Mark, Zie ik dat nou goed, mail jij vanuit het noc? Dus ben jij iemand die onnodig aan het vuilspuiten is op een persoon als Peter Pieters? Wie ben jij dan of wat ben jij dan dat juist jij daar over wilt praten? Ben jij een sporter of een medewerker?
In beide gevallen zit je niet in Peking dus behoor je niet tot onze nationale selectie en/of begeleiders, dat zal een reden hebben denk je niet? Is het frustratie soms?
Als je maar een klein beetje je huiswerk had gedaan dan had je kunnen zien waar Peter Pieters met zijn selectie vandaan is gekomen en vooral wat zij al bereikt hebben met elkaar. Peter is de laatste die op de voorgrond zou willen treden met het behaalde resultaat van de individuele sporter. Maar vraag het hen zelf of Peter een toegevoegde waarde is of is geweest. Volgens mij loopt er nu ook een sprintcoach speciaal voor de sprinters rond. Die is aangetrokken om dat stukje meer te kunnen brengen om juist op de OS te schitteren. Helaas is dat niet gelukt. Ligt dat ook aan Peter Pieters? Of was het juist onder zijn coaching dat er wel prijzen behaald werden door de individuele sporters…Ach, ik als leek zie het niet zo goed als jou denk ik dan maar.
Je zit dicht bij het vuur zo te zien, vraag eens aan Peter Schep, of aan Jens Mouris, of Yvonne Huijgenaar, Willy Kanis (dat is pas een goed voorbeeld van progressie) of aan jongens als Wim Stroetinga, Levi Heijmans, Pim Ligthart, Robert Slippens, Nikki Terpstra, Jenning Huizinga, of de sprinters als Teun, Tim en Theo de werkelijke meerwaarde van een persoon als Peter Pieters. Zij kunnen je dat vast beter vertellen dan wij leeken op dit forum. Of wacht, vraag Marianne Vos, de individualist bij uitstek naar zijn meerwaarde. Heeft zij iets aan hem,
Of wellicht dat je het kan vragen aan een Leontien van Moorsel, daar is het samen met Theo toch ook echt mee begonnen..Ja Mark, ook daar was Peter al bij! Bij het begin van waar wij nu staan, gemengd onder de favorieten, en dat is knap!
Als je je huiswerk echt had gedaan dan had je kunnen zien dat er onder die namen meedere wereldbekers, europees en wereldkampioenschappen zijn behaald en gewonnen. Hoeveel renners hebben nu de weg naar de piste gevonden, ja dat reken ik toch ook een Peter Pieters aan. gelukkig dat een persoon als hij het baanwielrennen weer op de kaart heeft gezet. Mede, want hij doet dit niet alleen. Dat weet hij, wij, alleen jij lijkt het niet te snappen..
Mijn zoontjes doen ook aan wielrennen en ik hoop van harte dat zij onder de leiding en coaching van Peter Pieters ooit in staat mogen zijn om van hem te leren. Wellicht dat zij dan nog eens later kunnen zeggen dat er ene persoon was op een forum die hen heeft gestimuleerd om Olympisch kampioen te worden, of werelkampioen, of nationaal kampioen. Winnen is mooi en hoop ook. In de werkelijkheid hebben wij een fantastische selectie en is het onwijs knap dat dit alles wordt bereikt met een beperkt budget (Kijk naar de andere landen). Er is toch een behoorlijk selectie aanwezig die allen kans hadden.
Je had een mooi persoon kunnen zijn door de pech te benoemen en een hart onder de riem te steken dat wij nog relatief kort bezig zijn, dat onze kansen, gezien de eerder behaalde resultaten echt wel weer komen. Wellicht zelfs sympathiek als je ook nog eens had benoemd dat een Levi en een Peter een onfortuinlijke klap kregen te verduren, letterlijk, en dat ook zoiets gevolgen heeft voor een selectie. De wet van Murphy vervolgt, de val van Theo op de Keirin, weg kans, Diskwalificatie van Teun, weg kans, de tegenslag van Jenning, moreel stuk, hoe zit dat tussen de oren, Nikki, de ongelukkigste van allemaal, valt ook, de gehele selectie was al in rep en roer door de morele dreun van Jenning, dit kwam er ook nog eens bij. Nikki Beterschap jongen, wat een pech, wat een pech..Het was te zien dat, met uitzondering van Marianne, die wellicht toch als een ietwat buitenstaander van deze groep mag worden gezien, het niet liep, niet heeft gelopen. Ik denk dat wij ervan moeten leren dat er een persoon in de begeleiding had moeten meezijn die het tussen de oren goed zou kunnen krijgen, een psycholoog ofzo, want dat is iets daar moet je echt voor geleerd hebben lijkt mij, dat is geen talent en dat valt ook niet af te dwingen. Had je nou zoiets gezegd, Mark, dan had ik respect voor je gehad….nu niet…in tegendeel..
Wil je Nederland trots op je laten zijn stop hier dan mee, nog beter stop helemaal met het onnodig misbruiken van het toch al karige budget wat de Nederlandse baansport krijgt toebedeelt. Geef op je plek of baan en zorg ervoor dat hierdoor jouw bijdrage aan het budget van de baansport geleverd kan worden. Wellicht dat ik dan tegen mijn kinderen kan zeggen dat mensen echt van hun fouten kunnen leren. Dat ook jij een meerwaarde kan zijn voor ons land.
Vergeet niet, ik ben een leek, maar je raakt mij op mijn wielerhart als je de weg van de minste weerstand kiest en dan nog onnodig domme dingen roept ook. Ik heb wel vertrouwen in deze selectie en de huidig aangestelde medewerkers die nu in Bejing zitten. Ik hoop oprecht dat het vanaf nu gelukkiger zal gaan en wens alle gedupeerde beterschap en steun toe. Ze mogen niet 1 dag vergeten dat zij ons al heel, heel veel moois hebben laten zien, dat is niet vergeten! Onze tijd komt echt nog wel!