Llaneras en Zabel in Amsterdam

• Javelin

Vandaag werd bekend dat in de zesdaagse van Amsterdam zowel Erik Zabel (DUI) als Joan Llaneras (SPA) aan de start zullen staan. Wie hun koppelgenoten zullen zijn, is nog niet bekend.

Erik Zabel behoeft geen nadere introductie.

Joan Llaneras eigenlijk ook niet, maar is wellicht wat minder bekend bij het grote publiek.

Joan is veelvuldig Wereldkampioen koppelkoers. Vooral in de tijd dat hij reed met de betreurde Isaac Gálvez vierde hij regelmatig successen.

De koppelkoers in Beijing zou Joan eigenlijk rijden met Carlos Torrent, maar die moest wegens blessure afzeggen. Met zijn zoveelste partner, Antonio Tauler, werd hij tweede.

Ook in de puntenkoers is de bewoner van Mallorca een kei. Vorig jaar werd hij in een thuiswedstrijd met overmacht Wereldkampioen. Dat het een thuiswedstrijd was bleek niet van invloed, in Beijing werd hij Olympisch Kampioen.

Eigenlijk zou Joan Llaneras stoppen na de Olympische Spelen.

Nu gaat hij dus toch nog enkele zesdaagsen rijden. Wie denkt dat hij alleen de financiële situatie nog wat zal willen bijspijkeren, vergist zich. Het zit niet in de aard van de Spanjaard om zoiets te doen. Hij gaat weer voor spetternd vuurwerk zorgen.

En waarom lang hierover debatteren ? Erik Zabel en Joan Llaneras in één koppel, ik zie het wel zitten !

• Peter

Ik zie dat koppel ook wel zitten. Er zijn al 2 mooi renners gecontracteerd. Nu hoop ik een beetje dat ze in Rotterdam zullen verschijnen.

• Frank

Bij de OS dacht ik nog dat het leuk zou zijn als hij nog een paar zesdaagses zou rijden. Leuk dat hij het toch nog doet…………………….voor het geld of niet, het blijft leuk.

• Edwin

Juan rijdt waarschijnlijk met paolo Bettini als koppelgenoot

• Frank

IJzersterk deelnemersveld tot nu toe. Grote namen.

Weet iemand of ze dan waarschijnlijk ook in Rotterdam mee zullen doen?