EK

• OS

Selectie EK Baan bekend

Donderdagmiddag is de selectie voor het Europees Kampioenschap op de baan bekend gemaakt. Het toernooi wat gehouden word in het Poolse Pruszkow, waar ik m'n Europese titel van vorig jaar zal moeten verdedigen op de scratch. De onderdelen die verreden worden per renner zijn nog niet bekend maar wanneer dat bekend is leest u dat hier.

Hieronder de selectie:

Beloften duurvrouwen: Ellen van Dijk, Elise van Hage

Junior duurvrouwen: Amy Pieters

Junior duurrenners: Michael Vingerling

Belofte duurrenners *: Pim Ligthart, Ismael Kip, Roy Pieters, Arno van der Zwet, Bouke Kuiper, Jeff Vermeulen

Mecaniekers: Willi Felix, Gerrit Peetoom

Soigneurs: Cees van der Steen, Rinus Sense

Bondscoach: Peter Pieters

* - Van één van de volgende renners valt er nog 1 af

Yorick Bos, Patrick Bos en Jaime van der Lugt hebben te horen gekregen dat zij niet mee mogen naar het EK. Excuses voor de verkeerde mededeling.

• baanwielrennen.startpagina.nl

Dit topic is weer geopend

• `

gelukkig gaan de kindertjes van meneer pieters wel mee.

Roy rijdt geen deuk in pakje boter

• migel

dat is nog helemaal niet 6cer. moet 1 van die renners afvallen. Vind het logisch dat ze wel met een duurploeg gaan. Die renners hebben toch al meer bevestigd dan die fitnessboys. 4 van de duurrenners hebben al medailles gehaald bij ek's en wk's in het verleden.

ach gelukkig gaan er nog duurrenners naartoe. Want belofte sprinters heeft NL niet. Wel jongens die van fitness houden. Die het mooier vinden een pr te zetten bij voorstoten. 2 weken voor een EK (cottbus vorig jaar). Maar dat onderdeel word niet op de baan gereden. Is mis. wel een optie voor ze om te gaan switchen van sport. En voor gewichtheffen te kiezen. (gaan ze mis. ook over 4 jaar naar de OS)

• Barolo

@migel,

wat een raar verhaal van jou. Die Bos jongens uit Amstelveen doen veel voor hun sport, en als de vooruitgang er dan niet komt is dat zuur. Jaime vd Lugt komt uit het schaatsen, maakte op de baan goeie indruk. Maar ja, de laatste 10% is wel 200% zwaarder dan de eerste 90%.

Er klinkt bij jou, net als bij een andere prikker, wel veel frustratie door.

• insi

Ha migel. (minder slim persoon)

Het is voorslaan i.p.v voorstoten.

Ik noem je een minder slim persoon omdat de manier hoe jij je verhaal verteld mij ontzettend irriteerd vanwege je niet kennis van wielrennen.

Ken je een ene meneer Cancellara? Ik noem hem omdat hij je toch wel het kortst voor de geest zou moeten liggen. Hij is een persoon die naast het intensief trainen op zijn duurvermogen, traint op kracht is dat Fabian Cancellara. Het is algemeen bekend dat krachttraining je prestaties verhoogd. Aangezien het niet alleen Cancellara is en om je moraal nog meer te verlagen, zelfs Boogerd aan krachttraining heeft gedaan kan ik zeggen dat krachttraining bij het sprinten op de baan een noodzaak is. Omdat je een bepaald verzet rond moet draaien waardoor je anders niet mee zou kunnen. Daarnaast is het belangrijkt te trainen op snelheid en souplesse waar menig duurenner jaloers op kan zijn.

Nu over het EK, het is mij volstrekt onduidelijk dat er alleen voor een duurploeg wordt gekozen. Aangezien sommige renners in verhouding nog veel minder kwaliteiten hebben dan sommige sprinters. Sprinten is het meest moeilijke specifieke onderdeel op de baan, net zoals individuele achtervolging. Je kan je niet verstoppen, je kan niet tussen de wielen mee rijden. Het is puur elke keer voor de volle 100% je helemaal geven. En zeker qua ervaring horen die jongens erbij te zijn. Ze ontwikkelen zich dan niet zo snel als een theo bos, maar niet iedereen is daar even snel in. En hoe deze jongens zich inzetten voor de sport, kan voor menig mens een voorbeeld zijn.

Qua 'fitness boys" heb je Schmidt wel eens gezien? ziet hij eruit als een krachtpatser? Voor de rest van de jongens geldt die ook zeker niet.

Je mag je wel eens aan je oren krabben waarom je je niet beter had voorbereid op je reactie.

• migel

je kan het ook PR. doorslaan of doorstoten noemen:P

Klopt ik heb geen kennis van fitness maar wel klein beetje van wielrennen. Ik denk het belangrijker is dat je tred hebt en geen kracht. De 3ts hebben wel mis. gewonnen op kracht maar hebben ingeboekt op hun snelheid en zijn in hun tijden achteruit gegaan. Er was gewoon geen tred. Vraag maar is aan de sprinttrainer anders denk dat u als insider dicht bij het vuur zit.

Jamie v/d lugt zit net een jaar op de fiets en zit nu al op hetzelfde nivo dan die ander 2. Die er al zogezegd hun hele junioren en belofte tijd er 100% voor inzetten. Voor deze jongens heb ik respect. Voor hun doorzettingsvermogen. Zijn meerdere wegen naar Rome. (is het makkelijkste met een goed navigatie systeem)

Zo gewaagde uitspraak dat er veel minder kwaliteit is bij sommige renners bij de duurploeg. verklaar dat is? De belofte duurploeg deed vorig jaar op het ek op alle fronten mee voor de medailles.

Volgens mij moeten de duurrenners ook elke rit 100% bij een puntenkoers. Het is alleen net iets anders. Hoorde vandaag Vos zeggen dat ze na 20 ronden al kapot zat. Alleen is het op een andere manier kapot gaan.

gr