Onderstaand citaat is genomen uit Sportwereld van woensdag 20 augustus jl. en
Iljo Keisse doet daarin een uitspraak die ik niet passend vind.“zouden ze weleens kennis kunnen maken met de ballustrade.”,In Gent maakte Isaac Galvez (zesdaagse 2006) kennis met de ballustrade en de aflopp is iedere baanliefhebber bekend..Keisses uitspraak haalt, althans bij mij, droevige, herinneringen naar boven. Zijn boosheid kan ik begrijpen, al zijn het niet alleen de Canadezen die het Belgische koppel terughaalde, zijn uitspraak is ondoordacht.
Citaat:
En zeggen dat een ander koppel zonder veel hoogstaande ploegkoerszeges Keisse-De Ketele terughaalde toen ze hun jump richting ronde voorsprong inzetten: de Canadezen. Keisse: ‘Op dat ogenblik lagen die mannen drie ronden achter. Dan moet je achteraan in het peloton zitten in plaats van te jagen op iemand die nog probeert te winnen. Ik ben er meteen na de koers naartoe gereden en heb veel dingen met @!#$ en @!#$ geroepen. Die mannen weten niet wat koers is. Als zij naar de Zesdaagse van Gent zouden komen, gesteld dat ze al mogen komen, zouden ze weleens kennis kunnen maken met de balustrade.’ Behalve onwillige Canadezen reed De Ketele ook nog eens lek