Nieuwe bondscoach?

• Mark

Het wordt het geen tijd voor een nieuwe bondscoach die Peter Pieters moet gaan vervangen.

Normaal gesproken wordt er na een belangrijk evenement geevalueerd. Zeker na een Olympische spelen. En als je dan dit moet evalueren lijkt het mij allerminst logisch dat er een frisse wind door de baanselectie moet komen.

Ik denk dat Peter Pieters niks beter kan dan wat hij nu gedaan heeft, ook al ben ik een beetje van mening dat Peter het tot nu toe te danken had een sterke individualisten, zoals Theo Bos en Peter Schep die op hun eigen manier trainen. En waar hij naar mij mening niet zoveel eer van mocht hebben na hun prestaties.

Dus wordt het tijd voor een nieuwe Bondscoach?

Wat vinden jullie ervan?

gr Mark

• HenkS

beste Mark (—.noc-nsf.nl),

vlgs mij ben je zelf in de gelegenheid te evalueren, al lijkt het je alleminst logisch????????????????

• BigBen

Inderdaad, Mark, lees je tekst nog s ff na en schrijf dan wat je werkelijk bedoelt. Is het “het wordt geen tijd” of “wordt het geen tijd”? En die frisse wind, moet die nu wel of niet komen?

Mindere prestaties ligt niet altijd aan de coach. En was het wel echt slecht? Of waren anderen gewoon nog beter?!

Ik ben geen insider in het baanwielrennen, maar BMX-ers vragen zich bijvoorbeeld af waarom de topSPRINTers door dhr. Pieters naar de start worden gebracht en het tweede garnituur (als ik het zo mag noemen) door de SPRINTcoach.

• duck

vreemd dat een officiele instantie hier aan een aantal anonieme flapdrollen gaat vragen wat voor standpunt ze in moeten nemen bij de volgende vergadering :+

• ?MARK?

Mark, Zie ik dat nou goed, mail jij vanuit het noc? Dus ben jij iemand die onnodig aan het vuilspuiten is op een persoon als Peter Pieters? Wie ben jij dan of wat ben jij dan dat juist jij daar over wilt praten? Ben jij een sporter of een medewerker?

In beide gevallen zit je niet in Peking dus behoor je niet tot onze nationale selectie en/of begeleiders, dat zal een reden hebben denk je niet? Is het frustratie soms?

Als je maar een klein beetje je huiswerk had gedaan dan had je kunnen zien waar Peter Pieters met zijn selectie vandaan is gekomen en vooral wat zij al bereikt hebben met elkaar. Peter is de laatste die op de voorgrond zou willen treden met het behaalde resultaat van de individuele sporter. Maar vraag het hen zelf of Peter een toegevoegde waarde is of is geweest. Volgens mij loopt er nu ook een sprintcoach speciaal voor de sprinters rond. Die is aangetrokken om dat stukje meer te kunnen brengen om juist op de OS te schitteren. Helaas is dat niet gelukt. Ligt dat ook aan Peter Pieters? Of was het juist onder zijn coaching dat er wel prijzen behaald werden door de individuele sporters…Ach, ik als leek zie het niet zo goed als jou denk ik dan maar.

Je zit dicht bij het vuur zo te zien, vraag eens aan Peter Schep, of aan Jens Mouris, of Yvonne Huijgenaar, Willy Kanis (dat is pas een goed voorbeeld van progressie) of aan jongens als Wim Stroetinga, Levi Heijmans, Pim Ligthart, Robert Slippens, Nikki Terpstra, Jenning Huizinga, of de sprinters als Teun, Tim en Theo de werkelijke meerwaarde van een persoon als Peter Pieters. Zij kunnen je dat vast beter vertellen dan wij leeken op dit forum. Of wacht, vraag Marianne Vos, de individualist bij uitstek naar zijn meerwaarde. Heeft zij iets aan hem,

Of wellicht dat je het kan vragen aan een Leontien van Moorsel, daar is het samen met Theo toch ook echt mee begonnen..Ja Mark, ook daar was Peter al bij! Bij het begin van waar wij nu staan, gemengd onder de favorieten, en dat is knap!

Als je je huiswerk echt had gedaan dan had je kunnen zien dat er onder die namen meedere wereldbekers, europees en wereldkampioenschappen zijn behaald en gewonnen. Hoeveel renners hebben nu de weg naar de piste gevonden, ja dat reken ik toch ook een Peter Pieters aan. gelukkig dat een persoon als hij het baanwielrennen weer op de kaart heeft gezet. Mede, want hij doet dit niet alleen. Dat weet hij, wij, alleen jij lijkt het niet te snappen..

Mijn zoontjes doen ook aan wielrennen en ik hoop van harte dat zij onder de leiding en coaching van Peter Pieters ooit in staat mogen zijn om van hem te leren. Wellicht dat zij dan nog eens later kunnen zeggen dat er ene persoon was op een forum die hen heeft gestimuleerd om Olympisch kampioen te worden, of werelkampioen, of nationaal kampioen. Winnen is mooi en hoop ook. In de werkelijkheid hebben wij een fantastische selectie en is het onwijs knap dat dit alles wordt bereikt met een beperkt budget (Kijk naar de andere landen). Er is toch een behoorlijk selectie aanwezig die allen kans hadden.

Je had een mooi persoon kunnen zijn door de pech te benoemen en een hart onder de riem te steken dat wij nog relatief kort bezig zijn, dat onze kansen, gezien de eerder behaalde resultaten echt wel weer komen. Wellicht zelfs sympathiek als je ook nog eens had benoemd dat een Levi en een Peter een onfortuinlijke klap kregen te verduren, letterlijk, en dat ook zoiets gevolgen heeft voor een selectie. De wet van Murphy vervolgt, de val van Theo op de Keirin, weg kans, Diskwalificatie van Teun, weg kans, de tegenslag van Jenning, moreel stuk, hoe zit dat tussen de oren, Nikki, de ongelukkigste van allemaal, valt ook, de gehele selectie was al in rep en roer door de morele dreun van Jenning, dit kwam er ook nog eens bij. Nikki Beterschap jongen, wat een pech, wat een pech..Het was te zien dat, met uitzondering van Marianne, die wellicht toch als een ietwat buitenstaander van deze groep mag worden gezien, het niet liep, niet heeft gelopen. Ik denk dat wij ervan moeten leren dat er een persoon in de begeleiding had moeten meezijn die het tussen de oren goed zou kunnen krijgen, een psycholoog ofzo, want dat is iets daar moet je echt voor geleerd hebben lijkt mij, dat is geen talent en dat valt ook niet af te dwingen. Had je nou zoiets gezegd, Mark, dan had ik respect voor je gehad….nu niet…in tegendeel..

Wil je Nederland trots op je laten zijn stop hier dan mee, nog beter stop helemaal met het onnodig misbruiken van het toch al karige budget wat de Nederlandse baansport krijgt toebedeelt. Geef op je plek of baan en zorg ervoor dat hierdoor jouw bijdrage aan het budget van de baansport geleverd kan worden. Wellicht dat ik dan tegen mijn kinderen kan zeggen dat mensen echt van hun fouten kunnen leren. Dat ook jij een meerwaarde kan zijn voor ons land.

Vergeet niet, ik ben een leek, maar je raakt mij op mijn wielerhart als je de weg van de minste weerstand kiest en dan nog onnodig domme dingen roept ook. Ik heb wel vertrouwen in deze selectie en de huidig aangestelde medewerkers die nu in Bejing zitten. Ik hoop oprecht dat het vanaf nu gelukkiger zal gaan en wens alle gedupeerde beterschap en steun toe. Ze mogen niet 1 dag vergeten dat zij ons al heel, heel veel moois hebben laten zien, dat is niet vergeten! Onze tijd komt echt nog wel!

• BigBen

?MARK?, ook jij blijft heerlijk anoniem maar je hebt in grote lijnen denk ik gelijk. Je hoort mij ook niet klagen want mijn favoriete, Willy Kanis, heeft er gewoon uitgehaald wat er voor haar (op dit moment!) in zat en gedaan waar ze voor gekomen was. Ze had deze keer helaas niet het geluk wat ze haar hele leven al heeft, anders had ze op het podium gestaan.

Er wordt steeds gezeurd over dat geringe budget. “Engeland rijdt in een Ferrari en wij in een DAF”. Maar als we niet alleen kijken naar Engeland maar ook naar andere landen en sporten, is dat budget dan wel zo klein? “We” zijn bijvoorbeeld één van de weinige landen die alle wedstrijden rijden van de wereldbeker (waardoor meer kans in het eindklassement) en gaan vaak al geruime tijd vantevoren met rijders en aanhang daar in een hotel. En dat voor een sport met in NL toch zeer beperkte deelname. Als bijvoorbeeld gekeken wordt naar het budget van de BMX zou ik als baanwielrenner maar niet te hard klagen …

Als buitenstaander kunnen wij eigenlijk slecht oordelen. De rijders zijn mans genoeg om voor zichzelf op te komen en hoop ik ook om hun eigen fouten te zien (als dat het geval is). Laat de rijders + aanhang dus maar evalueren en zorgen dat ze er in Londen WEL staan! Succes!

• ?MARK?

Big Ben,

Ik ben het er absoluut mee eens dat in vergelijking met weer andere takken van sport, zoals de BMX, het budget van de baan niets heeft te klagen, maar ten opzichte van elkaar, dus de landen onderling zit er wel een groot verschil. Eens ook dat er veel aan wereldbeker wedstrijden wordt deelgenomen, dit ook om met deze selectie uberhaupt aan de kwalificatieeisen te kunnen voldoen. Het is ook een tactisch spel om bij de wereldbekerwedstrijden aanwezig te zijn om hiermee, door de afwezigheid van andere landen zo toch een ticket te mogen en kunnen verdienen. Toch blijft het een beperkte groep die hieraan deel kunnen nemen en dat is jammer. Ik denk dat er veel meer talent aanwezig is die wij hierdoor nog niet te zien krijgen en die zichzelf ook niet echt op kunnen trekken aan de wereldtop. Ze zijn dan ook geremd in hun ontwikkeling en dat is echt anders met een groter budget, logisch natuurlijk is dan het grotere bereik onder de overige renners. Je koopt zo kansen en ontwikkeling in lijkt mij.

Overigens heb ik gelezen dat er in Papendal een combinatieopleiding wordt gehouden onder de diverse takken van wielersport. BMX, Mountainbikers, Baan en wegrenners leren daar van elkaars specifieke tactieken en mogelijkheden. Ik vind dat een positieve ontwikkeling. Als je al kijkt naar Willy Kanis, een grootheid in de BMX, die heeft afgelopen jaar pas echt doorgekregen hoe het spelletje op de baan gaat. Ik heb er vertrouwen in dat zij alleen maar beter wordt nog. Ze weet immers wat winnen is.

Ik denk ook dat als men eerder van elkaar leert en elkaars disciplines ook onderling bekijkt en uitprobeert dat er nog wel meer verborgen talenten naar boven komen drijven (of fietsen in dit geval natuurlijk).

Ik heb dan ook oprechte hoop en vertrouwen in Nederland op wielergebied, maar dat er nog wel zaken nog beter geproffesionaliseerd kunnen worden blijft een feit. En ergens moeten wij daar ook wel blij om zijn, want wij nederlanders zijn een beetje gewend om te klagen, zelfs als het goed gaat.

• pietje

peter pieters moet zecker vervangen worden, het is nu is tijd voor iemand anders die de boel is vlink onder handen gaat nemen!

• van basten

Het is maar goed voor de coach dat er geen voetbalregels gelden.

Prestatiteis slecht,bondcoach weg!!

Een FRISSE WIND moet er zeker doorheen bij dat baangebeuren.Misschien meer trainers (zonder eigenbelang). Meer EERLIJKHEID en OPENHEID naar renners en rensters die wel WILLEN maar geen kans KRIJGEN.Als dit zo doorgaat is er dadelijk weing animo meer voor de baan.Lekker voorbeeld voor de jeugd ook die er aan komt en dat zijn er heel wat hoor.Als ze mee willen doen in 2012 moeten ze daar gister al zijn begonnen.Ze moeten het kringetje groter maken en vooral eerlijk zijn, wat dat duurt het LANGST.

• Lekker Anoniem

Vind ik ook Mark !

Die Pieters moet onmiddelijk weg.

Het is tijd voor een baancoach die

meer verstand van zaken heeft,meer coachend gericht is,oog heeft voor nog niet bevestigd talent,beter het maximale uit een beperkt budget kan halen en niet te vergeten iemand die meer hart voor de baan heeft.

Zo iemand moet er komen om die Pieters op te volgen.

En dat is…??