het fenonmeen laagland (hogeluchtdruk) en hoogland (lageluchtdruk) banen. In Calgary en Saltlake city worden niet voor niets zoveel wereldrecords gereden, dit komt omdat deze banen op hoogte liggen en dus een veel lagere luchtdruk hebben en dus minder luchtweerstand waardoor je harder rijdt.
Iedere schaatser (en iedere baanwielrenner die voor een goede tijd gaat zou dat ook moeten zijn) is blij als het slechtweer is en het stormt want dan kun je sneller rijden omdat de luchtdruk lager is en de baan dus relatief wat hoger is komen te liggen.
snapje?
De redenatie om iedereen een gelijkwaardige kans te geven rammelt naar mijn mening een beetje.
Opzetsturen worden niet toegestaan maar het rijden met dichte achterwielen en 4 spaaks voorwielen word wel toegestaan. Veel mensen zijn niet in staat om dit dure materiaal te bekostigen maar ze lopen hierdoor wel achterstand op in tijd op de mensen die wel met dit snelle materiaal rijden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?